Resultat 1 till 3 av 3

Bloggtävlingar som en länkbyggesstrategi

  1. #1
    granens avatar
    granen granen är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    7
    Hej på er,

    Första inlägget för mig här trots att jag följt forumet ett tag.

    Driven en liten webbhandel som jag försöker få uppåt i resultatlistorna. Funderar därför på att kontakta några bloggare och erbjuda produkter till en tävling. Tänker att folk som vill delta i tävlingen då postar ett inlägg med en länk till mig och vilken produkt de vill vinna. Tror ni det skulle kunna ge bra inlänkar och hur skulle man bästa lägga upp det för att maximera effekten.

  2. #2
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Kan komma med ett litet tips här.

    Om du har en tävling som är "Länka till mig för att kunna vinna ett pris" så ser det rätt suspekt ut. Det är mycket möjligt att du aldrig kommer att bli bestraffad för det men det genererar en massa länkar till en undersida som antagligen inte har fått mycket länkar förut vilket kan få Google att reagera och kolla upp det.
    Om du däremot har en tävling som är "Länka till er favoritprodukt på min sida för att kunna vinna ett pris" så har du helt plötsligt spridit ut länkarna till dina bästa produkter. Dessutom så känns tävlingen mycket mer motiverad eftersom den förutom en massa länkar också ger dig feedback från potentiella kunder, och Google kommer garanterat inte att bestraffa dig.

    Och ja, jag tycker absolut att det är en bra idé under förutsättning att du har ett smart upplägg. Ett billigt och enkelt sätt att marknadsföra sig på. Du får många starka länkar och dessutom är det länkar som folk kommer att klicka på.

  3. #3
    fabians avatar
    fabian fabian är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2009
    Inlägg
    36
    Riktigt bra tips!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. 301 redirect som funkar på en windows server?
    Av Vindvilja i forum Optimering
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-10-08, 13:16
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-11, 12:08
  3. Köpa en domän som redan har ägare?
    Av Simone i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-25, 19:32
  4. Har köpt en domän som är högt placerad
    Av Alexander i forum Domänen
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-30, 20:40
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-23, 04:40