Resultat 1 till 3 av 3

En fundering..

  1. #1
    ImHungrys avatar
    ImHungry ImHungry är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2010
    Inlägg
    37
    Jag vet att jag har läst det fler gånger tidigare och att det sägs att det inte ger någon betydelse alls. Men jag måste få ställa frågan igen, men lite omformulerad;

    Jag funderar över om Ad words i kombination med eget SEO arbete ger någon effekt? Jag funderar på om Google lagrar trafik över en domän och ger den en eventuell boost upp ju mer trafik man har? Då menar jag givetvis trafiken över domännamnet via Google och inte från andra källor.

    Eller har jag helt fel?

    Jag ställer mycket frågor just nu eftersom jag har det största projekt inom SEO just nu som jag tidigare aldrig haft.

    Allt gott.

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    AdWords skall i sig inte ge någon positiv effekt på placeringarna i Google när det gäller resultatlistan. Men det finns en diskussion om det här, då det kan finnas en indirekt påverkan.

    Däremot med en bra utformad annons på AdWords så kan du placera dig allra överst efter en sökning med den sponsrade länken och dra in en hel del trafik till sidan.
    Så visst finns det en nytta med Adwords som kombination till SEO, jag gjorde en mindre studie här om det hela.

    Men för att svara på din fråga så har jag inte sett det finns klara bevis för att AdWords skulle ge rankningseffekt på sökordet via det organiska resultatet. Kan kanske finnas men då har jag missat det.

  3. #3
    ImHungrys avatar
    ImHungry ImHungry är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2010
    Inlägg
    37
    Underbart, tack ännu en gång för snabbt och grymt svar(!).

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Mod rewrite fundering
    Av tuben i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-13, 17:36
  2. Fundering kring omindexering av gamla länkar
    Av livez i forum URL-omskrivning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 16:18
  3. Fundering ang. domän och Google
    Av anonymus i forum Domänen
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-18, 19:27
  4. Fundering kring olika språk
    Av altgard i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 11:54