Resultat 1 till 4 av 4

Frames sida och SEO

  1. #1
    Swingits avatar
    Swingit Swingit är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2010
    Inlägg
    18
    Hej,

    Jag har köpt en färdig butik från Coxco som jag är ganska nöjd med då den är väldigt enkel och man slipper att regga sig som medlem för att handla och alla annat onödigt.

    Det som jag dock är väldigt missnöjd med är SEO möjligheterna eftersom den är byggd i frames.

    Räcker det att sätta in taggar med no frames på alla sidor för att sidan skall hittas bättre av google eller krävs det även andra åtgärder.

    Finns det företag eller sidor på nätet där man endast betalar för trafik som handlar

    Alla tips välkomnas

  2. #2
    hakans avatar
    hakan hakan är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    78
    En frames-lösning är nog tyvärr väldigt svårt att göra SEO-vänlig. Noframes-taggen var ju framförallt till för att visa innehåll för webbläsare som inte kunde hantera frames, en lösning som var aktuell för sisådär 10-15 år sedan och nu defenitivt är på väg ut.. Går det ens att ha unikt innehåll i noframes-taggen, visas inte samma på alla sidorna?

  3. #3
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Om den framade sidan är byggd på det vanliga sättet så är det samma innehåll i noframe över hela webbplatsen. Så det går inte att skapa unikt innehåll för varje sida.

    Innehållet i noframe, där skriver Google följande om det hela:
    http://www.google.com/support/webmas...v&answer=34445
    Med andra ord Google kan indexera innehållet som finns i noframe, men de garanterar inte att de kommer att göra det. Och läser man mellan raderna i Googles text så är frames inget som de rekommenderar att man skall använda.

    Och det är samma svar som du får här som hakan skriver.
    Det går att optimera framade sidor men det blir krångligare och det är inte alltid heller det fungerar speciellt bra.

    De stora flertalet av webbshopsleverantörerna har gått ifrån eller håller på att gå ifrån användning av frames. Så det är tänkbart att din leverantör kan erbjuda en konvertering till en lösning utan frames. Precis som en del andra har gjort.

  4. #4
    Swingits avatar
    Swingit Swingit är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2010
    Inlägg
    18
    Ok, tack

    Ser väl ut som man får byta system om dom inte kan hjälpa till med en konvertering.

    Vilket är bäst från SEO vinkel, os commerce, magento eller något annat system

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. är denna shop med frames?
    Av barje47 i forum Optimering
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-07-08, 23:01
  2. Frames
    Av Kaliningradcity i forum Optimering
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 15:28
  3. no frames
    Av Artamus i forum Optimering
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-03-11, 18:01
  4. Riskera mycket för att vinna mer (frames)
    Av Gustav i forum Optimering
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-04, 20:59
  5. Ehum.... FRAMES
    Av Marcin i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-24, 15:43