Resultat 1 till 4 av 4

mitt-Nyckelord-guide.com eller mittNyckelord.info?

  1. #1
    Donny Byströms avatar
    Donny Byström Donny Byström är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    90
    Jag tänkte regga några bra "longtail"-domäner, för SEO -och affiliate-experiment, och undrar hur man ska tänka här.

    Om mittnyckelord.com och mitt-nyckelord.com är upptaget, vad är näst bäst liksom? Är det att använda .net eller .info, eller lägga till ett ord i slutet av domänen, ex. "-help", "-guide", "-info", och fortfarande köra .com?

    Domänerna riktas internationellt.

    Nästan alla upplever att .info är svårare att ranka än .com, men samtidigt säger alla att det inte borde vara så pga. googles uttalande om indifferens yatta yatta.

  2. #2
    Sweelys avatar
    Sweely Sweely är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    269
    Jag hade registrerat .net-versionen av domänen. Dels för att jag finner .info-domäner svårare att ranka, men även för att jag föredrar kortare domäner.

    Å andra sidan hade inte en längre domän skadat. Det är ju en affiliatesajt det handlar om.

  3. #3
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Jag har exprimenterat med många olika toppdomäner och har inte märkt någon skillnad. Däremot har jag märkt att det är bättre med en klockren domän än att lägga till ord eller siffror. Jag anser att det är bättre med .info som är klockren än .se eller .com med tillägg.

    Men frågan är om nyckelordsdomäner är den rätta vägen att gå. Jag täcker på diskussionen som Matt Cutts satte igång,, ivart fall ska det bli spännande att se om något ändras på detta område.

  4. #4
    Donny Byströms avatar
    Donny Byström Donny Byström är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    90
    Då kör jag på klockrena domäner med en alternativ IDN gTLD - (info, net, org, me?).

    Sajterna i sig kommer såklart även optimeras både on page och off page. Om Google planerar att sänka rankfaktorn av domännamnet (Förstår det, sjukt som det är nu), tror jag knappast det kommer att skada med nyckelordsdomän även i framtiden.

    Kommer för övrigt köra ModX Revolution som CMS för alla affiliate-sajter.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-28, 16:40
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-06-24, 16:54
  3. Nyckelord eller förkortning i domännamnet?
    Av JonasJJ i forum Domänen
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-02, 02:54
  4. Nyckelord som mappnamn eller som url - vad är bäst?
    Av Tony Bolero i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 23:27