Sidan 5 av 15 FörstaFörsta 123456789 ... SistaSista
Resultat 121 till 150 av 435

Svenska artikelkataloger

  1. #121
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Articles for link buildning - namnet på filerna inledningsvis. De har inte ens försökt att få till det. Finns det intresse så kan vi starta en ny tråd så vi kan informera varandra. Eller om nu någon kan tänka sig att styra upp det på ett annat sätt. Känns lite tråkigt att man måste parkera in de som verkar vara seriösa någon vecka bara för säkerhets skull.

  2. #122
    merczs avatar
    mercz mercz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    98
    Det känns ju som att det inte är så värst ansträngande att skriva en unik artikel om samma ämne. 300 ord tar ju oftast inte mer än 10-15 minuter att skriva ihop på ett någorlunda snyggt sätt! Väldigt tråkigt att många inom just vår bransch verkar ha så otroligt dåligt tålamod.

  3. #123
    plekiss avatar
    plekis plekis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    153
    Är det bara jag som får in massa skit artiklar från strangelogic.se ?
    Lite synd att Copyscape kostar pengar... Annars hade man kunnat haft ett automatiskt jobb som kollade upp alla artiklarna. Ingen som vet om det finns någon liknande tjänst fast gratis?

    Jag tog förövrigt bort automatisk godkännande av artiklar på de som fått 3 godkända pga av missbruk.... Skicka PM så aktiverar jag det på ert konto.

  4. #124
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Själv ser jag mer och mer scrapeat material i olika kataloger som körts genom ngn translator med direkta felöversättningar där språkbruket är helt fel. Jag tycker det är synd att content ligger på en sån låg nivå, vad jag har förstått så sänker det kvalitén på hela katalogen - rätta mig gärna om jag har fel.

    Appropå Copyscape, den kostar $5 för 100 sök. Varje sökning kan jämföra en artikel med upp till 2000 ord. Med Adsense på ens artikelkatalog kan man få Copyscape att bli självförsörjande.

  5. #125
    lassegws avatar
    lassegw lassegw är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Vätö, Norrtälje
    Inlägg
    29
    Om den här listan får stabilitet över tiden så blir den ett värdefullt bidrag till exempelsamlingen av artikelkataloger som visar sitt motsatsförhållande till det skräp jag vanligen visar upp. Välskötta artikelkataloger har naturligtvis ett stort värde i jämförelse med sina motsatser, självklart.

    Stora snabba kataloger har sitt eget värde, men det är en annan sak.

  6. #126
    plekiss avatar
    plekis plekis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    153
    Citat Ursprungligen postat av Fjodor Visa inlägg
    Själv ser jag mer och mer scrapeat material i olika kataloger som körts genom ngn translator med direkta felöversättningar där språkbruket är helt fel. Jag tycker det är synd att content ligger på en sån låg nivå, vad jag har förstått så sänker det kvalitén på hela katalogen - rätta mig gärna om jag har fel.

    Appropå Copyscape, den kostar $5 för 100 sök. Varje sökning kan jämföra en artikel med upp till 2000 ord. Med Adsense på ens artikelkatalog kan man få Copyscape att bli självförsörjande.

    Håller inte med. Adsense drog in 5 kr på sin höjd om dagen. Att köra Copyscape skulle kosta runt 300 kr per dag och skulle bara fortsätta öka med antal artiklar. Men visst man kanske skulle kunna köra en genomkörare någon gång i månaden.

    Hade det funnits ett gratisalternativ skulle jag tänka mig bygga ett verktyg som vi alla skulle kunna använda.

  7. #127
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Hur många artiklar tar du in per dag? En artikel i copyscape med 2000 ord kostar 0,05 dollar att köra igenom, dvs, 35 ÖRE

  8. #128
    plekiss avatar
    plekis plekis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    153
    Citat Ursprungligen postat av Fjodor Visa inlägg
    Hur många artiklar tar du in per dag? En artikel i copyscape med 2000 ord kostar 0,05 dollar att köra igenom, dvs, 35 ÖRE
    Jo men jag tänkte att man lär kolla artiklarna så länge de ligger i katalogen. Att kolla precis innan man godkänner för all del men två veckor senare kanske den ligger på fjorton andra kataloger..

  9. #129
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Nja, så länge som "din" artikel är först att indexeras så lär väl inte "din" artikel drabbas av duplicate content, eller tänker jag fel? Annars vore detta ett synnerligen enkelt sätt att sänka en konkurrent på, ladda upp en kopia av hans site och låt Google avgöra vilken som är lämpligast: Google om Duplicate content

  10. #130
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Man kan inte vara helt säker på vilken artikel som indexeras först när de skickar in till fler kataloger. Dessutom hänger det lite på hur stark katalogen är, vilken som inte filtreras bort.
    Sänka en annan sida lär man knappast kunna göra på det här sättet. Däremot lär det skada katalogen om den hela tiden filtreras bort i Google. Vilket sänker värdet på den och de länkar som finns där. Med andra ord alla förlorar på att de finns de som av snålhet eller okunskap skickar in samma artikel till fler kataloger.

  11. #131
    merczs avatar
    mercz mercz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    98
    Citat Ursprungligen postat av plekis Visa inlägg
    Är det bara jag som får in massa skit artiklar från strangelogic.se ?
    Lite synd att Copyscape kostar pengar... Annars hade man kunnat haft ett automatiskt jobb som kollade upp alla artiklarna. Ingen som vet om det finns någon liknande tjänst fast gratis?

    Jag tog förövrigt bort automatisk godkännande av artiklar på de som fått 3 godkända pga av missbruk.... Skicka PM så aktiverar jag det på ert konto.
    Har sett Strangelogic på många olika artikelkataloger. Då det nästan bara är SEO-artiklar som är förknippat med detta namn så skulle det inte förvåna mig ifall han/hon även finns här på forumet. Mest känd är väl denne för att ha med bortåt 5-6 länkar i sina artiklar, jämfört med de 2-3 som brukar vara regel för katalogerna...

  12. #132
    Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    176
    Har frågor om följande kataloger:
    artiklar24.se - Den ser väldigt inaktiv ut, skickade in en kvalitetsartikel för ett tag sen men den är fortfarande inte ens granskad.
    artikelkatalogen.info - Var klickar man för att skicka in artikeln?
    svenska-artiklar.se - Är den aktiv?
    infinicom.se - Inte vågat skicka in artiklar dit för den ser så gammal ut, är den aktiv?
    artikelkatalog.se - Skickade in artikel för länge sen, aldrig accepterat. Innehåller 0 artiklar, inaktiv?

    artikel.se - Läste nånstans för ett tag sen man fastnar någonstans i processen och kan inte skicka in artikeln. Nån som lyckats skicka in dit nyligen?
    doman24.se - Senast artikel skickades in i Maj och vart accepterad, någon som vet nåt om den fortfarande är aktiv?
    blocka.se - Antingen har dom en väldigt lång period innan dom accepterar nya artiklar eller så är det en katalog för nåt SEO-företag? Skickade in förra året i september tror jag, den blev aldrig accepterad. Sedan dess har bara ett fåtal blivit accepterade tror jag.
    croi.se - Senast accepterad artikel var 2011 i maj, nån som vet om det bara vart artikelbrist eller om den är inaktiv?

    Anledningen till jag frågar är för jag inte känner skicka in artiklar och aldrig veta om dom blir accepterade eller inte. Känns som man kastar iväg massa tid bara.

    Tack!

  13. #133
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Först; du behöver skilja på de katalogerna som finns som i första inlägget i den här tråden och de som tillkom på Fjodors lista. Var katalogerna i den listan kommer ifrån har jag ingen aning om.
    Och knappast något som man kan ställa frågor om i forumet heller. De är inte anmälda i tråden en hel del av dem. Vilket jag anser vara ett grundkrav för att de skall listas här.
    Annars kan vi med lätthet leta rätt på ett hundratal till och lägga in här.

    Då återstår svenska-artiklar.se, blocka.se, croi.se och doman24.ses som finns på båda listorna som jag kan se.

    Så ägarna till dem kanske kan svara på frågan.

    Sedan vet jag inte vilken policy andra har när det gäller artiklar som återfinns på andra ställen på nätet. Jag brukar ofta, men inte alltid, skicka ett mail när jag ser att någon försöker få in samma artikel på fler ställen. Men inte alltid, därför jag utgår ifrån att folk kan läsa villkoren.
    Annars så är väntetiden mellan en till två veckor före jag tar in dem.

  14. #134
    erlends avatar
    erlend erlend är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    64
    Noen som har flere?

  15. #135
    Bygger89s avatar
    Bygger89 Bygger89 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    52
    Jag har också märkt, som många andra här verkar det som, att många artiklar som skickas in är otroligt dåligt skrivna/översatta. Jag förespråkar kvalitè i allra högsta grad på min artikelkatalog. Därför läser jag igenom varenda inskickad artikel manuellt och kör den även i Copyscape. Betalar för tillfället inte för Copyscape så begränsningen är stor. Därför kör jag även en snabb googling på titeln för att se om något liknande även finns.

    Hittade exempelvis för ungefär 1 vecka sedan en identisk artikel som hade skickats in till min katalog på Pusha av alla ställen !

    Jag har satt lite regler vid granskning.

    Vid 0-2 stavfel/grammatiska fel: Här rättas artikeln till manuellt av mig så det ser snyggt och prydligt ut. Alla kan göra små fel.

    Vid 3-5 stavfel/grammatiska fel: Här lägger jag artikeln i papperskorgen, skickar sedan ett mail till författaren och ber han/hon att checka igenom sin artikel för att rätta till felen.

    Vid fler än 5 stavfel/grammatiska fel: Enligt mig så ska inte en artikel behöva innehålla så många fel om man läser igenom den innan inskick. Det bör man alltid göra! Gäller det en författare som redan har skickat in artiklar av hög kvalitè skickar jag ett mail och frågar varför plötsligt lågpris artiklar skickas in. Gäller det en författare som skickar in sin allra första artikel så raderas kontot och artikeln raderas permanent. Då är det med 99% säkerhet ingen som är seriös och sådana personer ska inte förstöra för andra som tar sig till att skriva kanon artiklar.

  16. #136
    andbats avatar
    andbat andbat är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    48
    Att bygger89 vill ha högsta kvalitet på i sin artikelkatalog kan jag verifiera. Det är bara hos honom som jag har blivit nekad publicering och då var det på grund av för många keywords i texten

    I min egen artikelkatalog granskar även jag artiklarna med Copyscape och har flera gånger fått grönt ljus från de för att sedan hittat artikeln när jag googlat meningar ur artiklarna. Antar att Copyscapes databas är lite långsammare på att uppdateras med nya sidor. Jag har nu som vana att googla slumpade meningar, eller delar av dem, för att verifiera att artikeln är unik. Gogglar både med och utan "" för bästa resultat.

  17. #137
    andbats avatar
    andbat andbat är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    48
    Hur ser ni andra katalogägare på omskrivningar av samma artikel? Fick här om dagen en artikel som i princip var samma artikel som publicerats på annan plats men som författaren hade formulerat om meningarna i. Mening för mening var betydelsen den samma men han hade använt olika synonymer och meningsuppbyggnad. Varken Copyscape eller google gav något utslag utom för sista meningen som han hade missat att skriva om. Detta är ju svårt att upptäcka och jag tror inte Google ser det som duplicat?

  18. #138
    Bygger89s avatar
    Bygger89 Bygger89 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av andbat Visa inlägg
    Att bygger89 vill ha högsta kvalitet på i sin artikelkatalog kan jag verifiera. Det är bara hos honom som jag har blivit nekad publicering och då var det på grund av för många keywords i texten
    Hur ser ni andra katalogägare på omskrivningar av samma artikel? Fick här om dagen en artikel som i princip var samma artikel som publicerats på annan plats men som författaren hade formulerat om meningarna i. Mening för mening var betydelsen den samma men han hade använt olika synonymer och meningsuppbyggnad. Varken Copyscape eller google gav något utslag utom för sista meningen som han hade missat att skriva om. Detta är ju svårt att upptäcka och jag tror inte Google ser det som duplicat?
    Du är inte den enda som har blivit nekad publicering Det är absolut inget personligt om en artikel blir nekad men tyvärr har många tagit det på just det sättet. Har fått 2 mail där författare minst sagt varit upprörda över mitt beslut. Men i längden kommer både jag samtliga medlemmar att tjäna stort på att artiklar av högsta kvalité skickas in. Så ser iallafall jag på saken.

    En artikel på 300 ord tar max 10-15 minuter att skriva om man har lite erfarenhet, denna korta tiden bör man kunna anstränga sig för att få till en hyfsad artikel.

    Nu till din fråga. Jag har också märkt att omskrivningar av artiklar är väldigt populärt att skicka in. Jag tycker det råder delade meningar om detta, men min personliga åsikt är: Hittar jag ett stycke (med 3-4 meningar) i texten som är plagierat från en redan indexerad artikel på internet blir det papperskorgen plus ett mailskick till skribenten.

    Att skriva om 3-4 meningar tar inte lång tid och gör man inte detta beror det bara på en sak, extrem lathet. Men jag kommer att godkänna artiklar som har "samma betydelse" men som ändå är skriva på helt olika sätt. Är ingen expert, men detta bör absolut inte Google se som duplicat content. Kanske någon med mer erfarenhet kan lägga in sitt veto om detta ?

  19. #139
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Kan nu inte lägga in ett veto, men G (misstänker jag) är såpass smarta att de kan se vad som är unikt och vad som tillför något nytt. Om alla artiklar om bilar handlar om blå fyrkantiga bilar av märket Chevrolet så är det inte unikt, men om en bil är rund och gul med takräcke från SAAB så blir det en unik bil och därmed något som användaren ser som unikt. Att bara ändra om några meningar skapar i min mening inte något unikt för vare sig G eller läsaren, och det är läsaren som G vill främja. Skriv om bilar, men skriv alltid om olika delar av bilen ;-) Så tänker jag när jag skriver artiklar.

  20. #140
    uttsors avatar
    uttsor uttsor är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    3
    Jag har precis börjat titta på det här med artikelkataloger (kanske lite sent kan man tycka men bättre sent än aldrig iaf). Det här är en väldigt trevlig tråd så stora tummar upp till er som håller den igång och uppdaterar etc. Jag har kollat runt lite efter artikelkataloger och man kan ganska snabbt säga att väldigt många som finns i olika listor etc är nere eller borttagna. En del är kvar men hopplöst inaktiva.

    Jag spenderade lite tid med att kolla igenom artikelkataloger idag och kan väl iaf meddela att listan i den här tråden verkar vara aktuell. Jag tar och bifogar de kataloger jag har kollat som verkar vara igång och aktiva. Det kan finnas med några som inte är jätteaktiva men det är inte alla sidor som skriver ut datum på artiklar. Jag har ännu inte skickat in några egna artiklar för att prova dem ska sägas så jag vet inte hur snabbt det går att få upp en artikel etc.

    svenska-artiklar.se[/url] PR 2
    artikelzonen.com[/url] PR2
    studentbibliotek.se PR0
    artikelkatalogen.se PR1
    artikelkungen.se[/url] PR0
    .artikelnytt.se[/url] PR1
    artikelservice.se PR2
    indhex.se[/url] PR0
    infoz.se[/url] PR2
    kwm.se[/url] PR2
    ordetfritt.se[/url] PR2
    sikastra.se[/url] PR2
    svepc.se[/url] PR0
    samlalankar.se PR0
    artikelbladet.se PR1
    artikel-katalogen.se PR0
    dinlank.se[/url] PR1
    artiklar24.se PR1
    artikelkatalogen.info PR0
    infinicom.se PR0 - Lite osäker på den här sidan. Skulle nog inte själv skicka in till den iaf
    artikel.se PR2
    blocka.se PR2 - Är den aktiv? (senaste artikeln upp 5 december 2011, tror det är 2011 iaf )
    croi.se PR2 - Troligen ej aktiv (senaste artikeln upp 20 maj 2011)

    De flesta av dessa är med i denna lista men inte alla. De övriga jag har listat är sådana som jag hittat och kollat in och som ser ut att vara igång iaf. Har som sagt inte provat att skicka in några artiklar ännu. Kanske någon blir lite hjälpt iaf.
    Senast redigerat av Urban G den 2012-02-08 klockan 23:04.

  21. #141
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Det tunnas ut ser jag. Tog bort blocka från listan, det går inte ens att posta nya artiklar där.
    Croi får stå kvar ett tag till.

    Sedan ett påpekande igen. Det är listan som står först i denna tråd här som är den det skall stämmas av mot. För att komma med där krävs att man aktivt skriver i den här tråden. Inte att andra listar upp det de hittar på nätet.
    Jag ser att en del medlemmar i sin signatur länkar till sina artikelkataloger, men lyfter inte in dem före det sägs till om det av den som har katalogen.
    Infinicom uppdaterades f.ö. 31/1 i år.

    Tillägg: Lyfte in några till där jag missat att de ville vara med. Ursäkta för min försumlighet.
    Senast redigerat av Urban G den 2012-02-04 klockan 16:43.

  22. #142
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Jag hittade följande text hos en artikelkatalog, inbjuder inte den till duplicate content? Dvs något som efter pandan inte är bra vare sig för skribenten, katalogen eller den som publicerar texten på nytt?

    "Sedan får vem som helst lov att helt gratis använda denna artikel på sin hemsida eller i sitt nyhetsbrev på villkoret att de inte ändrar något i texten."

  23. #143
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Det var lätt att hitta den katalogen nu.
    Och visst inbjuder det till duplicate content, eller inbjuder är fel ord det är en uppmaning dessutom. Problemet är att det i villkoren som finns för att bli införd här i forumet så finns det inga begränsningar om dubbelt innehåll.

    Sedan är det lite svårt att efterfölja då det är lite knepigt att hålla kontroll på det. Men har någon ett förslag på hur vi skall tackla det?

  24. #144
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Lättast är om ägaren till katalogen tar bort texten och ändrar i sina villkor. Jag tror bara att det är glömska som har gjort att ägaren har förbisett detta, på sidan som detta villkor står på så är 2008 angivet.

    Man kan även lägga in att de som blir publicerade i SEO-forums lista måste ha ett par rader i sina villkor där de anger att de aktivt arbetar mot duplicate content på något sätt. Sen hur det efterlevs är upp till ägarna av katalogen, men det är inte rimligt att tro att man ska granska alla artiklar i en katalog varje vecka för dupes. Då är det bättre att hålla på artiklarna i ett par veckor, för att innan publicering kontrollera gentemot olika kanaler.

    Hur löser dom det i USA där detta lär vara ett mycket större problem?

    Vad det gäller forumet här är väl helt enkelt att ni moddar och admins kommer överens om att duplicate content ska motarbetas till fullo? Klassiskt angiveri har fungerat i flera tusen år ;-)

  25. #145
    uttsors avatar
    uttsor uttsor är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    3
    Det är självklart listan på första sidan i tråden som är aktuell. Tanken från min sida var inte att försöka fiffla in en ny lista utan bara att jag suttit och kollat av ett 40-tal olika webbsidor som eventuellt ska ha varit artikelkataloger (och rensat borta ungefär hälften) tänkte jag att det nog finns någon som är intresserad av att få lite koll på vilka jag kunnat vaska fram som faktiskt funkar och är hyfsat aktiva. För det känns som många här och många i allmänhet letar efter bra artikeldatabaser eftersom det är lite ont om sådana i Sverige, så varje katalog man kan hitta är av intresse. De som vill får kolla upp de kataloger som jag listade som inte finns i trådens egen lista. Jag kan ju som sagt inte svara för om de följer de regler som finns i den här tråden.

    Jag är själv också aningen sugen på att starta upp en katalog med lite hårda krav och med uppmaningen att skribenterna faktiskt är dem som huvudsakligen gör en katalog bra eller dålig (givetvis med bra admin som håller ordning på allt) och att sidan inte blir bättre än de artiklar som kommer in. Sen är det säkert svårt att komma undan alla skräpartiklar tyvärr. Vad jag kan läsa är det problem med duplicate content och blandad kvalitet etc.

    Ska även ge mig på att skicka in en del unika och förhoppningsvis välskrivna artiklar inom lite olika områden till de kataloger som finns i den här tråden, så fort jag får tid och ork. Som ni pratat om tidigare vore det lite intressant att t ex länka tillbaka till egna artiklar och försöka boosta lite. Vad jag kan se har vi ingen katalog här som har bättre än PR2 vilket ju är lite synd. Kanske kunde man genom en gemensam insats trycka upp PR på ett par utvalda kataloger eller nåt?

  26. #146
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    @uttsor. Ser att det jag skrev om din lista kanske blev lite oklart uttryckt av mig. Din lista är mycket bra och tacknämlig. Det jag avsåg var att då de inte lagt in sig själva kan man inte begära att de skall vara öppna för alla och heller inte följa någon av de reglerna för kataloger som finns i trådstarten. Och följaktligen kan man inte ha synpunkter på dem.

    Några problem här är att det finns en uppsjö av kataloger på svenska, en del öppna andra inte och många av dem tar in allt även det som finns på fler ställen.
    Egentligen ligger det på dem som skickar in artiklar att skicka in unika. De skickar in till fler ställen samtidigt, de väntar tills den är inne på ett ställe och skickar den till en katalog som inte bryr sig om att kolla.

    Känns ibland lite tröstlöst att gå tillbaka och rensa bort det som skickades i för flera månader sedan då man sett att det finns på andra ställen.

    Men kan väl komma med ett förslag här. Det är att alla kataloger som skall få finnas här i tråden med aktiv länkning också skall ha som målsättning att enbart ta in unika artiklar samt rensa ut det som dyker upp på andra ställen senare.
    Och detta skall anges i villkoren när man skickar in en artikel.

    Att det sedan inte alltid kan följas är en annan sak men i alla fall att målsättningen skall vara det.
    Synpunkter på den delen?

  27. #147
    wedholms avatar
    wedholm wedholm är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    141
    @Urban G: Jag har också problem med att vissa försöker posta dubletter. Det verkar vara en fördel att vara långsam med godkännande eftersom dubletterna då hinner bli synliga på Google.

    Jag tar bort alla dubletter och vid upprepade dubletter raderar jag användaren. Jag gör det på samma sätt som Google, utan att varna eller meddela orsak.
    Ftg: Wedholm AB | Shop: Bandana | Blogg

  28. #148
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Citat Ursprungligen postat av wedholm Visa inlägg
    Jag tar bort alla dubletter och vid upprepade dubletter raderar jag användaren. Jag gör det på samma sätt som Google, utan att varna eller meddela orsak.
    Jag gör på samma vis och förutsätter att samtliga, någorlunda ambitiösa, gör det.

  29. #149
    AndersIvars avatar
    AndersIvar AndersIvar är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    207
    Jag försöker köra Wedholm-style, ser jag en dublett så åker användaren och alla artiklar ut, med buller och bång...

  30. #150
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Absolut kan man arbeta på att trycka in länkar till de kataloger som behöver lyftas pga för många utlänkar kontra inlänkar tex.

    Just PR-värdet är ganska dåligt att jämföra med, det finns en artikelkatalog med PR0 men med SeoMoz värdet DA31 har jag för mig. Jag har en PR4:a sida med bara DA19 kan jag nämna som referens, och denna artikelkatalog med DA31 är mer värd i mina ögon.

    Först och främst trycka in genuina, relevanta och länkar med hög trust i mängder. Ett 100-tal länkar från Infoo, DMOZ och liknande siter med hög trust skulle antagligen öka värdet ordentligt för vilken katalog som helst.

    Jag har som mål att hjälpa de kataloger som sköter sig bäst avseende kvalitet på artiklar som publiceras och hur snabb ägaren är på att själv svara på "ansökan". Att inte få ett besked från artikelkatalogen om ens artikel är öppnad för granskning eller inte på ett par veckor är inte acceptabelt i normalfallet tycker jag. Jag vill veta detta inom ett par dagar, men om det dröjer ett par veckor innan det publiceras för att kolla av mot dupes är däremot helt ok.

    Halsoartiklar har PR4/DA44.

Sidan 5 av 15 FörstaFörsta 123456789 ... SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Lista över Svenska Artikelkataloger!
    Av Mactim i forum Kataloger
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2010-09-10, 12:54
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-11, 00:31
  3. Artikelkataloger?
    Av Bjorn i forum Kataloger
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-20, 19:41
  4. Artikelkataloger
    Av Tina Isola i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 09:36