Resultat 1 till 7 av 7

Fyndiq - farligt?

  1. #1
    weakcars avatar
    weakcar weakcar är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2010
    Inlägg
    11
    Hej! (Förmodligen fel avdelning, men hittar ingen bättre).

    Jag har noterat att det finns en del ehandlare här ute och jag är övertygad om att det finns många som har ehandlare som kunder. Därför vill jag kort berätta för er om Fyndiq.
    http://www.ehandel.se/forum/generell...62-fyndiq.html
    Senast redigerat av Urban G den 2010-06-22 klockan 12:02.

  2. #2
    Roofiuss avatar
    Roofius Roofius är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    79
    eeeh är detta verkligen rätt? och skall detta verkligen tillåtas på SEO forum? att man försöker gadda ihop sig mot seriösa företagare med en bra ide som skall lanseras? hur skulle du känna om jag hadde namninsamling på dem som vill droppa ner dina butiker från serpsen?

  3. #3
    weakcars avatar
    weakcar weakcar är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2010
    Inlägg
    11
    Hej!

    Då har du tolkat mig helt fel. Jag vill inte trycka ner någon från serp, men jag vill belysa ett problem och vill därför komma upp i serpen med en artikel.

    Hur jag skulle känna mig? Ja, självklart hade jag inte gillat något liknande men med samma argument; hur skulle du känna dig om om någon med stora marknadsföringsmedel skapar en ny marknad som trycker ut dig som liten ehandlare?

    Jag är ingen ehandlare och drabbas inte varken personligt eller ekonomiskt av detta men är innerligt förbannad på att sådana här "bra idéer" lanseras och hoppas att de som faktiskt drabbas inser detta i tid innan det vuxit sig för stort.

    Om det hade funnits någon slags branschorganisation eller liknande för ehandlare hade de med fördel kunnat skapa en liknande sajt där man samlar varandras erbjudanden, men att någon skall ta 25% från antingen ehandlare eller konsument utan att egentligen tillföra något tycker jag är helt fel.

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Instämmer med Roofius. SEO-forum skall inte användas som avstamp för att bedriva något som kan uppfattas som kampanjer mot andra webbplatser/företag. Jag har därför redigerat hårt i inledningsinlägget och länkat vidare till den diskussion som finns på e-handels forum.
    Vill man ha uppmärksamhet för något man skrivit finns denna tråd http://www.seo-forum.se/social-viral...erkssidor.html

  5. #5
    Sundream Estates avatar
    Sundream Estate Sundream Estate är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Marbella, Spanien
    Inlägg
    170
    Kan bara samtycka med Roofius och Urban G. Mycket farig väg att använda SEO-Forumet till â€hets mot –kampanj motâ€. Vad Weakcar använder bloggen-siten idag till kan bli något annat i morgon. Vi på forumet skall inte syssla-medverka med detta. Jag tror att det bryter mot forumets regel under paragrafen att tala/skriva illa om någon.

  6. #6
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jag lyfte ut frågan om marknadsföringsresurser till en ny tråd här. Inte för att specifikt diskutera det här i denna tråd utan mer generellt om de som har resurser och de som inte har.

  7. #7
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Det låter lekskola att avundsjuka skapar sånahär kampanjer. har man inga resurser får man ju göra någonting åt det. konkurrans är ju bra för företagsamheten... För mig gör det att jag strävar frammåt för att bli bättre och kanske faktiskt ta mig upp i serpen för att visa vad jag kan...

    ett exemple är min greklandssida, en stackars reseguide med 3 personer som jobbar på gratis basis men där vi liggger 2a, 1a och 4a i Yahoo, bing och google...

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Farligt att anpassa länkar?
    Av Vale i forum Domänen
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-04-19, 11:57
  2. Länka ut till affiliate-sidor - Hur farligt?
    Av erison i forum Länkbygge
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-12, 16:10
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-10, 21:25