Resultat 1 till 5 av 5

Hur viktigt är PR när man får inlänkar?

  1. #1
    packards avatar
    packard packard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2010
    Inlägg
    72
    Jag har fått möjlighet att välja inlänkar (ej betalda) men måste välja på antingen ett 20tal på helt olika domäner med PR 1-4 eller kan jag få ca 200 länkar från domäner med PR0.
    Vilket har bäst effekt om jag bara stirrar mig blind på att ranka bättre hos Google?


    Fråga 2; Kommer länkar som ovan att höja något nämnvärt, rent generellt alltså. Ankartext är självklart sökordet jag vill ranka bättre på - ett ord som bara finns på Svenska. Alla sidor som länkarna kommer placeras på är på engelska och sidorna har relaterat innehåll.

  2. #2
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Personligen skulle jag satsa på 200 länkar, och även om rätt språk är positivt och relevans är positivt, men länkar är länkar!

    Trafik måste ju dock vara det slutgiltiga målet, och när det gäller trafik så är relevans överlägset.

  3. #3
    packards avatar
    packard packard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2010
    Inlägg
    72
    Absolut, trafiken är ju det slutgiltiga målet. Just placering av dessa länkar är inte i direkt syfte att dra trafik från de länkande sidorna, utan enbart höja ranking hos google (så visst - indirekt - självklart).
    Om man då kör på 200 PR0 länkar (kan möjligen klämma fram ca 300), finns risk för att google tycker det är väl mycket med alla länkar på en gång? Hur många törs man släppa i omgångar, och hur lång tid bör det gå mellan varje släpp?
    Eftersom det är helt skilda domäner bör det väl iof inte vara någon risk för straff, eller??????

  4. #4
    packards avatar
    packard packard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2010
    Inlägg
    72
    Citat Ursprungligen postat av packard Visa inlägg
    Absolut, trafiken är ju det slutgiltiga målet. Just placering av dessa länkar är inte i direkt syfte att dra trafik från de länkande sidorna, utan enbart höja ranking hos google (så visst - indirekt - självklart).
    Om man då kör på 200 PR0 länkar (kan möjligen klämma fram ca 300), finns risk för att google tycker det är väl mycket med alla länkar på en gång? Hur många törs man släppa i omgångar, och hur lång tid bör det gå mellan varje släpp?
    Eftersom det är helt skilda domäner bör det väl iof inte vara någon risk för straff, eller??????
    Sorry, har glidit iväg lite, men jag hittade svaret i annan tråd http://www.seo-forum.se/showthread.php?t=6327

  5. #5
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Trafik bör alltid vara målet, enligt mig. Riktad trafik, som skapar avslut, är det rätta målet.
    Jag är relativt dålig på länkbygge, men bygger en form av svenska snipersajter.
    De rankar högt utan mängder av länkar. De flyger inte upp överst på google, men de tar sig dit

    petter Hedman
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Hur pass viktigt är Twitter?
    Av Gator i forum Optimering
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-12-23, 09:53
  2. Hur viktigt är unikt innehåll
    Av Ripipip i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2009-07-13, 10:39
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 11:06
  4. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-04-09, 22:39
  5. När man är sjuk är seo jobbigt...
    Av Elvis i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 10:40