Resultat 1 till 22 av 22

Google Keyword Tool visar inte vanliga ord.

  1. #1
    Hertigs avatar
    Hertig Hertig är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Nässjö
    Inlägg
    39
    Är det någon mer än jag som märkt att Google har slutat redovisa antal sökningar på "vanliga" ord/fraser?
    Går man t.ex. in och skriver städning så får man se antalet sökningar för liknande ord men inte för just det ordet.

    Man får fram statistik om man väljer att går via Trafikkalkylatorn Men jag är inte helt hundra på att dom siffrorna stämmer.

    Har ni andra verktyg för att kolla antal sökningar/konkurrens?
    Resultatbaserad sökordsoptimering

  2. #2
    Sweelys avatar
    Sweely Sweely är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    269
    Hjälper det inte att kryssa i boxen "exakt" till vänster? På så vis bör ju den exakta frasen visas, och ingenting annat. Har för mig att det funkar.

  3. #3
    Hertigs avatar
    Hertig Hertig är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Nässjö
    Inlägg
    39
    Nej det gör ingen skillnad att välja exakt matchning.
    Resultatbaserad sökordsoptimering

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Det sättet som ger säkrast resultat är att använda sökordsannonsering 24/7 för att få fram sökvolymen. Annars kan du prova att logga in på ditt AdWords-konto och söka. Det kommer fram lite mer specifik statistik då på en del ord.

  5. #5
    Hertigs avatar
    Hertig Hertig är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Nässjö
    Inlägg
    39
    Tack för svar, ja sökordsannonsering är ju det absolut bästa sättet, får väl ta och testa det. Finns det andra inga program/verktyg för att få fram antal sökningar på ett ord?
    Resultatbaserad sökordsoptimering

  6. #6
    Mattzauns avatar
    Mattzaun Mattzaun är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    8
    Jag hade tidigare samma problem. Då berodde det på att plats och språkinställningarna var felaktiga. Kolla det.

  7. #7
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Citat Ursprungligen postat av Mattzaun Visa inlägg
    Jag hade tidigare samma problem. Då berodde det på att plats och språkinställningarna var felaktiga. Kolla det.
    Verkar som att den inte ger sökvolymer när man använder å-ä-ö i ordet man söker på. Såvida man inte loggar in på AdWords.
    Kan kanske vara ett tillfälligt trassel där då.

  8. #8
    ImHungrys avatar
    ImHungry ImHungry är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2010
    Inlägg
    37
    Jag har, efter många, många, många (jävligt många) sökningar i Google Keywoord Tool, gett upp den funktionen helt. Så jag ska fatta mig kort: Lita inte på det verktyget till 100%, en bråkdel är sann men det känns som om det är omöjligt att visa en någorlunda korrekt siffra.

    Kör på istället, bästa är ju alltid att bli positivt överraskad :-)

  9. #9
    Hertigs avatar
    Hertig Hertig är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Nässjö
    Inlägg
    39
    Ja, jag har också märkt att man får ta siffrorna med en nypa salt. En del siffror är helt uppåt väggarna men det kan vara svårt att jobba med sökoptimering om man ska chansa och bara köra på? Det bästa är nog att göra som Urban säger att köra igång en sökordsannonsering först.
    Resultatbaserad sökordsoptimering

  10. #10
    ImHungrys avatar
    ImHungry ImHungry är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2010
    Inlägg
    37
    Det handlar faktiskt inte om att chansa, det handlar lite om allmänbildning och lite om efterfråga. Vad anser du liksom vara realistiskt, det finns ju så många olika typer av sökoptimering. Några vill åt kvantitet, medan vissa är såpass nishade att det kanske görs 2-3 sökningar på ett specifikt ord om året(!), som de vill åt.

    Frågan är mer vad du är ute efter och hur efterfrågan ser ut. Om vi kollar tillbaks några år, då kasta-kula var poppis, kan du bilda dig en uppfattning om vad för resultat det hade gett dig på Google om det var nu? Nu är det knappt en vardag längre, därför kan jag tänka mig att det görs väldigt få sökningar på just de begreppen.

    Så det handlar om att ta reda på hur efterfrågan ser ut, oftast med egen allmänbildning, anser jag. Sedan finns det självklart andra verktyg som du kan mäta och undersöka saken med. Det är alltid svårt att få ut någon exakt siffra, men det finns alltid något som man kan dra en slutsats om. Och det Urban beskriver ovan, om att köra en sökordsannonsering .... det är nog nästan det enda exakta svaret du kan få, om du letar efter siffror :-)

    Lycka till!

  11. #11
    Kaugesaars avatar
    Kaugesaar Kaugesaar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    76
    Har också upplevt de senaste veckorna att de estimerade värdena har varit helt uppåt väggarna, vissa självklara ord vill Google inte ens ge ut någon månatlig sökvolym för. Just nu verkar det enda vettiga vara att köra igång en bred ppc kampanj och därifrån plocka ut sökord.
    Besök min SEO-Blogg kaugesaar.se

  12. #12
    tubens avatar
    tuben tuben är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    122
    Bland annat ger ordet "sökmotoroptimering" inga siffror
    Sökmotoroptimering

  13. #13
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    49.500 per månad i lokala sökningar om man loggar in på AdWords och använder Trafikkalkylatorn för ordet sökmotoroptimering

    Nu är Keyword Tool avsedd som hjälpmedel för AdWords. Att det ligger öppet publikt är nog en följd av att alla som är intresserade att köpa sponsrade länkar inte har skaffat konto på AdWords än.
    Man kanske bör ha det klart för sig när man kommer med synpunkter på verktyget om man använder det utan att vara inloggad.
    Att det kan användas för att få tips på skapandet av MFA-sidor eller annan optimering utan att köpa sponsrade länkar är ju en bieffekt av huvudsyftet med Keyword Tool.
    En bieffekt som jag inte skulle bli förvånad över om Google kommer begränsa i framtiden genom se till att man måste vara inloggad för att komma åt statistiken.

    Angående antalet sökningar på ordet sökmotoroptimering så kan man fundera på hur många som görs av folk verksamma inom just sökmotoroptimering för att kolla sina egna placeringar eller konkurrenters.

  14. #14
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Citat Ursprungligen postat av Urban G Visa inlägg
    [...]En bieffekt som jag inte skulle bli förvånad över om Google kommer begränsa i framtiden genom se till att man måste vara inloggad för att komma åt statistiken.
    Ja, fast att skapa ett AdWords-konto är ju gratis och enkelt, så jag kan väl skapa ett konto för att göra efterforskningar kring mina MFA-sökord.

  15. #15
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Visst Stefan är det enkelt att skapa ett konto där. Sedan gödslar Google med kuponger om gratis annonsering för 500:- eller 750:-. De skickas ju t.o.m. ut med brev till företag.
    Och att få folk att skapa ett AdWords-konto är ju ett steg att knyta blivande kunder närmare sig. Så det är en målmedveten strategi, bättre att ha dem inne i systemet och ta rätt på statistik än att ha dem utanför systemet.
    Alltid är det några som då kommer prova en kampanj när man redan har skaffat kontot och är inloggad. Till skillnad då om man inte har konto.

  16. #16
    traskers avatar
    trasker trasker är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    26
    Är det bara jag som tycker att Keyword Tool blivit sämre dels interaktionsmässigt men också att man får så mycket irrelevanta förslag till nyckelord. Lite trist.

  17. #17
    Jontzs avatar
    Jontz Jontz är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Malta
    Inlägg
    70
    Citat Ursprungligen postat av trasker Visa inlägg
    Är det bara jag som tycker att Keyword Tool blivit sämre dels interaktionsmässigt men också att man får så mycket irrelevanta förslag till nyckelord. Lite trist.
    Nej det är inte bara du. Jag tycker det är jäkligt trist. Vissa ord, exempel "dålig andedräkt" visar dem inte ens sökvolym på längre.

  18. #18
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Citat Ursprungligen postat av Jontz Visa inlägg
    Nej det är inte bara du. Jag tycker det är jäkligt trist. Vissa ord, exempel "dålig andedräkt" visar dem inte ens sökvolym på längre.
    2 400 sökningar lokalt per månad om man loggar in.
    Fast vi kan förstås skapa en ny tråd där de som inte ids skapa ett AdWords-konto kan ställa frågor så kan de som har konto svara på vilka sökvolymer det är.

  19. #19
    Jontzs avatar
    Jontz Jontz är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Malta
    Inlägg
    70
    Läste inte hela tråden och hade därför ingen aning om att man behövde logga in för att se "vissa" sökfraser. Nu vet jag det, tack!

  20. #20
    Jontzs avatar
    Jontz Jontz är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Malta
    Inlägg
    70
    Nu loggade jag in och på Keyword Tool och det är fortfarande blankt.
    Testade med "Traffic Estimator" och där står det 1,900 sökningar lokalt.

    Vart ser du 2 400?

  21. #21
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Citat Ursprungligen postat av Jontz Visa inlägg
    Nu loggade jag in och på Keyword Tool och det är fortfarande blankt.
    Testade med "Traffic Estimator" och där står det 1,900 sökningar lokalt.

    Vart ser du 2 400?
    2400 är det Trafikkalkylatorn ger på Platser Alla - språk svenska. Kör jag Platser Sverige - svenska så ger det de 1900 du får.

  22. #22
    Jontzs avatar
    Jontz Jontz är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Malta
    Inlägg
    70
    Då förstår jag. =)

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Google keyword tool
    Av Paladins i forum Sökordsanalys
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 17:35
  2. Google Keyword Tool siffror pendlar mycket?
    Av johjoh68 i forum Sökordsanalys
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-02, 10:42
  3. Google Keyword tool har börjat lämna söksiffror
    Av Anders T i forum Sökordsanalys
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-22, 21:04
  4. Keyword Research Tool - annan variant?
    Av seattlegrunge i forum SEO-verktyg
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-20, 14:06
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 16:50