Resultat 1 till 3 av 3

Kan Google tolka detta som skadlig kod?

  1. #1
    Gustavs avatar
    Gustav Gustav är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    171
    Jag funderar på att "filma" mina besökare för att öka användarvänligheten på en av mina webbsidor. Jag vill se om det finns ställen där användaren kör fast och inte kommer vidare. Syftet är alltså att öka avslutnignsfrekvensen på webbsidan. Detta görs normalt med javascript och cookies. Se tex ghostrec.com.

    Att spela in sina besökare kan förmodligen upplevas som enormt integritetskränkande. Javascriptet är i det närmaste en keylogger och kan på så vis relatera till phishing. Så min fråga är om någon vet ifall Google kan uppfatta ett sådant javascript som skadlig kod? Det förekommer ju att Google varnar i SERPsen för sådant.

    Jag tänkte bara använda javascriptet en kortare tid (4-5 timmar). Men som jag har förstått det så tar det flera veckor att bli av med varningen i SERPsen, även om felet bara var tillfälligt.

  2. #2
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Vi använde en sådan på ctek.com och det har då inte straffat sig. Det var längre tid än 4-5 timmar men mindre än ett dygn.
    Fördelen med mycket trafik är att det går fort att få ett statistiskt säkrat underlag

  3. #3
    Gustavs avatar
    Gustav Gustav är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    171
    Tack för ditt svar Stefan. Det var egentligen bara det jag ville vet; om andra har använt liknande script utan att få problem med Google. Så andra med erfarenheter (bra eller dåliga) får också gärna svara i tråden. Jag känner mig fortfarande lite osäker inför det här.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. respons jag kan tolka av google
    Av TonyLi i forum SEO-verktyg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-09-25, 14:22
  2. Hur kan man lyckas med detta...
    Av Torreman i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-08, 15:41
  3. Ord inom parantes, kan google tolka det ordentligt?
    Av Toyfilm i forum Sökordsanalys
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-24, 12:01
  4. System för att hitta skadlig SEO-kod
    Av Torreman i forum SEO-verktyg
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-25, 09:43
  5. Forum layout köpes! Eller råd var detta kan köpas?
    Av swedph i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-03, 20:28