Resultat 1 till 2 av 2

Mata RSS på 100 sidor från egen eller extern RSS

  1. #1
    packards avatar
    packard packard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2010
    Inlägg
    72
    Anta att man förfogar över 100 sidor där jag kan lägga in rss läsare så ständigt de senaste 5 posterna syns, vilket är då bäst av alternativen:

    RSS matas direkt från rss på den site som ska optimeras och som jag säljer tex hundmat och vill trigga indexsidan på nyckelordet "hundmat" och döper RSS läsaren på de 100sidorna till "Hundmat" eftersom rss:ens namn länkar direkt till site.se (index) och varje inlägg som publiceras är ju klickbara med kommer då direkt till nyhetsinlägget på site.se/newsfeed/...
    Här får jag ju dels "hundmat" med länk till site.se på 100sidor och rss-inläggen med egna URL under site.se/newsfeed/...
    Är det bra eller kan google tycka att man matar överdrivet?

    Är det annars bättre och mera relevant om man lägger upp en helt extern blogg med egen domän som istället matar de 100sidornas RSS-läsare så rss-läsarens namn "hundmat" styr till bloggens egna domän och alla publicerade inlägg på samma sätt hamnar på inläggets URL på bloggen, och att man i blogginläggen istället länkar till site.se (som är den som ska höjas hos google). På bloggen kan man ju även lägga en rss som matas från site.se.

    I det här sista alternativet blir ju länken kanske mera värdefull/mera relevant när den kommer från "extern blogg" som länkar till site.se med nyckelord i varje inlägg, men å andra sidan blir det ju inte lika många länkar till site.se eftersom de flesta länkar ute på de 100 sidorna styr till bloggen.

    Tar man det första alternativet blir det ju flera länkar (närmare bestämt 100st på "hundmat" eftersom rss heter så o länkar till site.se index) och varje publicerat inlägg är klickart MEN då är det ju till site.se/newsfeed/... och det höjer väl inte indexsidan som jag främst är ute efter att höja på "hundmat", eller får index höjd status även av det???

    Det blev lite rörigt, men när man börjar skriva kan man ju hålla på hur mycket som helst. Hoppas någon förstod vad jag menar, annars svarar jag gärna på frågor.

  2. #2
    Mathias GBMs avatar
    Mathias GBM Mathias GBM är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    Tänk smart så kommer du långt

    http://pipes.yahoo.com/pipes/ - Här kan du förändra dina feed på olika sätt
    http://feedburner.google.com/ - Även mycket framförallt tsm med yahoo pipes, Du kan publicera med hjälpa av deras java, du kan koppla till twitter m.m

    Ta in samma feed och lägg ut på lik bloggar då blir det inte bra, mix it ut !

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Generera artiklar från RSS
    Av seociable i forum Google
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-09-14, 17:29
  2. RSS feeds bra eller dåligt
    Av tapnn i forum Optimering
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-22, 20:42
  3. rss feed från blogg till hemsida
    Av Obbe i forum Övrigt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-10-08, 20:46
  4. Skall jag lägga bloggen på första sidan eller RSS
    Av the-million-dollar-man i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 19:50
  5. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-03-14, 15:59