Resultat 1 till 6 av 6

Kokakola

  1. #1
    Attributes avatar
    Attribute Attribute är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    4
    Hejsan!

    Snubblade över denna sidan: modererat

    Någon som vet hur den fungerar eller om den fungerar?

    Kan tänka mig att det räknas som ett automatiskt länksystem av Google och därmed straffas?

    Jag undrar helt enkelt om man vågar prova tjänsten? Inte för att få "rätt" trafik till sidan utan för att få upp sidan i sökmotorerna.

    /Robin
    Senast redigerat av Urban G den 2010-12-16 klockan 23:09. Anledning: Principen med sidan framgår i inläggen nedan. Så det finns ingen anledning att ens nämna den.
    Vi säljer kläder på Attribute.se

  2. #2
    Sweelys avatar
    Sweely Sweely är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    269
    Någon skum tjänst som "genererar" användare till din sida. Ser inte hur det kan hjälpa en på något sätt.

  3. #3
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Jo det hjälper på det viset att man får statistik att visa upp för annonsörer.

    Någon hjälp i sökmotorerna tvivlar jag på att det ger.

  4. #4
    Kaugesaars avatar
    Kaugesaar Kaugesaar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    76
    För de som använder sig av bloggtopplistor så är ofta listningar sorterade efter antal besökare. Så ur ett sökmotorsperspektiv så borde det kunna ge en minimal effekt då din länk kommer placera sig högre upp i listan - alltså tidigare i källkoden - ännu effektivare om du dessutom går från sida 2 till sida 1.

    Ifall din alexaranking skulle påverka din placering i sökmotorerna är varken något jag hört eller för den delen sett tester på. Skulle ju dock vara ganska enkelt att testa med denna typ av tjänst.
    Besök min SEO-Blogg kaugesaar.se

  5. #5
    Sweelys avatar
    Sweely Sweely är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    269
    Kaugesaar: av vad jag sett, så går aldrig länkar i topplistor direkt till bloggen som länkas, utan måste alltid redirectas på ett höger. URL:en man klickar på ser alltså ut så här: blablablablablablablabla.se/hmmjokbasdf.php=id123

    Huruvida det är 301;or det handlar om eller inte har jag inte den blekaste om. Men jag antar att det inte är på det viset hos majoriteten av alla topplistor.

    Men om det mot all förmodan är 301;or det handlar om så innebär det som bekant att all länkkraft inte överförs... så där har man förlorat lite på det.

    Sen lägger man till 10+ liknande länkar, samt 30 länkar till andra ställen på sidan.

    Det lönar sig nog inte ur SEO-syfte, hur man än bär sig åt

  6. #6
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    SIS-index har som det ser ut dofollow länkar om vi nu pratar om olika listor.

    Nu är väl Stefans förklaring mer trolig. Med ett fiktivt högt besökareantal kan du sälja annonser på sidan till ett högre pris. Lär väl också bli lättare att byta länkar om du kan visa på stora besöksvolymer och där med underförstått en stor volym besökare till den som byter länkar där.
    Sedan lär det nog bli lättare att ansöka till en del affiliateprogram då man kan visa på höga trafikvolymer.
    Tekniken är väl närmast att betrakta som en form av bedrägeri. Så jag har tagit bort länken till sidan helt nu. Eftersom syftet framgår i de efterföljande inläggen, så det behövs ingen referenssida för att fortsätta diskutera.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)