Resultat 1 till 7 av 7

Värt att anlita en AdWords konsult?

  1. #1
    Hansens avatar
    Hansen Hansen är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    50
    Hej!

    Har en del annonskampanjer aktiva på google adwords. Får i snitt 60 klick om dagen med en CTR på 2,45%. Mina annonser ligger på 6-7 av 10 i kvalite. Det är låg konkurrens på sökorden och totalt för alla sökord görs det 40 000 sökningar per månad. CPC: 1,16 kronor och på många av sökorden finns det inga andra annonsörer på.

    Jag är helt ny inom AdWords och vet inte vilken potential det finns med adwords eller vad normala värden är. Kan det då i mitt fall vara värt att punga ut en del pengar för att anlita en adwords konsult?

    Känner att jag själv inte kommer kunna göra så mycket bättre annonskampanjer och att det borde finnas potential baserat på ovanstående siffror att få mer trafik genom adwords. Kommer en duktig AdWords konsult kunna öka trafiken till min hemsida något märkbart?

  2. #2
    PontusEs avatar
    PontusE PontusE är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    46
    En duktig Adwords konsult kan säkert ge dig mer trafik. Men handlar ju mer om att få bättre ROI.

  3. #3
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Om du spenderar lite drygt 60kr om dagen för AdWords tror jag inte det är särskilt lönt att överväga någon experthjälp.
    Ska någon hjälpa dig att göra det korrekt så tar det en del tid, och då är din budget för låg. Om du däremot kommer att
    10,20 eller 100-dubbla din budget så småningom, då bör du absolut ta hjälp av någon innan launch.

  4. #4
    Hansens avatar
    Hansen Hansen är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    50
    60 kronor är inte min budget. 60 klick är det som det kostar mig per dag. Jag har en budget på betydligt mycket mer än 100 kronor, men jag får ändå bara 60 klick/dagen.

  5. #5
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Tycker du att du har gjort allt vad du förmår redan avseende kampanjer, annonstexter osv så visst kan det vara lönt att betala några tusenlappar för en konsult.

    PontusE har en synpunkt där. Du bör ju nu veta vilken konvertering du har på klicken och kan göra en kalkyl på vad en ökning av CTR med ett visst antal procentenheter skulle innebära intäktsmässigt.
    Och på det sättet få fram en ungefärlig kalkyl på värdet av att ta in en konsult.

  6. #6
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Då håller jag absolut med Urban och Pontus.
    Om du tjänar på din AdWords kampanj så förlorar du ju pengar på att inte använda budgeten fullt ut, har du gjort allt du kan göra så får du anlita hjälp.

  7. #7
    Siteas avatar
    Sitea Sitea är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2017
    Inlägg
    6
    Nu är det här inlägget lite gammalt, men jag tänker att jag har några ord att tillägga. En erfaren AdWords-konsult kan göra under - speciellt i termer av ROI. Konverteringsspårning och en insäljande hemsida är ett måste. För AdWords handlar bara om en sak: trafik. En kompetent AdWords-konsult kan utveckla landningssidor som konverterar!
    Senast redigerat av Urban G den 2017-05-21 klockan 13:11. Anledning: regel 4

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Vad kostar det att anlita en seo konsult?
    Av oklok i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 08:40
  2. Etta på google, värt att köra AdWords?
    Av AKA_KALLE i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-12, 13:51
  3. värt att byta c-class på sidan?
    Av erison i forum Länkbygge
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-05, 12:58
  4. Anlita en SEO konsult!
    Av Alfons74 i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 20:01
  5. Vad tjänar en SEO-konsult?
    Av webstyle i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-11-10, 00:47