Sidan 3 av 15 FörstaFörsta 123456713 ... SistaSista
Resultat 61 till 90 av 435

Svenska artikelkataloger

  1. #61
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    artikelsidan.com bör raderas från listan
    artikelzonen.com kan nog läggas till tror jag.
    Senast redigerat av Urban G den 2011-07-07 klockan 15:22. Anledning: Fixat
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  2. #62
    Jonathan Björkskogs avatar
    Jonathan Björkskog Jonathan Björkskog är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Finland
    Inlägg
    82
    kwm.se funkar inte. Alla sidor förutom framsidan ger "page not found". Kan ju dock vara något tillfälligt.
    Jonathans Facebook Tricks

  3. #63
    LoyalWriters avatar
    LoyalWriter LoyalWriter är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    108
    Har noterat den och kommer förhoppningsvis att testa den. Problemet med de svenska artikelkatalogerna, sett ur skribentens synvinkel, är att de inte är snabba att publicera. Det kan man ju förstå när man ser att det är eldsjälar som ligger bakom Hursomhelst, hoppas att ni fortsätter med katalogerna för jag tror att de kommer att fylla en viktig funktion även fortsättningsvis.

    So far kan jag säga att artikelservice.se och artikelnytt.se funkar bra. Johan vill inte ha fler än 1-2 artiklar med samma URL i länkarna i sin katalog (artikelservice.se) vilket förstås begränsar oss seriösa skribenter men katalogen är bra. Något som annars saknas i dessa kataloger är email kommunikation med skribenten. Man får ingen notis om att artikeln lagts in eller publicerats vilket kan ställa till med röra om man jobbar med mycket text och kataloger.

    OK, det var bara några tankar om de svenska katalogerna från mig...

    Citat Ursprungligen postat av webmasterpro Visa inlägg
    Vill tipsa om artiklar24.se"]http://artiklar24.se[/URL] som är en relativt nystartad och seriös artikelkatalog. Alla artiklar granskas väldigt noga innan dem publiceras och flitiga författare belönas med presentkort och annat smått & gott. För övrigt så är det en allmän katalog så artiklar inom i princip alla ämnen är tillåtna, dock så tolereras inte texter om våld, sex, och droger.
    Senast redigerat av Urban G den 2012-02-08 klockan 22:49.

  4. #64
    Johan Kvarnströms avatar
    Johan Kvarnström Johan Kvarnström är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    17
    Anledningen till att jag än så länge inte vill ha fler än 1-2 artiklar/url är att jag skulle vilja få svar från flera håll om det påverkar min katalog negativt på något sätt. Jag vill att artikelservice.se ska ge något för användarna.

    Så ni som kan det här, svara gärna på min fundering.

    Tack på förhand!
    Artikelkatalog, få ut dina artiklar snabbt!

  5. #65
    plekiss avatar
    plekis plekis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    153
    Bra feedback. Nu skickas det ett email när en artikel blir godkänd. Jag försöker godkänna artiklar så fort jag kan men nu under sommaren är det lite svårare att hålla samma "tempo". De flesta som skriver i katalogen är ändå "trusted" så deras artiklar blir godkända direkt automatiskt.
    Rensade även bort massa annonser och tog bort alla utlänkar i footern. La även in lite shareknappar på varje artikel.
    Saknar ni någon kategori eller annat hojta bara till. Allt går att ordna
    Artikelnytt är ganska primitiv men jag hoppas den fyller sitt syfte. Jusste denna uppdatering gäller då artikelnytt

  6. #66
    AndersIvars avatar
    AndersIvar AndersIvar är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    207
    Har också snickrat ihop en liten artikelkatalog på.svepc.se[/url], försöker godkänna inom 48h.
    Senast redigerat av Urban G den 2012-02-08 klockan 22:49. Anledning: Inlagd

  7. #67
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Utmärkt lista. Har precis gått igenom alla och alla förrutom www. svenskaartiklar.com ser bra ut.
    Senast redigerat av Urban G den 2011-08-06 klockan 14:48. Anledning: Den är nu borttagen.Tack för kontroll
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  8. #68
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Visserligen är den här tråden till för dem som har artikelkataloger. Men det kan vara på sin plats att ge lite råd och instruktioner för de som själva vill skapa en, eller vill effektivisera sin befintliga. Wedholm har skrivet en enkel och kortfattad manual hur man snabbt kan skapa sin egen artikelkatalog med Wordpress som mall. Egentligen bara två steg till utöver att sätta upp en WP-sida. Du hittar den här.

  9. #69
    Mickes avatar
    Micke Micke är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    271
    Jag kom att tänka på en sak med just artikelkataloger. Är det värt att starta en ny? tänker mest på att det finns inte så många just "svenska" artikelkataloger som också uppdateras regelbundet och man som författare får sin artikel granskad inom c:a 24-48h.

    Och om man vill skapa en, Är det då wp som är det bästa? För personligen tycker jag att inloggningen och WYSIWYG i wp är lite tråkig och man skickas hit och dit hela tiden. För övrigt tycker jag att listan är underbart bra. All heder till trådskaparen och artikelkatalogsägarna från min sida.

    /ortax
    Senast redigerat av Micke den 2011-08-11 klockan 11:02. Anledning: ändrade stavfel

  10. #70
    Greens avatar
    Green Green är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    115
    Jag har en längre tid gått i tankarna för en artikelkatalog. Man kan ge tillbaka något till redan befintliga gratis tjänster och kanske lite smått roligt om inte annat. Så med inspirations från Wedholms blogg och lite annan internet-litteratur, så började jag snickra på en artikelkatalog häromdagen.

    Jag kan inte riktigt hålla mig tills den är helt klart. Ni kan hitta artikelkatalogen på ebbredaktorer.se"]webbredaktorer.se[/URL]

    Ska börja med artiklar och länkbyggandet nu till helgen. Ni får gärna vara med på ett hörn om ni vill. Annars så får ni återkomma vid senare tillfälle.

    BTW. Upptäckte efter lite pysslande inatt att det fanns en snabbare (och kanske snyggare) väg än vad som beskrivs i Wedholms blogg. Det är killen som skapade wordpress pluginet "Article Directory". Han har skapat ett eget wordpress tema anpassat för artikelkataloger. Man skippar typ 5 steg i installationsproceduren för pluginet om man skaffar temat. Dessutom får man lite snyggare layout på sidan och coola stats. Temat kan man hitta här http://articlesss.com/article-direct...rdpress-theme/. Gratis om man vill =)
    Senast redigerat av Urban G den 2012-02-08 klockan 22:49. Anledning: Stylade till texten lite.

  11. #71
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Citat Ursprungligen postat av ortax Visa inlägg
    Jag kom att tänka på en sak med just artikelkataloger. Är det värt att starta en ny? tänker mest på att det finns inte så många just "svenska" artikelkataloger som också uppdateras regelbundet och man som författare får sin artikel granskad inom c:a 24-48h.

    Och om man vill skapa en, Är det då wp som är det bästa? För personligen tycker jag att inloggningen och WYSIWYG i wp är lite tråkig och man skickas hit och dit hela tiden. För övrigt tycker jag att listan är underbart bra. All heder till trådskaparen och artikelkatalogsägarna från min sida.

    /ortax
    Där finns utan tvekan utrymme för fler svenska artikelkataloger. Problemet med de nuvarande är (precis som du skriver) att ett fåtal uppdateras dagligen men samtidigt saknar majoriteten värde. Många startar en artikelkatalog, bygger ett fåtal länkar och förväntar sig sedan att den ska bli populär. Inlänkar är A och O om du vill att någon ska använda din artikelkatalog.

  12. #72
    johanejohanssons avatar
    johanejohansson johanejohansson är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Prag
    Inlägg
    9
    Kan likväl lägga in en push för min också, den återfinns på billigatips.se"]BilligaTips.se[/URL]. PR0, inte alltför mycket inlänkar ännu heller, men det kommer. Katalogen är indexerad och pingar friskt, och har i vart fall något tjugotal besökare om dagen i dagsläget, organiskt. Har inte haft tid att mecka alltför mycket med design eller optimera den men det kommer också. Katalogen är i vart fall här för att stanna och är en långsiktig satsning. Kommer sparka igång något slags länkbytesprogram i veckan eller nästa för att få lite backlinks. Tror fullt ut på vad Stefan skriver och kan bara hålla med.

    Temat är att spara respektive tjäna pengar på nätet. Det går att vinkla det mesta till "spara"-hållet, såsom exempelvis "Så köper du billiga" eller "Fem tips för att spara pengar på" osv. Tar därför tacksamt emot fler artiklar och de behöver inte vara i Nobel-klass men ska i vart fall ha en 300-400 ord och hålla sig till saken och ha en rimlig mängd utlänkar. Helt OK för mig att spinna vidare på befintligt material (exempelvis flera artiklar om affiliate-marknadsföring) så länge det är annorlunda infallsvinklar eller tips. Direkta affiliatelänkar går också bra för den som så önskar. Kör dock do-follow på hela rasket (ej kommentarer, för er som gillar att spamma mig =).

    Godkänner för det mesta inom någon timme, men har en hög frekvens som också hamnar i sopkorgen pga att författaren inte läser reglerna. Så, skriv gärna, men läs först riktlinjerna.
    Senast redigerat av Urban G den 2012-02-08 klockan 22:50. Anledning: Införd

  13. #73
    Gigenas avatar
    Gigena Gigena är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2010
    Inlägg
    40
    Jag lade till en artikel till pokerstory under början av augusti. Vet någon om den fortfarande är aktiv? Kan inte se datum för när senaste artikeln publicerades där.

  14. #74
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Citat Ursprungligen postat av Gigena Visa inlägg
    Jag lade till en artikel till pokerstory under början av augusti. Vet någon om den fortfarande är aktiv? Kan inte se datum för när senaste artikeln publicerades där.
    Tog en titt i deras RSS-flöde och den tionde senaste artikeln publicerades under FTOPS XV vilket utspelas i mitten av februari. Betänk sedan att 4 av de 5 senaste artiklarna helt saknar utlänkar. I mina ögon verkar det inte vara en öppen och levande artikelkatalog.

  15. #75
    Kreditkorts avatar
    Kreditkort Kreditkort är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    27
    Även jag har fixat upp en artikelkatalog, artikelbladet.se"]http://artikelbladet.se[/URL] - sidan är indexerad med det lilla som finns så blir riktigt glad för allt content som skickas (kollar mailen desperat flera gånger per dag) in.

    Några som har synpunkter?

    Jag tänkte översätta mer text till svenska samt försöka mig på aningen annorlunda design där det ska vara enklare att navigera, fixa kategorierna och lägga till lite mer flikar man kan klicka runt på.
    Senast redigerat av Urban G den 2012-02-08 klockan 22:50. Anledning: Införd

  16. #76
    plekiss avatar
    plekis plekis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    153
    Urban finns det någon möjlighet för dig att uppdatera listan så den mer ser ut som Jims lista, "Lista på svenska sökmotorvänliga kataloger". Ålder skulle också vara intressant för den som har tid att luska fram

  17. #77
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Kan börja med det varefter. Åldern skall inte vara några problem att få fram heller.

  18. #78
    Ciriuss avatar
    Cirius Cirius är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    7
    Hej,

    En nystartad artikelkatalog ->artikelkungen.se[/url]


    Mvh
    jag själv
    Senast redigerat av Urban G den 2012-02-08 klockan 22:50. Anledning: inlagd

  19. #79
    plekiss avatar
    plekis plekis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    153
    Har jag ansvar för vad som publiceras på min artikelkatalog? Det ringde en kille som var lite upprörd för någon hade lagt upp en artikel på en produkt som han hade patent på. Jag förstod inte riktigt allt då jag satt i möte men han ville att jag skulle ta bort artikeln. Har gjort det nu men vill inte hamna i trubbel igen.

    Någon som har koll på hur det ligger till?

  20. #80
    Jingos avatar
    Jingo Jingo är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2009
    Inlägg
    39
    Hej !

    En nystartad katalog finns på
    artikel-katalogen.se"]http://www.artikel-katalogen.se [/URL]

    Godkänner/avlsår inom 24 H

    Länkbygge pågår
    Senast redigerat av Urban G den 2012-02-08 klockan 22:50. Anledning: inlagd

  21. #81
    Magnus Hs avatar
    Magnus H Magnus H är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    24
    Plekis: Du är väl att betrakta som ansvarig utgivare för din sida! Då har du också ansvar för vad som finns på sidan.

  22. #82
    Mozqitos avatar
    Mozqito Mozqito är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    3
    Första inlägget i forumet..
    Har lagt upp en ny sida tillsammans med en vän som fungerar som en artikelkatalog.
    Inriktning: "köpa vin på nätet".
    Adressen: http://www.vin-online.se
    Innehållet måste vara unikt.
    Vi svarar samma dag eller dagen därpå oftast..

    Ska ni bygga för en webbshop där man kan beställa vin på nätet så kan ni skicka in en artikel via formulären alternativt flagga för att ni vill skicka in en och behöver därför vår mailadress.
    Tanken finns att tillåta bifoga filer i formulären, men i skrivande stund så saknas denna funktion.
    Senast redigerat av Tobias Nyholm den 2011-10-25 klockan 08:03. Anledning: Regel 1.

  23. #83
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Citat Ursprungligen postat av Mozqito Visa inlägg
    Första inlägget i forumet..
    Har lagt upp en ny sida tillsammans med en vän som fungerar som en artikelkatalog.
    Inriktning: "köpa vin på nätet".
    Adressen: http://www.vin-online.se
    Innehållet måste vara unikt.
    Vi svarar samma dag eller dagen därpå oftast..

    Ska ni bygga för en webbshop där man kan beställa vin på nätet så kan ni skicka in en artikel via formulären alternativt flagga för att ni vill skicka in en och behöver därför vår mailadress.
    Tanken finns att tillåta bifoga filer i formulären, men i skrivande stund så saknas denna funktion.
    Denna sida är ingen artikelkatalog. Det är en sida där användare kan skriva om vinbutiker. Jämför med andra sidor i listan så ser du att det är skillnad.
    Senast redigerat av Tobias Nyholm den 2011-10-25 klockan 08:38.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  24. #84
    Mozqitos avatar
    Mozqito Mozqito är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    3
    Jo ja ser en skillnad på dom. Men vad är den egentliga skillnaden?
    Dom som skickar in en artikel till oss får den postad på sidan med de ankarlänkar som dom vill ha i sin artikel. Sidan är inte utformad på samma sätt som dom andra. Men kontentan borde vara den samma. Klyva hårstrå kan man göra, men sidan förfyller samma mening menar ja. Om du inte tycker den faller under artikelkatalog Vilken ettikett skulle du då vilja ge den? Vilken tråd i forumet menar du att den passar bättre under?
    Rent SEO-mässigt borde den iaf vara en tillgång.

  25. #85
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Rätta mig gärna om jag har fel men skillnaden är att din webbsida har en smal nisch. Jag kan till exempel inte skriva en artikel om hur man smakar vin och länka till ett par av mina vinrelaterade sidor. Jag kan bara skriva om min egen vin-ehandel. Med en sån smal nisch tyckte inte jag att sidan passade som katalog. Möjligtvis som underkategori till en katalog.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  26. #86
    Mozqitos avatar
    Mozqito Mozqito är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    3
    Det stämmer som du säger att det är en smal nisch. Dock så kan dom företagen som väljer att skriva en artikel till oss också finna en väldigt högt relevans värde.
    Kul att du tar upp just den punkten om vintips. Vi har planer på att lägga till just en sådan del på sidan. (Bortses så klart som argument eftersom det inte finns på sidan i skrivande stund. Bara en parentes som kan tillföra något till näste man som läser)

    Hur som helst. Argumenterar ändå för min sak att det kan anses vara en artikelkatalog eftersom du måste posta en artikel. Hur vida brett ämnet är har ja svårt att se relevansen i. Jag skulle ändra min uppfattning om en bättre etikett kunde benämnas.

    Möjligtvis som underkategori till en katalog.
    Vet inte riktigt hur ja ska tolka detta..

  27. #87
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Senaste dagarna har det trillat in mängder av dåligt översatta artiklar från techpubinc.com (enligt e-postadressen) så korrekturläs ordentligt.

  28. #88
    Ciriuss avatar
    Cirius Cirius är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    7
    Uppdateras denna lista fortfarande?

  29. #89
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Citat Ursprungligen postat av Cirius Visa inlägg
    Uppdateras denna lista fortfarande?
    Nu blev listan uppdaterad.

  30. #90
    Bygger89s avatar
    Bygger89 Bygger89 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    52
    Jag har precis startat upp en helt ny svensk artikelkatalog som går under namnet
    Kod:
    http://www.artikelparadis.se/
    . Hoppas att det är okej att posta länken här ?

    Tanken är att granska samtliga artiklar som skickas in väldigt snabbt. Det vill säga mellan 2-6 timmar.
    Hoppas att admin/mod vill ta med katalogen i listan här på SEO forum.
    Senast redigerat av SEOJonas den 2012-12-10 klockan 17:55. Anledning: katalogen inlagd sedan länge

Sidan 3 av 15 FörstaFörsta 123456713 ... SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Lista över Svenska Artikelkataloger!
    Av Mactim i forum Kataloger
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2010-09-10, 12:54
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-11, 00:31
  3. Artikelkataloger?
    Av Bjorn i forum Kataloger
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-20, 19:41
  4. Artikelkataloger
    Av Tina Isola i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 09:36