Resultat 1 till 3 av 3

Loppia relaterad fråga....

  1. #1
    alle9134s avatar
    alle9134 alle9134 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    62
    Har domännamn nyhetsbrevsskola.se och några liknande domäner. Har även Loopia som webbhotell. I loopias backend finns det ett alternativ "peka domän till annan katalog i kontot". Detta tyckte jag var ett ypperligt alternativ så sagt och gjort jag pekade om ett gäng domäner till en katalog. Problemet som har uppkommit är att dessa om pekade domäner nu har adopterat hela katalogen med alla dess länkar.

    Är detta duplicate eller 301-direct? Är min fråga...

    Fråga två.

    Angår domännamnet. Tittar Google på domännamnet som ett ord eller ser de det som två samman skrivna ord, så man drar nytta av både nyhetsbrev och skola?

    I början var det inte så relevant för mig vad domännamnet var. Då jag endast hade tänkt använda sidan till mina kunder, men nu har jag lagt en hel del tid på content. Och det skulle ju vara lite roligt att veta innan man lägger ner mer tid om man bör tänka om för att dra mer nytta av sina insatser.

  2. #2
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Loopias ompekning innebär dub cont. Lägg en 301 i root-katalogen för domänen som du vill peka om.

    Google läser ut både "nyhetsbrev" och "skola". Gör en sökning på Google och titta på olika domännamn, de som har lite fetare text matchar sökningen.

  3. #3
    alle9134s avatar
    alle9134 alle9134 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    62
    Thx,

    Det var ju inte så toppe :/ men så fort jag började läsa här på forumet misstänkte jag att det var på detta viset med Loopia.

    Har sett fetmarkeringen men ibland kopplar man ju inte

    Tack Igen Fredrik

    /Albert

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. 5 st länkar säljes på Thailand relaterad sajt
    Av surin i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-26, 20:37
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-27, 11:24
  3. En fråga
    Av Anti Turmoil i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 17:38
  4. 301 redirect fråga
    Av Alfons74 i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-09-04, 12:07