Sidan 7 av 15 FörstaFörsta ... 34567891011 ... SistaSista
Resultat 181 till 210 av 435

Svenska artikelkataloger

  1. #181
    Solnabos avatar
    Solnabo Solnabo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av Bruce Visa inlägg
    Tack för bra feedback. Har för tillfället satt 100 ord egentligen bara för att få igång katalogen, planera höja senare till 300 ord för kvalité, som tidigare nämnt. Och som ni också nämnde har jag 2 stycken artiklar på norska som jag själv också vet om att det inte är unika. Detta är för att få mer content och för att jag från början inte hittade något forum på svenska som detta. Jag tänker senare ta bort alla som inte har unikt innehåll. Som sagt, bara för att få fart på det hela

    Eller tycker ni jag ska ta mig fram på annat sätt?

    Edit: P.S. Gjorde en omregistrering då kontot försvann + inlägg. Verkar vara löst nu dock.
    Vad jag sett hittills så är artiklarnas huvudsak att promota sin egen sida genom att skaffa inlänkar som har ett högre värde än bloggar genom att de länkas via representativ ankartext (keyword) i artikeln, samt att många bloggar är NoFollow. Huvudtanken är att lura google att detta är en länk med högre värde då texten behandlar samma ämne som länksajten. Google indexerar vissa ord och ju bättre man är på att skriva en artikel på rätt sätt så blir chansen högre att man får en värdefull inlänk. Dessutom så är det bättre ju högre PR artikelkatalogen har.

    Så artiklarna har väl inget större journalistiskt värde i de flesta fall, i de svenska katalogerna. Kort sagt, vem bryr sig om artiklarna egentligen?

    Så varför alla dessa krav?, unika artiklar, minst 100 ord, 300, 400, mer än 500 ord då blir det riktigt bra!!Det är kvalite!!

    En kvalitetskatalog för mig är en av journalistiskt värde som fungerar som källa till tidningar som ges ut. Någon sådan katalog har jag inte sett av de i Sverige ännu.

    Så vad VET vi om Googles algoritm i frågan? Är det en viss mängd ord som krävs, om så hur många? Bryr sig Google verkligen om det finns kopior på andra håll? Det är ju OK att ta en artikel från en katalog och publicera den på sin blogg enligt gällande regler om publicering i sin HELHET och med angiven källa. Så om någon faktiskt tar din artikel och publicerar på hemsidan/bloggen så skulle Google anse att det är en plagiat? och straffa källan. Jag tror inte det...

    Jag tycker det är jättebra att flera driver katalogerna. Men de flesta lär ju knappast bli föremål för skribenter från Svenska Akademin. Det känns som att man fokuserar på fel grej, vad är syftet med katalogen?, vad är målet? Är målet jounalistiskt eller SEO hjälp för bättre Google placering och kanske tjäna lite pengar från tacksamma författare som klickar på google annonserna efter artikeln publicerats?

    Jag skulle nog gissa att de flesta har SEO och Google samt tjäna lite pengar i åtanke i första hand. Fokusera kraven därefter.

    Ojojoj, nu har jag säkert retat upp en del!
    Ja jag kan erkänna att jag är relativt ny och att detta är min infallsvinkel efter att ha läst en del runtomkring sådana här platser.
    Ni är varmt välkomna att läxa upp mig och bevisa alla fel jag har OSV. Det är OK, ju mer fel jag har desto mer lär jag mig. För att jag försöker fortfarande få greppet om artikelkatalogerna, kraven jämte målsättningen.

  2. #182
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Välkommen och det var ett massivt första inlägg.
    Tror vi börjar med att reda ut en del saker.
    - Nej det är inte tillåtet att kopiera en artikel och lägga upp den på sin blogg. Tvärtom, det är straffbart då det bryter mot upphovsrätten. Citaträtten innebär att man får citera delar av en text. Men absolut inte hela, inte ens om man anger källa. Såvida det inte framgår att man får göra det.
    - Googles algoritm i den här frågan vet vi rätt så bra vilket framgår i denna och andra trådar. Bl.a Pandauppdateringen hade som ett syfte att sålla bort webbplatser med kopierat innehåll.
    - Ytterst få bloggar är nofollow i inläggen, du tänker möjligtvis på kommentarerna.


    Vem som straffas vid kopierade texter kan variera. Söker man på textavsnitt som återfinns på fler olika sidor får man ibland fram texten ”Vi har uteslutit…” vilka sidor som filtreras bort där är inte alltid givet. Det kan vara originalkällan men det kan också vara kopiorna.

    I en del fall kan dessutom originalkällan helt vara bort från en sökning även om man söker en textfras inom ” ” och letar under ”Vi har uteslutit…”

    Syftet med katalogerna är nog lite olika. Driva trafik till dem, få länkar till dem, få reklamintäkter, få de som läser artiklarna att bli intresserade och göra en konvertering på den sidan artikeln länkar till. Ge länkstyrka, sprida kunskap, bedriva opinion; för att ta några anledningar.

    Antal ord hänger ihop med att det inte skall vara för tunt innehåll. 100 ord är ingen artikeltext det är en bloggpost på sin höjd.

    Det är inte fråga om att lura Google. Om du har en text med kvalitet och visst omfång så ger den ett värde för den som läser den. Och följaktligen har den ett värde även för Google.
    Och det är det här med värde som vi diskuterar när det gäller omfång och kopierade artiklar.

  3. #183
    andbats avatar
    andbat andbat är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    48
    Ett sätt att passivt upptäcka kopior efter att man har godkänt en artikel är att använda sig av Google Alerts. Då får man mejl av Google varje gång en kopia indexeras. Utförligare info hittar ni på min blogg i inlägget om Google Alerts

  4. #184
    Solnabos avatar
    Solnabo Solnabo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av Urban G Visa inlägg
    Välkommen och det var ett massivt första inlägg.
    Tror vi börjar med att reda ut en del saker.
    - Nej det är inte tillåtet att kopiera en artikel och lägga upp den på sin blogg. Tvärtom, det är straffbart då det bryter mot upphovsrätten. Citaträtten innebär att man får citera delar av en text. Men absolut inte hela, inte ens om man anger källa. Såvida det inte framgår att man får göra det.

    .
    Tack för välkomnandet, detta blir tyvärr ett långt inlägg också, jag är allt för entusiastisk för tillfället. Ska försöka undvika det framöver.

    Jag har nu gjort en snabbtitt på de flesta länkkatalogerna som ni listat i början (ej de "nischade" katalogerna). Några verkar göra ett försök till vad de kallar "kvalitets" katalog. Mendan de flesta, (enligt min uppfattning i alla fall) mest frastår som alternativ för att skaffa kvalitativa länkar till författarna. Några av dem har google annonser som jag hoppas de får några tryck på som tack ibland.

    Endast 4 stycken berör över huvudtaget hurvida andra kan kopiera/publicera artikeln på andra ställen.

    Artikelnytt.se anger att artiklarna enbart är i informationssyfte enligt deras riktlinjer, riktlinjerna har jag inte kunnat hitta.

    Artikelservice tillåter inte att artikeln publiceras någon annan stans, om så så ska den raderas hos dem.

    Artikelzonen förordar spridning av artiklarna men skriver samtidigt att författaren har rättigheten. Artikelzonen är för övrigt en av de som försöker skriva seriöst om det mesta kring artikelpubliceringen.

    Svenska-artiklar.se Har en hel sektion avseende regler för publicister som vill använda artiklarna hos dem.

    Ingen av de artikelkataloger förutom Artikelservice skriver att man inte får publicera artikeln på annan plats i sin helhet eller som Citat. Men å andra sidan står alltid lagen ovanför vad andra skriver eller inte skriver i sina egna regler.

    De flesta, men inte alla skriver att materialet ska vara unikt. Baserat på det jag nu läst om Googles hantering av kopierat material så kan det vara av egen intresse att följa detta. Baksidan är att någon kan använda det emot dig genom att publicera kopierat material från din sajt.

    Det är även vissa Artikelkataloger som om de hittar en artikel där några rader är lika som en annan så raderar de även den som publicerades först. Inte så att artikel nr 2 refuseras om får chansen att omarbetas. Detta kan också nyttjas av de med "ont" uppsåt, genom att publicera din artikel i en annan katalog så ryker den första.

    Svenska-artiklar.se skriver aveende om man publicerat en artikel i samma ämne redan i annan katalog "då ska man omarbeta artikeln, men stora förändringar behövs ej" dvs det man kallar "spunnen" artikel. Vilket i andra sammanhang inte alls tycks om.

    Så när man ska lägga ner energi och skriva dessa artiklar så ju blir man inte minst förvirrad. Dessutom drabbas man lätt av de som raderar din artikel, din användare, kastar nyckeln i sjön, mailar den andra katalogen som gör likadant och du står kvar på stranden och undrar "vad hände?", vilket förstås hände mig när jag publicerade min andra artikel. Där tycker jag vissa innehavare av kataloger överreagerar lite. Som tur är så finns det fler kataloger...

    Min summering är att för att vara 100% problemfri så skriv helt unikt både för katalogernas olika regler och för Google filtret, återanvänd inte en endaste rad. Men skriv inte för bra för då riskerar du att bli kopierad vilket riskerar att du hamnar i googles filter men skriv inte för dåligt för då riskerar du att inte få din artikel godkänd. Alltså i det fallet du främst är ute efter inlänkar vilket säkert majoriteten är.

  5. #185
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Skriv som du känner för, långt eller kort.

    Reglerna för att vara med här i forumet med en artikelkatalog säger än så länge ingenting om att det måste vara unika artiklar och att du skall ta bort kopior. Vi för en diskussion om omarbetning av reglerna. Men till dess så är det upp till varje katalogägare och sätta sin egen policy inom ramen för de befintliga reglerna.

    Det här med att det inte framgår att man får kopiera en artikel behöver egentligen inte skrivas ut då du inte får återge en text i sin helhet om det inte framgår.
    På samma sätt som du inte behöver ange att man inte får använda bilder av andra på sin egen webbplats, om det inte framgår.

    Visst kan det bli lite förvirrande ibland. Skickar man in samma artikel till fler kataloger kan det sluta med att det inte kommer in någonstans. Och inget fel i det som jag ser det.

  6. #186
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Tim har gjort ett härligt arbete med att skicka in artiklar till samtliga artikelkatalogerna för att se hur snabbt dessa publiceras:

    http://timlestander.se/vilken-artikelkatalog-ar-bast

  7. #187
    andbats avatar
    andbat andbat är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    48
    Citat Ursprungligen postat av ducedo Visa inlägg
    Tim har gjort ett härligt arbete med att skicka in artiklar till samtliga artikelkatalogerna för att se hur snabbt dessa publiceras:

    http://timlestander.se/vilken-artikelkatalog-ar-bast
    Inte till min katalog...

  8. #188
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Citat Ursprungligen postat av andbat Visa inlägg
    Inte till min katalog...
    Troligtvis för att den inte existerade när testet genomfördes.

  9. #189
    Bygger89s avatar
    Bygger89 Bygger89 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av ducedo Visa inlägg
    Tim har gjort ett härligt arbete med att skicka in artiklar till samtliga artikelkatalogerna för att se hur snabbt dessa publiceras:

    http://timlestander.se/vilken-artikelkatalog-ar-bast
    Tack för länktipset. Väldigt spännande läsning och se vilka kataloger som är lite mer seriösa än andra.

  10. #190
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Citat Ursprungligen postat av ducedo Visa inlägg
    Tim har gjort ett härligt arbete med att skicka in artiklar till samtliga artikelkatalogerna för att se hur snabbt dessa publiceras:

    http://timlestander.se/vilken-artikelkatalog-ar-bast
    Suveränt. Jag tog min friheten att uppdatera listan med denna info. Hoppas det var ok Urban även om det är din tråd.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  11. #191
    DR.Hugos avatar
    DR.Hugo DR.Hugo är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    16
    Jag vet inte om jag är ute på hal is nu? Men jag slängde upp fyra nya artikelkataloger för någon veckan sedan. Gamla domäner som jag skaffat mig för ett tag sedan. Dessa skulle må bra av att bli lite uppdaterade av några författare som behöver lite länkkraft till sina sidor. Är för öppen visning av artikelkatalogernas länkkraft så jag sammanställde det som fanns för dessa. OBS..! Gör jag fel nu i att lägga göra reklam för katalogerna, slå mig inte på fingrarna utan berätta vart jag bör lägga den istället. Kom hit via en sökning på artikelkatalog nämligen och följde forumet ner i denna tråden.

    sverigemotrasism.nu[/url]
    Google PR 5
    mozRank 4.46
    Domän mozrank 4.05
    Externa länkar 349
    Anta länkar tot 357
    Domän Auktoritet 37
    Page Auktoritet 48


    trauma.nu[/url]
    Google PR 3
    mozRank 4.41
    Domän mozrank 3.39
    Externa länkar 1162
    Anta länkar tot 1173
    Domän Auktoritet 23
    Page Auktoritet 35


    socialeinnovatie.nu[/url]
    Google PR 5
    mozRank 3.84
    Domän mozrank 3.47
    Externa länkar 30
    Anta länkar tot 31
    Domän Auktoritet 25
    Page Auktoritet 37

    progesterone.nu[/url]
    Google PR 2
    mozRank 5.18
    Domän mozrank 3.32
    Externa länkar 22
    Anta länkar tot 94
    Domän Auktoritet 20
    Page Auktoritet 33
    Senast redigerat av Urban G den 2012-03-28 klockan 21:29.

  12. #192
    DR.Hugos avatar
    DR.Hugo DR.Hugo är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    16
    Citat Ursprungligen postat av DR.Hugo Visa inlägg
    Jag vet inte om jag är ute på hal is nu? Men jag slängde upp fyra nya artikelkataloger för någon veckan sedan. Gamla domäner som jag skaffat mig för ett tag sedan. Dessa skulle må bra av att bli lite uppdaterade av några författare som behöver lite länkkraft till sina sidor. Är för öppen visning av artikelkatalogernas länkkraft så jag sammanställde det som fanns för dessa. OBS..! Gör jag fel nu i att lägga göra reklam för katalogerna, slå mig inte på fingrarna utan berätta vart jag bör lägga den istället. Kom hit via en sökning på artikelkatalog nämligen och följde forumet ner i denna tråden.

    sverigemotrasism.nu[/url]
    Google PR 5
    mozRank 4.46
    Domän mozrank 4.05
    Externa länkar 349
    Anta länkar tot 357
    Domän Auktoritet 37
    Page Auktoritet 48


    trauma.nu[/url]
    Google PR 3
    mozRank 4.41
    Domän mozrank 3.39
    Externa länkar 1162
    Anta länkar tot 1173
    Domän Auktoritet 23
    Page Auktoritet 35


    socialeinnovatie.nu[/url]
    Google PR 5
    mozRank 3.84
    Domän mozrank 3.47
    Externa länkar 30
    Anta länkar tot 31
    Domän Auktoritet 25
    Page Auktoritet 37

    progesterone.nu[/url]
    Google PR 2
    mozRank 5.18
    Domän mozrank 3.32
    Externa länkar 22
    Anta länkar tot 94
    Domän Auktoritet 20
    Page Auktoritet 33
    De ligger för närvarande på samma IP... Men jag håller på att dela upp mitt innehav över olika C-block och naturligtvis kommer dessa att få varsitt, kommer inte att ta bort något som skrivs allt flyttas med Tack Fjodor för påpekandet! Din artikel går live imorgon
    Senast redigerat av Urban G den 2012-03-28 klockan 21:28.

  13. #193
    plekiss avatar
    plekis plekis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    153
    Nu är PA & DA uppdaterad igen för den som känner sig manad att uppdatera listan

  14. #194
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Har uppdaterat listan från första inlägget med senaste DA, vilket är markerat som sista numrena inom parentes till höger. Vissa hade inget DA-värde sedan tidigare.

    httx://artikelbladet.se[/url] PR1 (PR1) 2011 (18) ( 21)
    httx://artikel-katalogen.se[/url] PR2 (PR0) 2011 (16)
    www.artikelkungen.se[/url] PR1 (PR0) 2011 (36) (40)

    www.artikelnytt.se[/url] PR2 (PR1) 2011 (36) (39)
    www.artikelparadis.se[/url] PR3 (PR0) 2011 (30)
    http://artikelservice.se[/url] PR2 (PR2) 2010 (24) (24)

    www.artikelzonen.com[/url] PR2 (PR2) 2006 (31) (30)
    http://croi.se[/url] PR2 (PR2) 2007 (15) (15)
    http://doman24.se[/url] PR2 (PR2) 2007 (19) (16)

    www.indhex.se[/url] PR0 (PR0) 2007 (36) (34)
    http://kunskapsguide.se[/url] PR2 (PR0) (1)
    www.sikastra.se[/url] PR2 (PR2) 2010 (19) (20)

    www.svepc.se[/url] PR1 (PR0) 2011 (24)
    http://samlalankar.se[/url] PR2 (PR0) 2011 (18)
    www.skriva-artikel.se[/url] PR3 (PR0) 2011 (25)

    Inriktning: Spara och tjäna pengar
    www.billigatips.se[/url] PR1 (PR0) 2011 (33) (37)

    Inriktning: Hälsa
    www.halsoartiklar.se[/url] PR4 (PR4) 2010 (44) (45)

    Inriktning: Resor
    www.tusenresor.se[/url] PR2 (PR3) 2008 (23) (23)

    Inriktning: Spel
    www.pokerstory.se[/url] PR1 (PR1) 2007 (18) (19)

    Inriktning: Studier
    www.studentbibliotek.se/[/url] PR0 (PR0) 2007 (27)

    Följande kataloger i listan har inte publicerat en inskickad artikel inom 3 veckor enligt test av Tim Lestander:
    (testet utfördes i januari/februari 2012)

    www.svenska-artiklar.se[/url] PR2 (PR2) 2006 (30) (30)
    www.ordetfritt.se[/url] PR2 (PR2) 2010 (17) (20)
    www.kwm.se[/url] PR2 (PR2) 2010 (21) (21)
    www.infoz.se[/url] PR2 (PR2) 2008 (24) (26)
    www.dinlank.se[/url] PR1 (PR1) 2007 (27) (21)
    Senast redigerat av SEOJonas den 2012-02-29 klockan 11:27.

  15. #195
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Hur hanterar ni artiklar som skrivs men aldrig skickas in? Det kan vara påbörjade artiklar utan rubrik, rubriker utan innehåll och ibland t.o.m. helt färdiga artiklar. Jag föredrar när det är städat och har därför valt att radera inlägg när de legat inaktiva i över ett år utan att skickas in. I takt med att min artikelkatalog har blivit mer populär så har det tyvärr börjat dyka upp allt fler inlägg av den här typen. Därför undrar jag hur ni hanterar det?

  16. #196
    Bygger89s avatar
    Bygger89 Bygger89 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av ducedo Visa inlägg
    Hur hanterar ni artiklar som skrivs men aldrig skickas in? Det kan vara påbörjade artiklar utan rubrik, rubriker utan innehåll och ibland t.o.m. helt färdiga artiklar. Jag föredrar när det är städat och har därför valt att radera inlägg när de legat inaktiva i över ett år utan att skickas in. I takt med att min artikelkatalog har blivit mer populär så har det tyvärr börjat dyka upp allt fler inlägg av den här typen. Därför undrar jag hur ni hanterar det?
    Har också märkt en ökning när det gäller inlägg som skrivs och sedan läggs de bara i utkast. Kan inte riktigt förstå meningen. Efter några veckor så skickas ibland artikeln in ! Kanske någon sorts taktik eller strategi när det gäller länkbygge ? Inte vet jag.

    Jag kommer, precis som du Stefan, att låta det gå några månader innan artiklarna raderas. 4-6 månader tycker jag verkar rimligt så jag väljer att sätta gränsen där. Har man inte lyckats att skicka in sin artikeln för gransknibg efter att denna tidsgräns har gått ut så får man skylla sig själv.

  17. #197
    DR.Hugos avatar
    DR.Hugo DR.Hugo är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    16
    Hejsan Urban! Här kommer mina fyra kataloger!

    sverigemotrasism.nu/[/url] PR5
    socialeinnovatie.nu/[/url] PR5
    .trauma.nu/[/url] PR3
    progesterone.nu/[/url] PR2

    Alla är välkomna att registrera sig! Reglerna hittar ni på katalogens hemsida.
    Senast redigerat av Urban G den 2012-03-28 klockan 21:28. Anledning: införda därför avlänkade här

  18. #198
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Fler som sett en kraftig minskning senaste månaden? Min katalog har gått från ett stadigt snitt på 2-3 artiklar om dagen till en varannan dag. Beror det måhända på perioden (påsk, sol, etc), minskat intresse för artikelktataloger eller har där helt enkelt dykt upp fler kataloger?

  19. #199
    AndersIvars avatar
    AndersIvar AndersIvar är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    207
    Citat Ursprungligen postat av ducedo Visa inlägg
    Fler som sett en kraftig minskning senaste månaden? Min katalog har gått från ett stadigt snitt på 2-3 artiklar om dagen till en varannan dag. Beror det måhända på perioden (påsk, sol, etc), minskat intresse för artikelktataloger eller har där helt enkelt dykt upp fler kataloger?
    Senaste två veckorna har det minskat tycker jag, från 5-7 i veckan till ett par i veckan, dock uppåt igen de senaste två dagarna...

  20. #200
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Ungefär samma flöde in här några i veckan. Men som vanligt många som försöker få in en som de skickar till flera andra kataloger.

  21. #201
    Bygger89s avatar
    Bygger89 Bygger89 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av ducedo Visa inlägg
    Fler som sett en kraftig minskning senaste månaden? Min katalog har gått från ett stadigt snitt på 2-3 artiklar om dagen till en varannan dag. Beror det måhända på perioden (påsk, sol, etc), minskat intresse för artikelktataloger eller har där helt enkelt dykt upp fler kataloger?
    Jag tror att det beror på att antalet artikelkataloger har blivit fler. Det har blivit en rejäl ökning och när det gäller att skriva artiklar så har jag lagt till 3-4 stycken nya kataloger i min "lista" de senaste 2 veckorna.

    För min egen del så har jag absolut inte sett någon minskning av inskickade artiklar. Tvärtom istället ! Nu kan jag få 2-5 artiklar om dagen och det var extremt ovanligt för bara några veckor sedan.

    Tyvärr så tror det är såhär när det gäller din artikelkatalog Stefan, att namnet "Hälsoartiklar" ställer till det lite för din del. Jag har varit i kontakt med att par stycken som skriver artiklar och dessa personer har helt valt bort din katalog på grund av namnet. Domännamnet antyder att endast artiklar inom ämnet hälsa finns att läsa där och även fast så inte är fallet så väljer många alltså en annan katalog.

    Iallafall de jag har varit i kontakt med.

  22. #202
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Citat Ursprungligen postat av Urban G Visa inlägg
    Förteckning över svenska artikelkataloger. Var vänlig fyll på med kataloger i denna tråd så uppdaterar jag vart efter i detta inlägg.
    Nya DA på de artikelkataloger som fanns i första inlägget i denna tråd.

    http://artikelbladet.se PR1 (PR1) 2011 (18) 30
    http://artikel-katalogen.se PR2 (PR0) 2011 18
    www.artikelkungen.se PR1 (PR0) 2011 (36) 40

    www.artikelnytt.se PR2 (PR1) 2011 (36) 39
    www.artikelparadis.se PR3 (PR0) 2011 33
    http://artikelservice.se PR2 (PR2) 2010 (24) 26

    www.artikelzonen.com PR2 (PR2) 2006 (31) 31
    http://croi.se PR2 (PR2) 2007 (15) 16
    http://doman24.se PR2 (PR2) 2007 (19) 18

    www.indhex.se PR0 (PR0) 2007 (36) 34
    http://kunskapsguide.se PR2 (PR0) 24
    http://www.progesterone.nu/ PR2 25
    www.sikastra.se PR2 (PR2) 2010 (19) 20

    http://www.sverigemotrasism.nu/ PR5 42
    http://www.socialeinnovatie.nu/ PR5 26
    www.svepc.se PR1 (PR0) 2011 (20) 28
    http://samlalankar.se PR2 (PR0) 2011 25
    www.skriva-artikel.se PR3 (PR0) 2011 30
    http://www.trauma.nu/ PR3 25

    Inriktning: Spara och tjäna pengar
    www.billigatips.se PR1 (PR0) 2011 (33) 36

    Inriktning: Hälsa
    www.halsoartiklar.se PR4 (PR4) 2010 (44) 45

    Inriktning: Resor
    www.tusenresor.se PR2 (PR3) 2008 (23) 23

    Inriktning: Spel
    www.pokerstory.se PR1 (PR1) 2007 (18) 22

    Inriktning: Studier
    www.studentbibliotek.se/ PR0 (PR0) 2007 26

    Följande kataloger i listan har inte publicerat en inskickad artikel inom 3 veckor enligt test av Tim Lestander:
    (testet utfördes i januari/februari 2012)

    www.svenska-artiklar.se PR2 (PR2) 2006 (30) 33
    www.ordetfritt.se PR2 (PR2) 2010 (17) 20
    www.kwm.se PR2 (PR2) 2010 (21) 22
    www.infoz.se PR2 (PR2) 2008 (24) 25
    www.dinlank.se PR1 (PR1) 2007 (27) 26
    Senast redigerat av SEOJonas den 2012-05-02 klockan 13:52.

  23. #203
    Greens avatar
    Green Green är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    115
    Najs seo-jonas. Dock KWM publicerar artiklar som vanligt har jag för mig.

  24. #204
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Citat Ursprungligen postat av Green Visa inlägg
    Najs seo-jonas. Dock KWM publicerar artiklar som vanligt har jag för mig.
    Detta var iofs enl Tim Lestanders test från tidigare i år. Om Wedholm eller någon annan kan verifiera att han publicerar som vanligt så har nog inte moddarna något emot att ändra tror jag.

  25. #205
    andbats avatar
    andbat andbat är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    48
    PHP-kod:
    [url]www.skriva-artikel.se[/url
    har DA: 30 inte 0

    [modererad]
    Senast redigerat av SEOJonas den 2012-12-05 klockan 18:25. Anledning: tog bort URL

  26. #206
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Min plugin för OSE uppdaterades inte när jag gjorde sökningen imorse. Tack för påminnelsen.

  27. #207
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Listan uppdaterad för dagens PR-uppdatering och även efter gårdagens uppdatering av DA.
    2 - ökad PR/DA
    3 - sänkt PR/DA

    Kod:
    httx://artikelbladet.se
    PR1 (PR1) 2011 (18) 30 1
    Kod:
    httx://artikel-katalogen.se
    PR2 (PR0) 2011 18 2
    Kod:
    httx://www.artikelkungen.se
    PR1 (PR0) 2011 (36) 40 1

    Kod:
    httx://www.artikelnytt.se
    PR2 (PR1) 2011 (36) 39 2
    Kod:
    httx://www.artikelparadis.se
    PR3 (PR0) 2011 33 3
    Kod:
    httx://artikelservice.se
    PR2 (PR2) 2010 (24) 26 2

    Kod:
    http://www.artikelzonen.com
    PR2 (PR2) 2006 (31) 31 3
    Kod:
    http://croi.se
    PR2 (PR2) 2007 (15) 16 2
    Kod:
    http://doman24.se
    PR2 (PR2) 2007 (19) 18 2

    Kod:
    www.indhex.se
    PR0 (PR0) 2007 (36) 34 2
    Kod:
    http://kunskapsguide.se
    PR2 (PR0) 24 2
    Kod:
    http://www.progesterone.nu/
    PR2 25 2
    Kod:
    www.sikastra.se
    PR2 (PR2) 2010 (19) 20 2

    Kod:
    http://www.sverigemotrasism.nu/
    PR5 42 5
    Kod:
    http://www.socialeinnovatie.nu/
    PR5 26 4
    Kod:
    www.svepc.se
    PR1 (PR0) 2011 (20) 28 1
    Kod:
    http://samlalankar.se
    PR2 (PR0) 2011 25 2
    Kod:
    www.skriva-artikel.se
    PR3 (PR0) 2011 30 3
    Kod:
    http://www.trauma.nu/
    PR3 25 3

    Inriktning: Spara och tjäna pengar
    Kod:
    www.billigatips.se
    PR1 (PR0) 2011 (33) 36 1

    Inriktning: Hälsa
    Kod:
    www.halsoartiklar.se
    PR4 (PR4) 2010 (44) 45 3

    Inriktning: Resor
    Kod:
    www.tusenresor.se
    PR2 (PR3) 2008 (23) 23 3

    Inriktning: Spel
    Kod:
    www.pokerstory.se
    PR1 (PR1) 2007 (18) 22 1

    Inriktning: Studier
    Kod:
    www.studentbibliotek.se/
    PR0 (PR0) 2007 26 2

    Följande kataloger i listan har inte publicerat en inskickad artikel inom 3 veckor enligt test av Tim Lestander:
    (testet utfördes i januari/februari 2012)

    Kod:
    www.svenska-artiklar.se
    PR2 (PR2) 2006 (30) 33 2
    Kod:
    www.ordetfritt.se
    PR2 (PR2) 2010 (17) 20 2
    Kod:
    www.kwm.se
    PR2 (PR2) 2010 (21) 22 2
    Kod:
    www.infoz.se
    PR2 (PR2) 2008 (24) 25 2
    Kod:
    www.dinlank.se
    PR1 (PR1) 2007 (27) 26 1

    Denna uppdaterings "chock" är att halsoartiklar fick sänkt till PR3.
    Senast redigerat av SEOJonas den 2012-12-10 klockan 18:18. Anledning: avlänkat

  28. #208
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586

  29. #209
    LoyalWriters avatar
    LoyalWriter LoyalWriter är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    108
    Hej allihop,
    Jag vill informera om min kollegas nylanserade artikelkatalog som kan användas för off-site artiklar.
    Ni kan skapa ett konto och lägga upp artiklar med en länk till er sajt.

    Dock, hennes katalog är inte direkt som andra...
    Det speciella med denna katalog är att den fokuserar på material som har med reklam, marknadsföring och presenter att göra.
    Man kan publicera artiklar som har en viss relevans till områden som presenter, marknadsföring, reklam och liknande.
    Varje artikel måste även hålla en hög kvalitet och den kan inkludera max 1 länk i texten.

    Här är adressen:
    PHP-kod:
    [URL]present-reklam.info[/URL
    Enjoy ;-)

    Rebecca
    Senast redigerat av SEOJonas den 2012-12-05 klockan 18:27. Anledning: Införd

  30. #210
    Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    176
    Bra Croi, ingen captcha att fylla i.

Sidan 7 av 15 FörstaFörsta ... 34567891011 ... SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 2 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 2 gäster)

Liknande ämnen

  1. Lista över Svenska Artikelkataloger!
    Av Mactim i forum Kataloger
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2010-09-10, 12:54
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-11, 00:31
  3. Artikelkataloger?
    Av Bjorn i forum Kataloger
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-20, 19:41
  4. Artikelkataloger
    Av Tina Isola i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 09:36