Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 31 till 45 av 45

Optimera Wordpress

  1. #31
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Hej.
    Skicka ett PM så ska jag se om jag kan hjälpa dig.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  2. #32
    Klaras avatar
    Klara Klara är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    7
    Åh, vad bra! Har funderat över det där till och från i en vecka, och så tittar jag in här - problemet löst på två minuter. Tack! Ett problem kvarstår: Rubrikstorleken. Det enda stället jag hittar h2 i CSS ser ut så här:

    #templatearchives h2 {

    font-size: 1.8em;
    font-weight: bold;
    }

    Men det har väl ingenting med rubrikerna att göra?
    Senast redigerat av Klara den 2012-04-21 klockan 00:11.

  3. #33
    Klaras avatar
    Klara Klara är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    7
    Vill bara tillägga att även om jag bara ändrar det till:

    #templatearchives h1.entry-title {

    font-size: 1.8em;
    font-weight: bold;
    }

    blir det ingen skillnad. Eller har jag helt missuppfattat? Det ser ut som vanligt på huvudsidan, men klickar jag på inläggen blir rubriken knasig. Finns det någon vänlig själ som kan guida mig?

  4. #34
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Om du vill sätta stilregler för alla h2 så skriver du:
    HTML-kod:
    h2{ 
    font-size:16px; 
    }
    Beroende på vad det finns för div-taggar eller andra element som rubrikerna ligger i så kan man sätta något framför h2 som du gjorde i ditt exempel. Leta efter id-taggar.

    Du kan skicka ett PM om det inte löser sig för dig.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  5. #35
    webbyrå i stockholms avatar
    webbyrå i stockholm webbyrå i stockholm är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    1
    En sådan fin beskrivning om wordpress
    Senast redigerat av Tobias Nyholm den 2013-04-12 klockan 10:55. Anledning: Regel 1

  6. #36
    sökoptimerings avatar
    sökoptimering sökoptimering är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    102
    Grymt!

  7. #37
    plaususs avatar
    plausus plausus är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    16
    Tack bra beskrivning! Något som verkar svårt, blev plötsligt genomförbart!

    En följdfråga:
    Jag har flertalet statiska sidor där jag utifrån guiden har kunna få till h1or etc. Men på min nyhetssida/bloggsida, så har jag sammanfattning av de senaste inläggen, där varje inläggsrubrik är en h1. Vad är bästa sätt att hantera det på? Göra div:ar av alla rubriker?

  8. #38
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Kolla mitt inlägg, under rubriken SEO så står svaret på din fråga.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  9. #39
    plaususs avatar
    plausus plausus är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    16
    Citat Ursprungligen postat av Tobias Nyholm Visa inlägg
    Kolla mitt inlägg, under rubriken SEO så står svaret på din fråga.
    Sorry, läste tydligen för snabbt. Tack!

  10. #40
    Noblesss avatar
    Nobless Nobless är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2015
    Inlägg
    6
    Citat Ursprungligen postat av Tobias Nyholm Visa inlägg
    Denna guide börjar med att ta grundläggande utveckling av wordpress-teman. Sedan berättas det hur man enkelt redigerar sitt tema så det blir mer sökmotorvänligt. I slutet av guiden tar jag upp tre tips för den som är van att redigera wordpress-teman.

    Guiden tar inte upp något om plugin eller funktionalitet som ej omfattas av teman. I guiden utgår jag från hur de flesta teman ser ut. Jag utgår också från att läsaren inte har någon erfarenhet i att redigera wordpress-teman eller CSS.


    Sammanfattning
    Många wordpress-teman är dåligt optimerade men med lite ändringar av rubriker och runtflyttande av kod så blir det bättre. Om man är van att redigera teman så tar det inte mer än 20 minuter att ändra rubrikerna. Ändringen kommer ge positiva resultat och är en bra investering.

    Om du vill lära dig utveckla wordpress teman så rekommenderar jag dig att läsa koden och se vad andra har gjort. Standardtemana till wordpress 2.8 heter "Default" och "Classic" och dessa är bra teman att börja kika på.
    Ser att inlägget är 4 år gammal. jag är ganska ny när det gäller programmering och sådant. Är detta fortfarande aktuellt, något jag behöver titta på i nuvarande wordpress teman eller är detta självklarheter för de flesta teman, speciellt i pro utföranden?

  11. #41
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Det är fortfarande aktuellt. Wordpress har gjort ett par uppdateringar på deras Twenty Fourteen vilket har gjort att det blivit mer svårläst. Så om du vill börja titta lite hur man gör teman så föreslår jag att du kikar på Twenty Ten.

    I övrigt kan jag meddela att Wordpress har valt att gå en väg som inte gynnar utvecklare. Man ignorerar helt best practices och gör som man alltid har gjort. Så om du vill lära dig programmering så avråder jag dig från att kolla på Wordpress. (Med det sagt så är Wordpress fortfarande överlägset bästa bloggplattformen)

    Börja kika på Laravel ramverket eller alternativt Symfony2 (lite svårare att komma igång med) om du vill lära dig rätt från början.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  12. #42
    Noblesss avatar
    Nobless Nobless är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2015
    Inlägg
    6
    Citat Ursprungligen postat av Tobias Nyholm Visa inlägg
    Det är fortfarande aktuellt. Wordpress har gjort ett par uppdateringar på deras Twenty Fourteen vilket har gjort att det blivit mer svårläst. Så om du vill börja titta lite hur man gör teman så föreslår jag att du kikar på Twenty Ten.

    I övrigt kan jag meddela att Wordpress har valt att gå en väg som inte gynnar utvecklare. Man ignorerar helt best practices och gör som man alltid har gjort. Så om du vill lära dig programmering så avråder jag dig från att kolla på Wordpress. (Med det sagt så är Wordpress fortfarande överlägset bästa bloggplattformen)

    Börja kika på Laravel ramverket eller alternativt Symfony2 (lite svårare att komma igång med) om du vill lära dig rätt från början.
    Jag är väl inte direkt någon programmerar utan behöver nog allt stöd jag kan få när det kommer till templets och sådant. Hur är Joomla jämfört med wordpress när det kommer till SEO utveckling?

  13. #43
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Om du har små programmeringskunskaper och vill satsa mycket på SEO så kommer du starta i en uppförsbacke om du väljer ett CMS som Joomla och Drupal.

    Det finns många som har skrivit om det, tex här och här.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  14. #44
    Noblesss avatar
    Nobless Nobless är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2015
    Inlägg
    6
    Citat Ursprungligen postat av Tobias Nyholm Visa inlägg
    Om du har små programmeringskunskaper och vill satsa mycket på SEO så kommer du starta i en uppförsbacke om du väljer ett CMS som Joomla och Drupal.

    Det finns många som har skrivit om det, tex här och här.
    Tack, ska kolla upp det. Tänkte jag skulle lägga lite tid på att lära mig grunderna i HTML så att man även kan lägga till element, inte bara fixa till dem med CSS i wordpress. När det kommer till SEO ska jag definitivt titta mer på det för mina sidor.

  15. #45
    saccharins avatar
    saccharin saccharin är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    mar 2016
    Inlägg
    1
    thanks for sharing, I will use it

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. optimera webshopp.
    Av lenny46 i forum Sökordsanalys
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-26, 17:49
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 23:53
  3. Optimera Fort???
    Av Solutions i forum PageRank
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-08-12, 22:55
  4. Optimera via subdomän
    Av DD Webb i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-04-20, 16:31
  5. Optimera CSS
    Av Marcin i forum Optimering
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-02-10, 12:24