Resultat 1 till 3 av 3

Inleda title taggen med det ordet man vill raka högt på eller inte?

  1. #1
    Daniel Lazics avatar
    Daniel Lazic Daniel Lazic är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    11
    Detta är något jag klurat ett tag på. Min magkänsla säger mig att man inte borde inleda title med det ord man vill ranka högt på. Men alldeles för många gånger så ser jag att toppresultaten inleder med sökordet. Fyll gärna på med tankar och kommentarer.

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Man kan ju ställa sig frågan varför du inte tycker det skall inledas med nyckelordet i title.

    Förutom att det anses mer optimeringsoptimalt att inleda med nyckelordet så öppnar det för att lättare att kunna få in det ytterligare en gång i title. En möjlighet som begränsas en del om man lägger placeringen längre in i title.
    Dessutom så svarar det bättre mot en sökning på nyckelordet då det snabbt går för den som sökt att få en överblick över de sidor som handlar om just det h*n sökt på.
    En effekt som förvisso försvinner till viss del om alla har nyckelordet först. Men då är vi inne på tekniken att få en title att sticka ut vilket kanske är ett annat spår.

    Nu är väl inte det här med att sätta nyckelordet först inte tillämpbart i alla fall, men som grundregel är det inte fel även om det finns undantag.

  3. #3
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Förstår inte riktigt varför du INTE skulle vilja att besökare och Google ser ditt primära nyckelord först?
    Har du någon speciell motivering till din magkänsla?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-04-13, 21:20
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-09, 14:58
  3. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 17:41
  4. Om man inte vill berätta för hela världen...
    Av Christer Erenlöf i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-12, 12:30
  5. Hur är det med keywords i meta-taggen?
    Av eidos- i forum Optimering
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-23, 22:06