Resultat 1 till 5 av 5

En stor under sida eller många mindre

  1. #1
    JiDubbelves avatar
    JiDubbelve JiDubbelve är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    27
    Hej allihop

    Jag har en hemsida där jag skriver om bilrost och rostskydd.
    På en av undersidorna har jag lagt upp rostskyddsgarantier från olika tillverkare.
    Och när man är en bit ner på sidan så exponeras inga anonnser. Detta tänka jag ändra på genom att göra flera under sidor med en garanti text på varje, så syns alltid anonnserna. Kommer detta förstöra min ganska hyfsade ranking på sökmoterna?

    Tackasam för lite brainstorm

    //J

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Generellt så gynnas en webbplats av fler sidor. Lättare att internlänka, få med fler nyckelord som man kan optimera för, etc.
    Men att öka antalet sidor genom att minska ned innehållet på de befintliga, som det verkar vara frågan om här, är väl knappast den vägen man skall gå.

    Dessutom är det väl fråga om i det här fallet hur mycket unik text de nya undersidorna kommer att få.

  3. #3
    JiDubbelves avatar
    JiDubbelve JiDubbelve är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    27
    Citat Ursprungligen postat av Urban G
    Generellt så gynnas en webbplats av fler sidor. Lättare att internlänka, få med fler nyckelord som man kan optimera för, etc.
    Men att öka antalet sidor genom att minska ned innehållet på de befintliga, som det verkar vara frågan om här, är väl knappast den vägen man skall gå.

    Dessutom är det väl fråga om i det här fallet hur mycket unik text de nya undersidorna kommer att få.
    OK

    Då blir min fråga, blir det sämre rank med fler undersidor och totalt sett samma mängd innehåll? Jag har ju idag 4 eller 5 undersidor, det är en av dessa som skall "styckas upp" till fler, så annonserna syns bättre. Kan jag behålla ranken är jag nöjd, för då gynnas jag ändå av att mina annonser syns bättre.

    //J

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Tja beror på mängden av innehåll som du delar upp. Delar du upp 50 ord till två sidor om vardera 25 ord så lär knappast rankningen gynnas av det hela även om du får fler sidor.

    Om det är omfattande innehåll på en sida så kan du gynnas optimeringsmässigt om du delar upp den till flera sidor.
    Men som du beskriver sidan så skulle jag tro att du missgynnas av att dela upp den.
    Men varför sätter du inte innehållet i en div som kan scrollas?
    På det sättet syns annonserna hela tiden även om en besökare läser texten längst ned.

  5. #5
    JiDubbelves avatar
    JiDubbelve JiDubbelve är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    27
    En scroll fick det bli

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-11-22, 13:46
  2. Meny på varje sida eller bara en
    Av Cassis i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 13:01
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-27, 16:30
  4. Många domännamn till en sida
    Av p2d i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-30, 22:40
  5. Flytt från många små webbhotell till en stor server
    Av Gustav i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-02-09, 21:58