Sidan 2 av 15 FörstaFörsta 12345612 ... SistaSista
Resultat 31 till 60 av 435

Svenska artikelkataloger

  1. #31
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Det är väl inga problem att göra på det sättet. Bara det anges att artikeln kan komma att dyka upp på fler ställen. Tror knappast någon har negativa synpunkter på det.

    Skall jag tolka det så att du vill att jag skall lista din sida?

  2. #32
    acanjos avatar
    acanjo acanjo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    6
    Ja, gör gärna det. Tack!

  3. #33
    Bonapartes avatar
    Bonaparte Bonaparte är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    2
    Ta bort inlägget då, så postar jag någon annanstans
    Senast redigerat av Bonaparte den 2011-01-26 klockan 01:40. Anledning: Inte mycket till artikelkatalog det där

  4. #34
    Johan Kvarnströms avatar
    Johan Kvarnström Johan Kvarnström är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    17
    Postade en artikel på blocka.se 110121 och har fortfarande inte fått den publicerad eller svar om att den blivit godkänd eller ej ..
    Likadant med ordetfritt.se ..
    Artikelkatalog, få ut dina artiklar snabbt!

  5. #35
    Andreas Bylunds avatar
    Andreas Bylund Andreas Bylund är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Härnösand
    Inlägg
    32
    Citat Ursprungligen postat av Johan Kvarnström Visa inlägg
    Postade en artikel på blocka.se 110121 och har fortfarande inte fått den publicerad eller svar om att den blivit godkänd eller ej ..
    Likadant med ordetfritt.se ..
    Angående Ordetfritt.se så har jag gått igenom alla artiklar som var i kö. Av totalt 24 artiklar så var det en som var unik, din artikel.

    Jag har haft problem att jag har blivit spammad av nya användare. Så medan jag håller på ta fram en lösning till det så kan man inte bli medlem. Men befintliga medlemmar kan fortfarande skicka in nya artiklar.

  6. #36
    Johan Kvarnströms avatar
    Johan Kvarnström Johan Kvarnström är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    17
    Kanon, då vet jag varför tackar så mycket!
    Artikelkatalog, få ut dina artiklar snabbt!

  7. #37
    wedholms avatar
    wedholm wedholm är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    141
    Jag har en nystartad artikelkatalog som gärna får läggas till i listan.

    Inriktning: Allmän
    kwm.se[/url]
    Senast redigerat av Urban G den 2012-02-08 klockan 22:47. Anledning: Införd
    Ftg: Wedholm AB | Shop: Bandana | Blogg

  8. #38
    KarlJanssons avatar
    KarlJansson KarlJansson är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2010
    Inlägg
    1
    Citat Ursprungligen postat av Johan Kvarnström Visa inlägg
    Postade en artikel på blocka.se 110121 och har fortfarande inte fått den publicerad eller svar om att den blivit godkänd eller ej ..
    Likadant med ordetfritt.se ..
    Din artikel ligger uppe nu, har accepterat lite segt på senaste men ska ändras. Ska försöka kolla igenom alla artiklar en gång i veckan i fortsättningen.

  9. #39
    Johan Kvarnströms avatar
    Johan Kvarnström Johan Kvarnström är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    17
    Perfekt, tackar för det!
    Artikelkatalog, få ut dina artiklar snabbt!

  10. #40
    Johan Kvarnströms avatar
    Johan Kvarnström Johan Kvarnström är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    17
    Jag har försökt att söka i forumet efter en liknande tråd fast för internationella artikelkataloger, ni som har sajter på engelska var postar ni era artiklar?
    Vore ju trevligt med en liknande tråd för dessa om det inte redan finns.
    Artikelkatalog, få ut dina artiklar snabbt!

  11. #41
    plekiss avatar
    plekis plekis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    153
    Nystartad katalog som gärna får läggas till i listan: artikelnytt.se[/url]
    Inriktning: Allmän

    Har man skrivit 3 artiklar som blivit godkända kommer artiklarna automatiskt bli publicerade utan granskning. Alla artiklarna kommer fortfarande att granskas och bryter man mot reglerna blir kontot avstängt och artiklarna borttagna.
    Senast redigerat av Urban G den 2012-02-08 klockan 22:47. Anledning: införd

  12. #42
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Kul initiativ då jag själv är på jakt efter fler artikelkataloger. Angående min katalog med inriktning på hälsa så godkänns det en artikel varannan dag. Det medför ibland att man kan få vänta upp till 3-4 dagar men sällan längre eftersom trycket inte är så stort. Blir det en större efterfrågan så börjar jag givetvis publicera varje dag men i dagsläget håller jag hellre ett regelbundet tempo. Vid frågor så svarar jag snabbt på StefanNilsson.com

  13. #43
    Hanks avatar
    Hank Hank är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    13
    Kollade PR-värden liten snabbt och det var inga höga siffror... Någon som har hittat en katalog med bra PR?

    artikelservice.se[/url] PR0
    www.dinlank.se[/url] PR1
    doman24.se[/url] PR0
    ordetfritt.se[/url] PR0
    blocka.se[/url] PR2
    Senast redigerat av Urban G den 2012-02-08 klockan 22:48.

  14. #44
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    187
    Citat Ursprungligen postat av Hank Visa inlägg
    Kollade PR-värden liten snabbt och det var inga höga siffror... Någon som har hittat en katalog med bra PR?

    artikelservice.se[/url] PR0
    www.dinlank.se[/url] PR1
    doman24.se[/url] PR0
    ordetfritt.se[/url] PR0
    blocka.se[/url] PR2
    Om du hittar artikelsajter med högre PR så kommer där också finnas fler artiklar som ska dela på såsen. Betrakta inte artikelsajter som gratis pagerank, se dem i stället som en möjlighet att publicera intressant innehåll och öka relevansen för dina egna sidor. Vill du bara sno lite pagerank vinner du troligen mer på att jaga dofollow-bloggar och kommentera i dem.

    Om du verkligen har något bra att säga/skriva så kan du säkert få in din artikel hos vem som helst med en vettig blog som gästbloggare. Men det ställer ju onekligen krav på din artikel.

    Hjälp till i stället. När jag postar en artikel till en nystartad eller lågrankad sajt, så försöker jag djuplänka till min artikel från lite olika håll för att öka värdet på den. Jag får ju en unik länk från ett unikt C-nät utan att betala för det. Förväntas jag då bara ta pageranken och springa? Om alla hjälpte till i stället så skulle sajterna öka i värde till förmån för alla.
    Senast redigerat av Urban G den 2012-02-08 klockan 22:48.

  15. #45
    Hanks avatar
    Hank Hank är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    13
    Du har förstås rätt i vad du skriver. Jag får väl jobba på kvalitén :-)

  16. #46
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Citat Ursprungligen postat av Michael Bingmert Visa inlägg
    Hjälp till i stället. När jag postar en artikel till en nystartad eller lågrankad sajt, så försöker jag djuplänka till min artikel från lite olika håll för att öka värdet på den. Jag får ju en unik länk från ett unikt C-nät utan att betala för det. Förväntas jag då bara ta pageranken och springa? Om alla hjälpte till i stället så skulle sajterna öka i värde till förmån för alla.
    Har du möjligtvis några enkla tips som jag kan tipsa mina besökare om? Idag tipsar jag om Pusha, forum, blogginlägg, Facebook, Twitter och bloggkommentarer men det har inte gett några resultat.

  17. #47
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    187
    Citat Ursprungligen postat av ducedo Visa inlägg
    Har du möjligtvis några enkla tips som jag kan tipsa mina besökare om? Idag tipsar jag om Pusha, forum, blogginlägg, Facebook, Twitter och bloggkommentarer men det har inte gett några resultat.
    Tyvärr tror jag skribenterna i allt väsentligt är lata av naturen. Begär man 400 ord så får man artiklar på 400-410 ord och så är det bra med det. Konceptet att backa upp sina artiklar med länkkraft kanske inte biter som du säger. Jag tycker ändå att du informerar om möjligheten på ett bra sätt. Kanske kunde du ta som vana att skicka ett mail till dem som skrivit artikeln och på ett vänligt sätt hinta om dina tips och tricks..?

    Eftersom det är en WP-sajt så kan du ju kanske installera sexybookmarks, eller åtmistone en Pushaknapp?

  18. #48
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Efter att ha gått igenom listan så noterade jag att följande bloggar bör markeras om inaktiva:

    artikelarkivet.svenskataggar.se (uppdaterad 2009)
    artikelhuset.com (uppdaterad 2009)
    artikelsidan.com (uppdaterad 2009)
    dinartikel.com (inaktiv)

    artikelkatalog.se (parkerad)
    toppkatalog.se (parkerad)

    artikelkatalog.addlinks.se (404)

    I övrigt så vore det kanske en idé att sortera länkarna efter om katalogen är aktiv eller ej istället för att lägga till "aktiv" / "ej aktiv" bakom. Det ger en mer överskådlig bild och är mer användarvänligt när man ska kopiera länkarna. Avslutningsvis kan jag även nämna att följande två är aktiva:

    kwm.se
    halsoartiklar.se

  19. #49
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Tack för informationen. Och de inaktiva är flyttade till slutet även om hoppet nog är ute för dem att de skall bli aktiva.

  20. #50
    webmasterpros avatar
    webmasterpro webmasterpro är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    12
    Vill tipsa om artiklar24.se"]http://artiklar24.se[/URL] som är en relativt nystartad och seriös artikelkatalog. Alla artiklar granskas väldigt noga innan dem publiceras och flitiga författare belönas med presentkort och annat smått & gott. För övrigt så är det en allmän katalog så artiklar inom i princip alla ämnen är tillåtna, dock så tolereras inte texter om våld, sex, och droger.
    Senast redigerat av Urban G den 2012-02-08 klockan 22:48.

  21. #51
    plekiss avatar
    plekis plekis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    153
    Citat Ursprungligen postat av webmasterpro Visa inlägg
    Vill tipsa om artiklar24.se"]http://artiklar24.se[/URL] som är en relativt nystartad och seriös artikelkatalog. Alla artiklar granskas väldigt noga innan dem publiceras och flitiga författare belönas med presentkort och annat smått & gott. För övrigt så är det en allmän katalog så artiklar inom i princip alla ämnen är tillåtna, dock så tolereras inte texter om våld, sex, och droger.
    Läste om nivåerna på din sajt. Har du lagt på två nollor för mycket? 2000 artiklar? Tycker annars sajten ser mycket bra ut!

    Passar på att nämna att artikelnytt.se är aktiv och att tid läggs på att skaffa inlänkar för snabbare indexering.
    Senast redigerat av Urban G den 2012-02-08 klockan 22:48.

  22. #52
    webmasterpros avatar
    webmasterpro webmasterpro är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    12
    Citat Ursprungligen postat av plekis Visa inlägg
    Läste om nivåerna på din sajt. Har du lagt på två nollor för mycket? 2000 artiklar? Tycker annars sajten ser mycket bra ut!

    Passar på att nämna att artikelnytt.se är aktiv och att tid läggs på att skaffa inlänkar för snabbare indexering.
    Hehe! Tog bara någon siffra från vinden. Ändrat till 100 & 200 nu, nu när du nämnde det så låter föregående siffror alldeles för mycket. Självfallet granskar vi författarna och om vi finner de artiklar som publiceras bra så får man en högre författarnivå.
    Senast redigerat av webmasterpro den 2011-03-25 klockan 15:33.

  23. #53
    lukasbrismans avatar
    lukasbrisman lukasbrisman är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    27
    artikelkatalog.se parkerad hos Surftown!
    Senast redigerat av Urban G den 2011-04-19 klockan 22:15. Anledning: kanske inte skall länka till den då
    none

  24. #54
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Här faller de ifrån snabbt. Men jag lägger till sikastra.se[/url] där. Mycket ny och enbart unika artiklar tas in.
    Senast redigerat av Urban G den 2012-02-08 klockan 22:48.

  25. #55
    lukasbrismans avatar
    lukasbrisman lukasbrisman är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    27
    Klockrent. Hade en rykande färsk artikel som jag skickade in till dem. Tack för tipset!
    none

  26. #56
    Jonathan Björkskogs avatar
    Jonathan Björkskog Jonathan Björkskog är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Finland
    Inlägg
    82
    artikelsidan.com/[/url] ser ut att vara parkerad..
    Senast redigerat av Urban G den 2012-02-08 klockan 22:49.
    Jonathans Facebook Tricks

  27. #57
    Jensas avatar
    Jensa Jensa är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    5
    ITkatalogen.se[/url]
    Senast redigerat av Urban G den 2012-02-08 klockan 22:49.

  28. #58
    Johan Kvarnströms avatar
    Johan Kvarnström Johan Kvarnström är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    17
    Är det någon nackdel för min artikelkatalog när, många artiklar dock unika publiceras och länkar till samma url?
    Artikelkatalog, få ut dina artiklar snabbt!

  29. #59
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Tycker det är lite synd att många i listan håller en rätt dålig kvalitet. För den som vill skriva debattartiklar finns det ju även en del andra, bland annat newsmill.se. Jag har även lite funderingar på att starta något själv.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  30. #60
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Nu blir väl en artikelkatalog inte så mycket bättre än de artiklar som skickas in. Ett problem där är som jag tycker alla som skickar in samma artikel till flera olika kataloger.
    För min del innebär det att jag håller på publiceringen ett tag och ser om texten dyker upp någon annanstans.
    Gör den det så kommer den inte in. Står angivit i villkoren att det skall vara unika.

    Den långsiktiga effekten att i en katalog ha mycket innehåll som finns på andra ställen kan man diskutera. Men klart är att risken att filtreras bort finns och det lär knappast gynna katalogen.

    Jag gjorde ett test med en egen artikel som jag kopierade in på tre andra ställen. Två av sidorna filtrerades bort vid frassökningar i Google. Däremot så fungerade länkkraften i de bortfiltrerade sidorna.

    Men att därigenom utgå ifrån att det gynnar en katalog med kopierade artiklar tror jag nog inte man kan göra.

Sidan 2 av 15 FörstaFörsta 12345612 ... SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Lista över Svenska Artikelkataloger!
    Av Mactim i forum Kataloger
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2010-09-10, 12:54
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-11, 00:31
  3. Artikelkataloger?
    Av Bjorn i forum Kataloger
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-20, 19:41
  4. Artikelkataloger
    Av Tina Isola i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 09:36