Resultat 1 till 4 av 4

landa på annan plats på min sida

  1. #1
    SEAsias avatar
    SEAsia SEAsia är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    5
    Hej!

    Har fått tag i en artikel på runt 80K ord till min sida och har lite funderingar på hur jag ska kunna använda den bäst.

    Flappar jag bara upp den så lär ju flertalet av mina besökare genom Google hamna just på den sidan eller de sidorna där artikeln ligger. Jag har inte så mycket annan text där inne så det lär hända.

    Mitt problem är att jag inte vill att det ska hända utan jag vill få in besökarna på en annan sida än den. Kanske någon typ av landnings-sida där jag utöver rubriken på min artikel kan visa upp andra kul grejer jag har och förhoppningsvis leda dom vidare in i sajten.

    ÄR det möjligt att få till tror ni?


    Soliga hälsningar till er alla

  2. #2
    planas avatar
    plana plana är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    102
    Det går väl om du använder Javascript...

    Skulle inte själv använda det då dels, javascript på det viset kanske inte stöds av alla sökmotorer (om man nu bryr sig, vilket faktiskt jag gör...) sen lär det inte ge pluspoäng till Google då besökarna faktiskt inte ser det de söker på i sökresultatet.

    Du ska leverera. Inget annat.
    Det är i alla fall det som Google värdesätter och när du inte levererar märks det i sökresultatet.

    Glöm inte! Google husar världens smartaste hjärnor på ett och samma ställe...!! :-)

    Lycka till med din hemsida!!

  3. #3
    wiggins avatar
    wiggin wiggin är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    48
    Jag förstår inte riktigt hur denna artikel på 80k ord automatiskt skulle vara bra? Det måste ju vara en intressant artikel, något som folk vill läsa för att de ska komma till din sida. Om det verkligen är det behöver du ju inte vara orolig för att de kommer till "fel" sida. Besökarna får ju veta vem du, din adress är och om din artikel är intressant kommer de nog klicka runt lite mer för att se om de hittar fler intressanta artiklar. Du borde ju kunna lägga in några länkar i början av artikeln eller ännu bättre i slutet, så de som gillar artikeln vet med en gång vart de ska klicka för att hitta mer intressant information.

    Är artikeln bara där för att "lura" besökare till din hemsida kommer det nog tyvärr inte fungera i vilket fall som helst. Se till att skaffa bra innehåll så kommer besökarna efter hand.

  4. #4
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Jag skulle dela upp artikeln och göra en indexsida. Indexsidan får sen innehålla en liten snutt om varje del och eventuella andra grejer du vill visa upp.
    80k ord låter mycket stort för en enda artikel och det blir nog bra mycket bättre resultat om den delas upp på ett bra sätt.

    Alternativet att visa artikeln för Google och något helt annat för besökarna är inte särskilt bra, sånt kan man bli utslängd för.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Reklam på fel plats
    Av berraåsnobben i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-15, 07:41
  2. En annan PHPld-fråga
    Av webguide i forum Optimering
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-31, 08:45
  3. Plats 8 på en natt
    Av Trådlöst i forum Sökordsanalys
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 13:49
  4. plats 10 på webb.se subdomän?
    Av dajm i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 20:53
  5. Har serverns plats någon betydelse?
    Av j0han i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2006-03-18, 02:15