Resultat 1 till 16 av 16

Förbättring av min sida

  1. #1
    Fillkotts avatar
    Fillkott Fillkott är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2010
    Inlägg
    114
    Hej.
    Nu är det så att jag jobbat upp min sida till PR3 och ett gäng besökare på runt 400 unika samt 1500-2000 sidvisningar omdagen.

    Nu är det så att jag vill ta steget till PR4 och undrar hur jag skall jobba för att nå detta mål. Siten är en joomla sida

    Vi uppdaterade den nyligen så vi kanske inte riktigt har indexerats ännu korrekt på google, men tanken är att vi nu skall på längre sikt placeras och avancera bättre på google med joomla.

    Vad skall jag tänka på när jag vill ha Pagerank 4:a ?

    MVH
    Senast redigerat av Magnus den 2010-06-14 klockan 09:39.

  2. #2
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Starka inlänkar! Det är det viktigaste för att öka PR

    Frågan är varför det är så viktigt för dig att öka i PR?

    Om du har bytt länkstruktur (jag tolkar ditt inlägg så) är det viktigt att du har 301r från de gamla URLerna till de nya, annars tappar du länkkraft

  3. #3
    Fillkotts avatar
    Fillkott Fillkott är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2010
    Inlägg
    114
    Jo vet att inte PR räknas lika mycket för google längre, men det är alltid kul när man ser att det händer något. Och jag tror inte att högre PR skadar, utan det är mer ett mål jag själv har satt upp i mitt huvud

    Det gäller alltså att hitta relevanta sidor som vill göra länkbyten?

  4. #4
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Jag skulle säga att det gäller att hitta sidor som vill länka till dig.
    Om det krävs länkbyte så är det väl så, men det är länken till dig som är det viktiga.

    Det är också så att relevans är positivt, men inte nödvändigt.

  5. #5
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Bara ett tips, ändra målet i ditt huvud till att öka din dagliga trafik med 50% istället. Dels är det betydligt viktigare, dels kommer det antagligen att innebära en del off-page arbete. Då kommer ju även din PR att öka så småningom, men som Stefan säger så har du ju oftast inte någon glädje av PR men fler besökare vill man väl alltid ha.
    Senast redigerat av Niklas Aronsson den 2010-06-15 klockan 10:02.

  6. #6
    Sweelys avatar
    Sweely Sweely är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    269
    Som Stefan säger ovan så är starka inlänkar allt du behöver för att öka i PR. Det är dock ingenting jag rekommenderar att du gör då det - egentligen - inte gör någon skillnad.

  7. #7
    Anders Tibblings avatar
    Anders Tibbling Anders Tibbling är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    329
    Fillkott: Klart du ska stärka din sajt, kraft är alltid en bra investering! För att hjälpa dig med din fråga: "Vad skall jag tänka på när jag vill ha Pagerank 4:a"

    Jag hade köpt länkarna inte gjort något länkbyte. Länkarna behöver inte komma från svenska sajter och de behöver ej vara relevanta, men det skadar såklart inte Men, det är nog 10gg dyrare att designa PR med svenska resurser.

    Oavsett om du väljer att byta eller köpa så måste du ha koll på den sidan som länken kommer ifrån. Några punkter som är positiva:

    1. Webbplatsen har hög PR ..givetvis.
    2. Den har även inlänkar från andra sidor med hög PR och ett gäng länkar med lägre PR. (ex. har sajten endast en inlänk med PR5 så har den inte stabil PR och rätt låg kraft)
    3. Webbplatsen har historik dvs den har funnits ett eller flera år.
    4. Är det en blogg så kolla hur de befintliga inläggen rankar!

    När du bygger PR så har du många varianter att ta ställning till och det gäller hur många länkar du behöver och med vilken styrka. Som du säkert vet så uppdaterar Google sällan sin synliga PR - tålamod gäller precis som vid sedvanliigt SEO-arbete.

    Jag hade köpt 6st starka PR5or med bra stamtavla under några veckor. Minns jag rätt så kan det kanske vara en större PR-update på g under juni, men det får du kolla upp. Eller så kanske någon med koll på just detta hojta till?

    Är det en update på g så ska du nog agera snabbt!

    Här har du lite resurser som kan vara bra när du gör en bedömning om kvalitén på webbplatserna du vill köpa länkar på.

    http://xinureturns.com (bred sajtinfo med bedömningsgrundande variabler)
    http://www.backlinkwatch.com/ (inlänkar. jag använder den till att skapa lista så jag kan bulk-kontrollera PR)
    http://checkbulkpagerank.com/ (kollar många sajters PR, 25 åt gången tror jag...)
    http://www.linkdiagnosis.com/ (kollar inlänkar och har en enklare styrkevärdering)

    Testa detta så blir du säkert bra på att köpa PR. Kör hårt nu!

    mvh Anders

  8. #8
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Hej Anders,

    Nu blev jag nyfiken på vad du menade med "Klart du ska stärka din sajt, kraft är alltid en bra investering!"

    Varför skulle jag vara intresserad av att öka min PR som "normal" företagare? Om jag försöker sälja länkar från min site eller öka styrkan i mitt länknätverk kan jag väl köpa att PR är av intresse, men just att kraft alltid är en bra investering är väl tveksamt. Borde inte den tiden spenderas på att öka trafiken istället?

    Är det många av er SEO - Proffs som lägger fokus på PR för era kunders räkning?

  9. #9
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Inte på PR men på ranking. Länkar är bra för att ranka högre

  10. #10
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Citat Ursprungligen postat av Sweely
    Som Stefan säger ovan så är starka inlänkar allt du behöver för att öka i PR. Det är dock ingenting jag rekommenderar att du gör då det - egentligen - inte gör någon skillnad.
    Hur kan starka inlänkar egentligen inte göra någon skillnad?
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  11. #11
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Citat Ursprungligen postat av StefanBergfeldt
    Inte på PR men på ranking. Länkar är bra för att ranka högre
    Jo det förstås, men jag menar bara att man fokuserar väl på att ranka högt på sina sökord och att man ska generera trafik till hemsidan primärt. Huruvida ens PR går upp eller ner spelar väl mindre roll för de allra flesta? Även om den såklart kommer att gå upp med ett bra länkarbete.

  12. #12
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Stämmer!

    Länkarbetet har ju ett enda syfte, att driva trafik till din sida. De kan dock göra det på två sätt:
    Direkt - dvs klick på länken
    Indirekt - dvs hjälper dig att ranka högre i SERPen, och således få högre CTR

  13. #13
    Sweelys avatar
    Sweely Sweely är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    269
    Citat Ursprungligen postat av FredrikMH
    Hur kan starka inlänkar egentligen inte göra någon skillnad?
    Blev lite fel där, menade att starka inlänkar, som i sin tur höjer din PR - inte gjorde någon skillnad i SERP:en. Sorry!

  14. #14
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Jag tror iallafall att du har fel Sweely.
    Det ÄR skillnad på länkar och länkar.

    Jag tror dessutom att PR har inverkan på resultatet, men dess roll har blivit mycket mycket mindre än tidigare

  15. #15
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Citat Ursprungligen postat av Sweely
    Blev lite fel där, menade att starka inlänkar, som i sin tur höjer din PR - inte gjorde någon skillnad i SERP:en. Sorry!
    Så en länk från en sida med PR9 kommer inte hjälpa mig i SERP:en? Eller från en med PR8? Eller från en med PR7...

    Även om ankartexten och innehållet är helt orelevant, tror du verkligen inte att det hjälper?
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  16. #16
    Anders Tibblings avatar
    Anders Tibbling Anders Tibbling är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    329
    ..snart får vi nog flagga tråden som desinformativ eller direkt vilseledande

    mvh Anders

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Förbättring av "Köpa och sälja länkar"
    Av Cermis i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-11, 23:16
  2. Länk från engelsk sida till svensk sida
    Av Totte i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-29, 09:05