Resultat 1 till 3 av 3

Behöver input på pris ang stort länkbygge

  1. #1
    Mathias GBMs avatar
    Mathias GBM Mathias GBM är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    Svårt område att backlinka ( Gambling )

    3 siter och över 12 månader PR 7-9
    Ca: 25 000 kvalitativa backlinks / site
    Page 1 på de tyngsta keyword's för varje site.

    Pris: 300 000kr

    Övrig info:
    Siterna: Max seo på alla sätt och efter 2 månader drar de +600 unika besök/dag/site
    2000 Sign up's / månad hos partners. Räknar med +5000 signs i december
    Rankar utan några problem upp "keyword terms" till top 5 förutom på de absolut tyngsta orden utan att använda mig av kvalitativa BL utan enbart genom feed -> agg
    Siterna är PG 0 idag och har runt 40 halv kvalitativa BL var :P

    Sumering:
    3 Siter
    ~75 000 Backlinks
    Top 10 på de tyngsta nyckel orden och nyckel meningarna
    Säkrar resultat genom att börja med en mindre betalning för att sedan stegra och nå 300k/12 månader.

    Kommer ej ske i Sverige och det är ett Non-disclosure agreement.

  2. #2
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Näst intill omöjligt för någon utomstående att kunna kommentera din prissättning. Men jag kan kanske hjälpa till att bolla lite tankegångar med dig. Så här brukar jag fundera när jag ger ett prisförslag till kunden, det rör sig ofta om liknande summor som du nämner.

    Hur mycket tid kostar det dig?
    Hur mycket pengar kostar det dig?
    Hur mycket special kunskap har du, vad anser du den kunskapen vara värd? Dvs kan någon annan hjälpa kunden lika bra som du kan, alltså behöver du oroa dig för någon konkurrent?
    Hur mycket kommer kunden att tjäna på länkarbetet? Dvs, vad är en average signup värd för klienten? Vad är en ny besökare värd för klienten?
    Vad finns det för risker med din taktik? Vad händer om du av någon anledning inte får resultatet du lovat?

    Måla upp en bild var deras hemsidor kommer att befinna sig med och utan din hjälp. Då är det enkelt för klienten att se vad de får och varför de ska betala en massa pengar för din SEO.

    När jag presenterar större förslag så ser jag till så att kunden vet om värdet de får i jämförelse med priset de betalar. Och jag lämnar garantier. Även om man inte "kan garantera" något i denna branschen så behöver man ta sitt ansvar om något går åt helvete. Visar man kunden att man gör det så ser dom självförtroendet man utstrålar, och det gör att de köper din tjänst. Detta gäller enbart vid större ordrar för min del, jag tar oftast betalt i omgångar, och ger garantier på vissa mål för att kunna få betalt. Självklart är det målsättningar som jag räknar med att klara utan större problem, men det ger ändå kunden ett bevis på att du har koll.

    Se dig själv som en säljare, vad vill du ha för provision för ditt arbete?
    300.000 Kr låter helt galet för en kund som inte vet vad SEO och länkarbete är. Tänk på att även om personen du pratar med kanske förstår SEO så ska han/hon antagligen presentera detta för nästa person i stegen. Du måste översätta tjänsten till något som alla enkelt kan förstå. Det är mycket bättre att jämföra det med en tv-reklam, fast med resultat som är mätbart och faktiskt positivt.
    Pengarna ska inte gå från någon flummig online budget, det är deras marknadsförings budget du ska ta av. Gör research och jämför ROI åt kunden.

    Hoppas det hjälpte någorlunda :-)

    Lycka till!

  3. #3
    Mathias GBMs avatar
    Mathias GBM Mathias GBM är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    Det va jag som skulle köpa det länk bygget, Men efter dagens förhandlingar va bolaget i fråga så pass imponerade av min seo optimering och hur jag idag med en site som är 3 månader gammal och pagerank 0 drog runt 2000 sign ups månaden (de stora spelbolagen drar 3k månaden, Vi beräknar 5000 signs december då alla 3 siterna står klara o.s.v )

    Bolaget i fråga äger fler gambling portaler PG 5-9. Bla en PG 8 med Alexa ~30k.

    Anyhow så får jag länkbygget (300k) + % i alla siter mot att jag konsultar i optimeringen och hjälper dem att nå god avkastning och desutom plockar fram nya avtal med de stora spel bolagen och lämnar det landet där de är som störst i fred.

    Så den affären slutade bra, ett par timmars arbete för min del men till ett rätt stort värde, Dock så kommer värdet för dem bli mycket bra också.

    Optimerar ej för andra men det här var för bra för att låta bli och jag får ju desutom andelar i alla portaler så ja, det blir bra.


    För att förtydliga lite, Då vi har undersökt kostnaden för att på egen hand gör bygget så har vi inte vart i närheten kommit ned i de kostnaderna som de kunde erbjuda. I detta fallet hade vi hamnat runt 3kr per länk och vid egna beräkningar så hamnade vi runt 15kr per länk då vi höll samma standard som vi blev erbjuden av bolaget i fråga.

    Grötig i skallen vart overload hela dagen, öppnade en sida med kod i morse, har hunnit 2 rader.. Det är svårt att vara 2 när vi har jobb för 142..
    Senast redigerat av Mathias GBM den 2010-11-15 klockan 23:20.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Behöver extra hjälp med länkbygge och övrig optimering
    Av hogberg i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-10-19, 20:13
  2. Behöver hjälp med länkbygge till två siter
    Av JoakimOldenburg i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-10-19, 00:14
  3. Starta min första webshop - Behöver råd ang. plattform.
    Av David i forum E-handel och konverteringsoptimering
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 00:15
  4. Pris ide på sida med inkomst?
    Av Max i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 07:37
  5. värdering och pris på etablerad webbsida
    Av baggelin i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-02-28, 21:05