Resultat 1 till 1 av 1

pusha Områdessidan + hur sökfrågor används bäst i text.

  1. #1
    TonyLis avatar
    TonyLi TonyLi är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Västerås, Stockholm
    Inlägg
    95
    Jag kollade in "sökfrågor" på webmasters tools, på min domän. Där ligger ju många fina fraser som sökt min site, och fina värden.

    Vad tror Ni om att skriva meningar som innehåller dessa ord. Det är ju en helt häftig plats för att se ord jag ligger bra eller inte bra på och om det är värt/antal sökningar.

    Har Ni några tips om detta område, och hur jag ska tolka och fokusera. Jag ser ju att meningarna / orden får ju matchas på/länka till relevanta sidor.

    Hur ska jag tänka om jag vill ligga högst på ordkombination, som betyder ett huvudområde. Då det unika ligger som underkatalog till området. Ska ju pusha för meningar om allt, där meningar har länkar i ord till det unika? Men då blir det ju 12 olika ämnesmeningar på översta områdes sidan. Hm ... Vad sägs?

    Ex.
    Huvudområdessidan har nyckelord "bilar"
    Men den har underkataloger till "volvo" "saab"
    Hur kan jag internlänka bra till "bilar" som nyckelord. Kan jag kanske till och med på saab sidan nämna ordet bilar, och sätta länk på det ordet till huvudsidan bilar. Fast ska jag på huvudsidan bilar nämna orden saab, volvo, mm. Då kanske ju sidan bli rörig om bilsorter, istället för att de står bilar. Fast det är väl relvant att att diskutera flera bilsorter på bilar sidan

    Så några tips om vertyg sökords sidan?

    / Tony
    Senast redigerat av TonyLi den 2010-10-06 klockan 14:31.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. AdWordskampanjer, hur bäst lägga upp?
    Av Patrik Berggren i forum Google AdWords
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2012-10-02, 09:32
  2. Hur skriver man bäst om URL i Wordpress?
    Av xtreme i forum URL-omskrivning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-09, 16:29
  3. hur utnyttjar jag förstasidan bäst?
    Av erison i forum Optimering
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-13, 12:21
  4. hur använder vi bäst alla våra domäner?
    Av Webpal i forum Domänen
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-05-22, 18:23
  5. Hur bäst utforma personnamnsdomän?
    Av Thomas Sjöberg i forum Domänen
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-07, 11:31