Resultat 1 till 11 av 11

Vilka kostnader får jag räkna med om jag ska optimera själv?

  1. #1
    Yesboxs avatar
    Yesbox Yesbox är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2009
    Inlägg
    47
    Som rubriken lyder så undrar jag vilka kostnader jag får räkna med om jag ska optimera ett mellanstort projekt själv?

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Lite som längden på ett snöre den där frågan.
    Men i princip inga kostnader alls om du inte räknar din egen arbetstid som kostnad, vilket man förvisso bör göra.

    Om du klarar all on page på egen hand så behöver du ingen hjälp där. Länkar kan du ordna genom att skriva artiklar som du lägger in här på artikelkataloger. Här hittar du länkkataloger, värdet av dem kan man diskutera med tillräckligt många så kommer det fungera.
    Finns en del tips här i kategorin Länkbygge för länkanskaffning.

    Sedan kan det uppstå en del kostnader om du vill ge eget länkstöd till din webbplats eller om du tänker byta länkar. Du lär behöva en del egna webbplatser att byta länkar med eller att pusha upp din egen sida.

    Nu framgår det inte vilken konkurrens det är du har emot dig eller vilket område det gäller.
    Kan du använda sociala media i stor utsträckning för att driva länkar och trafik till sidan?

  3. #3
    Yesboxs avatar
    Yesbox Yesbox är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2009
    Inlägg
    47
    Citat Ursprungligen postat av Urban G Visa inlägg

    1-Sedan kan det uppstå en del kostnader om du vill ge eget länkstöd till din webbplats eller om du tänker byta länkar. Du lär behöva en del egna webbplatser att byta länkar med eller att pusha upp din egen sida.


    2-Kan du använda sociala media i stor utsträckning för att driva länkar och trafik till sidan?
    Gällande betala för länkar är sådana kostnader jag tänker på, min webbsida kommer ju startas från scratch och kommer nog inte locka till sig så många som vill utbyta länkar med mig, så jag antar att jag får betala för det. Men då är frågan hur jag kan räkna ut på något sätt eller vis hur mycket pengar som behövs till det?

    Jag kommer nog inte kunna ha så mycket nytta av sociala medier för att driva trafik.

  4. #4
    Mathias GBMs avatar
    Mathias GBM Mathias GBM är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    Är syftet med ditt länk bygge att ranka högt på google eller mer i reklam syfte ? Någon ser din länk på en annan sida och klickar ?

  5. #5
    Sweelys avatar
    Sweely Sweely är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    269
    Citat Ursprungligen postat av Yesbox Visa inlägg
    Men då är frågan hur jag kan räkna ut på något sätt eller vis hur mycket pengar som behövs till det?
    Det kan man inte ta reda på så här i förväg. Du får ta reda på vilken sida det är du ska fixa dig en länk ifrån, och höra av dig till webbmastern.

  6. #6
    Yesboxs avatar
    Yesbox Yesbox är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2009
    Inlägg
    47
    Citat Ursprungligen postat av tiiias Visa inlägg
    Är syftet med ditt länk bygge att ranka högt på google eller mer i reklam syfte ? Någon ser din länk på en annan sida och klickar ?
    Jag vill rankas høgt upp før att kunna få fler besøkare.

  7. #7
    Mathias GBMs avatar
    Mathias GBM Mathias GBM är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    Okej, Du får göra en av vägning vad din tid är värd och även om detta är något du kommer kunna använda fler gånger på fler siter. Att sitta och göra hela processen manuellt kommer ta sådan fruktansvärd lång tid om det finns lite motstånd inom det/de önskade nyckelorden.

    Mina rekommendationer är

    - Hyffsat lätt motstånd och att du kan ha användning av dessa kunskaper frammåt: Gör det själv
    - Svårare motstånd: Köp tjänsten men se till att de du köper av vet vad de gör och att de använder de mest kostnads effektiva metoderna.

  8. #8
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Följ instruktioner du får i Urbans inlägg. Då kommer du att ha stor chans att ranka högt!
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  9. #9
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Du kan ordna allt själv utan att det kostar en spänn, men om du börjar värdera din tid så som du borde, så kommer du snart att se att det ofta är värt att betala någon som är snabbare.

  10. #10
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Ja, Stefan har oxå rätt. Det är ofta billigare att anlita en extern person som gör arbetet åt dig. Jag tycker dock att det är spännande att lära mig nya saker, så jag gör ofta jobbet själv ett par ggr, sedan lämnar jag bort det. Detta gör ju även att du lär dig arbetet själv, så att du kan göra det om får lust.
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  11. #11
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Att förstå vad som behöver göras gör dig ju också till en bättre beställare, så det är absolut inte fel att lära sig.

    Att förstå att din sajt ska registreras i länkkataloger är en sak, men den som gör det åt kunder kanske bygger ett program för att automatisera proceduren, och då minskar ju arbetsinsatsen, och antagligen kostnaden.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Kan jag bli straffad om jag pekar om 350 siter med 301?
    Av qmikali i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-08, 14:12
  2. Vad ska jag göra med gamla produktsidor?
    Av Tobias Nyholm i forum Optimering
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-11-25, 12:24
  3. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-01-29, 21:48
  4. Du får 500 spänn om jag misslyckas !
    Av impreso i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 46
    Senaste inlägg: 2009-12-21, 16:39
  5. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-10-18, 17:23