Resultat 1 till 8 av 8

Hur hittar man ett bra affiliatenätverk?

  1. #1
    Gators avatar
    Gator Gator är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    6
    Helt grön på området. Tänkte börja testa lite på min sida. Hur hittar man bra affilliatenätverk, med bra avkastning? Hur långt är ett snöre? Men, har någon några tips på ett seriöst nätverk med "lättsålda" produkter?

  2. #2
    Mathias GBMs avatar
    Mathias GBM Mathias GBM är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    Det beror ju lite på vad du är ute efter, Skulle det vara aktuellt med gambling relaterat kan jag (Om du det är tillåtet här på forumet) hjälpa dig att få fram bra avtal och material som är anpassa till publiken på din sajt. Har goda kontakter på de flesta välkända bolag så säg till i så fall så hjälper jag dig.

    För övrigt har jag dålig koll med det finns ett par rätt stora tjänster som har lite allt möjligt du kan göra reklam för kommer dock inte ihåg namn men en snabb googling på "bli affiliate" eller "affiliate nätverk" eller "affiliate sverige" o.s.v

  3. #3
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Nu har ju inte SEO-forum någon speciell kategori för affiliate. Och jag vet heller inte hur intresset är att starta en sådan. Annars finns affiliateforum här http://www.affiliate-forum.se/ som väl med stor sannolikhet är bättre lämpat för den typen av frågor.

    Sedan är väl din fråga Gator lite det som alla vill ha, lättsålda produkter eller översatt till ett mer brutalt språk – Hur tjänar jag så mycket pengar som möjligt - . :-)

  4. #4
    Jennys avatar
    Jenny Jenny är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    5
    Hej,

    Jag jobbar med ett affiliateprogram och vet därför ungefär vad som säljer var. Det allra viktigaste är att du känner dina besökare, det spelar ingen roll hur bra produkten är om den inte intresserar den typen av besökare du har. En sak du bör tänka på är hur många dagar de erbjuder cookies, kunder tenderar att inte köpa produkten direkt när de klickar på en banner utan gör så efter några dagar (eller tom över en månad), många gånger googlar de då fram produkten. Alltså bör du tänka på att produkten har en bra placering på google i fall kunden inte minns det exakta namnet utan bara minns att de t ex ville ha en hårvårdsprodukt och söker på det sökordet, du vill ju inte förlora dina kunder. Har du en väldigt bred websida fungerar mycket. Har du t ex en webbkatalog fungerar i stort sett alla typer av produkter och du kan lägga in olika banners och länkar under olika kategorier. Jag är ny här så jag vill inte bli anklagad för smygreklam så jag lägger inte ut länken till vårt program Maila hellre om du är nyfiken.

  5. #5
    adam2s avatar
    adam2 adam2 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    2
    Tipset är väll att välja bland dom seriösa svenska som finns sedan så beror det på vilket innehåll du har och vilken typ av länkar du tror kommer klick av dina besökare!

  6. #6
    baspers avatar
    basper basper är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    3
    @Jenny - Har de svenska affiliatenätverken också samma system som amazon, dvs de placeras cookies hos besökaren som registrerar köpen även efter ett par dagar? Har du tips om vilka som isåfall gör så i Sverige?

  7. #7
    Fredrik Johanssons avatar
    Fredrik Johansson Fredrik Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    375
    Citat Ursprungligen postat av basper Visa inlägg
    @Jenny - Har de svenska affiliatenätverken också samma system som amazon, dvs de placeras cookies hos besökaren som registrerar köpen även efter ett par dagar? Har du tips om vilka som isåfall gör så i Sverige?
    Hej, denna information finner du för varje program hos de olika nätverken. I princip alla tillämpar cookie-tid.

    Jag rekommenderar:
    http://www.cj.com/
    http://www.tradedoubler.com/

    Börja kolla där. Det är bra nätverk och dem har bra program. Det finns såklart fler nätverk än det, önskar du fler tips kan du väl hojta till i tråden,

  8. #8
    nestaks avatar
    nestak nestak är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    121
    Tradedoubler är bra ifall du vill köra med affiliatenätverk i Svergie, för Svenska sidor och Svenska kunder.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Hur hittar man ägaren till en viss domän?
    Av trasker i forum Domänen
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-13, 11:40
  2. Hur man bör lägga upp ett länkbete
    Av Stefan Nilsson i forum Länkbygge
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-01-24, 21:23
  3. Var hittar jag bra, pålitliga tekniker?
    Av Stefan_sthlm i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-15, 12:15
  4. Hur vet man att en inlänk ger bra värde?
    Av Torreman i forum Länkbygge
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-02-22, 18:54
  5. Hur man går tillväga med ett URL-test
    Av Rasmus i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-23, 14:24