Resultat 1 till 14 av 14

Ett gäng nybörjarfrågor

  1. #1
    takemetothetops avatar
    takemetothetop takemetothetop är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    49
    Hej! Jag är amatörbloggare som intresserat mig mycket för SEO det senaste halvåret, och även lärt mig en hel del. (gått från ca 45 -95 poäng i ett SEO-test) Men mycket jag inte hänger med på också

    Som detta... Fråga 1: Jag gjorde ett SEO-test på woorank.com där det står såhär:

    "www resolve Be careful! Your website without www doesn't redirect to www (or the opposite). It's duplicate content!

    Be sure that http://minsida.blogspot.tld and http://www.minsidan.blogspot.tld are not running in parallel."

    Så, hur ändrar man detta då? (jag kommer småningom att sluta ha min blogg på blogger och gå över till wordpress och egen domän när jag lärt mig mer, men vill fixa till saker så gott det går ändå sålänge.)


    Fråga 2: Hur kommer det sig att inläggen man gör automatiskt blir "h 3"? Är det bara så på blogger eller i alla bloggar?

    Fråga 3: Vad gör man åt detta? "We found 42 images on this website. 29 alt attributes are empty or missing!"

    Fråga 4: I ett annat test står det att jag har 242 länkar, men att Google bara räknar 100, ska man göra något åt det? Som jag förstår det räknas alla länkar i inläggen då.

    Fråga 5: Hur "speedar" jag upp min blogg? Tycker inte att jag har så otroligt mycket saker på den, har sett värre även hos "proffsbloggare". Och har även tagit bort en del, ändå säger olika tester att den tar för lång tid att ladda.

    Fråga 6: Går jag kanske för mycket efter vad testerna säger..?

    Förklara gärna på nybörjarspråk! Tack på förhand. (kanske inte skulle ha lagt detta i "övrigt", flytta gärna isf)
    Senast redigerat av Urban G den 2010-11-26 klockan 22:17.

  2. #2
    Mathias GBMs avatar
    Mathias GBM Mathias GBM är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293