Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 31 till 37 av 37

Meta keywords

  1. #31
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Visst ZeroX66 men jag avråder från att göra det. Visserligen kan man peta in några hundra tecken i title och få indexering på de orden man skriver där i Google utan att de syns i sökresultaten eller för en besökare. Men tekniken är nog att anse, om inte över gränsen, så väl mycket nära det som Google anser vara oacceptabelt.

    Dessutom är det inte så effektivt för optimeringen då relevansen mot sidans innehåll för övrigt blir mycket svag om inte orden förekommer där också.

  2. #32
    ZeroX66s avatar
    ZeroX66 ZeroX66 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    24
    Precis och det var ju det jag var inne på redan i föregående inlägg att relevansen med innehållet måste ju stämma oavsett om nyckelorden ligger i title, meta keys eller som dolda nyckelord på sidan.

  3. #33
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Varför skulle det vara helt omöjligt att matcha meta-keywords mot de keywords som Googles algoritmer hittar, och ge lite extra boost på de som matchar? Jag ser det inte som en omöjlig förändring i framtiden.

    Jag ser det heller inte som omöjligt att någon ny aktör tar över marknaden.

    Som Urban sa, för några år sedan var det Lunarstorm som var störst, nu finns dom inte mer. Facebook har i princip dödat alla andra communities.

    För några år sedan använda i princip alla Altavista, sen plötsligt tog Google över totalt.

    För några år sedan var Skoda en skitbil, nu hör dom till de mest populära bilarna i skiktet under premiumbilarna.

    Varför ska det inte kunna komma en ny sökmotor som vänder upp och ner på vår uppfattning om hur det ska fungera?

  4. #34
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Hej,

    Intressant diskussion som förmodligen aldrig kommer att dö ut. Ska vi lägga tid på meta keywords eller ej?

    Min syn på det hela kan delas i två delar:

    1 - Ska du lyckas med ett bra optimeringsarbete är det bra att ha koll på om vilka landningssidor som ska ranka på vilka nyckelord. Och ibland innebär det en massa tidsödande jobb, men då har man i princip redan definierat vilka nyckelord som skulle kunna ligga i meta keywords

    2 - I och med att meta keywords bevisligen inte ger någon ranking effekt idag, så kan det till och med vara så att man INTE ska ange dem iom att det gör att konkurrenter på ett väldigt enkelt sätt kan se vilka sökord du satsar på. Och varför ska man göra jobbet även åt dem?

    Sedan ligger det en hel del i vad StefanBergeldt säger. Men jag skulle nog sätta arbetet med att lägga in meta keywords som det minst prioriterade i SEO projektet. trots allt.

  5. #35
    ZeroX66s avatar
    ZeroX66 ZeroX66 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    24
    Helt rätt Stefan. Jag tror absolut att något tar vid efter Google allt beror ju på hur väl de hanterar sina framgångar. Att vi kommer få sociala nätverk där man har speciella sökmotorer lär ju komma när som. Då är frågan om Google är med där och helt plötsligt så är det viktigt med meta keys kanske.
    Detta kan bara framtiden utvisa

  6. #36
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Citat Ursprungligen postat av Bernt Johansson Visa inlägg
    Hej,

    Intressant diskussion som förmodligen aldrig kommer att dö ut. Ska vi lägga tid på meta keywords eller ej?

    Min syn på det hela kan delas i två delar:

    1 - Ska du lyckas med ett bra optimeringsarbete är det bra att ha koll på om vilka landningssidor som ska ranka på vilka nyckelord. Och ibland innebär det en massa tidsödande jobb, men då har man i princip redan definierat vilka nyckelord som skulle kunna ligga i meta keywords

    2 - I och med att meta keywords bevisligen inte ger någon ranking effekt idag, så kan det till och med vara så att man INTE ska ange dem iom att det gör att konkurrenter på ett väldigt enkelt sätt kan se vilka sökord du satsar på. Och varför ska man göra jobbet även åt dem?

    Sedan ligger det en hel del i vad StefanBergeldt säger. Men jag skulle nog sätta arbetet med att lägga in meta keywords som det minst prioriterade i SEO projektet. trots allt.
    Om jag hade varit lite bättre på det svenska språket, så hade jag svarat exakt så här!
    Självklart har jag ett keyword för varje landnings sida, men jag lägger inte tid på att lägga dom i META - keywords. Jag ser inte riktigt värdet, varken nu eller i framtiden, och det finns alltid något annat att göra eftersom en sida aldrig blir perfekt. En inlänk istället för META - keywords liksom? Jag tycker inte det är ett svårt val.

  7. #37
    ZeroX66s avatar
    ZeroX66 ZeroX66 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    24
    Oavsett hur det ser ut idag så kan de komma att användas en dag eller att någon annan parameter blir aktuell. Idag så tittar sökningen på titeln, det finns en viss "description" samt (nyckelord) innehållet på sajten. Det kanske måste till någon mer parameter för att få en bättre selektering av alla dessa sajter som finns.
    En annan aspekt kan vara att meta keys kan hjälpa till att selektera ut innehållet under en sajt, men har inget att göra med page ranking. Vet att Google hade snabblänkar förut till undersidor, men de verkar inte vara kvar.

    Håller med att meta keys inte har någon nytta idag och kanske aldrig kommer att ha det, men jag tycker att det är viktigt att tänka på att saker och ting ändrar sig och en dag så kanske de behövs igen. Som jag sa innan så sitter de flesta kunder med något CMS och man ändrar dessa ganska lätt. Är det däremot flera 1000 sidor så tycker jag man skall ta en funderare om det är värt det, men det är ju kundens beslut. Räcker ju att informera hur läget ligger idag.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Meta Description och Keywords
    Av Vale i forum Optimering
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2010-05-04, 15:45
  2. meta keywords och description
    Av bjourne i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-08, 16:32
  3. Frågor om title, meta keywords, H1...
    Av Alicia72 i forum Sökordsanalys
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 16:55
  4. Meta keywords + description, längd och antal?
    Av tellement i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-01, 23:14
  5. Hur är det med keywords i meta-taggen?
    Av eidos- i forum Optimering
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-23, 22:06