Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 31 till 36 av 36

70% klick på sponsrade resultat enligt sverigechef

  1. #31
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Bra med statistik, vi borde ju följa användarnas sätt att använda sökmotorerna men även utvecka det så att man söker på sökord som våra kunder valt.
    Sökmotorptimering är lite meningslöst i den bemärkelsen om att vi tror att folk säker som vi SEO-freaks söker.

    Så fungerar det ju inte. Bra statistik för hur användarna använder sökmotorerna är alltid en indikation åt rätt håll... och för det mesta fel i jämförelse hur
    SEO folk tror vi kan uppdatera en site...

  2. #32
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    @spagetti. Det där måste du nog utveckla lite mer. Syftet med SEO är att ge kunder en ökad konvertering, eller sig själv då om det gäller en egen webbplats.
    För att lyckas med det så behöver man se hur de tilltänkta köparna använder sökmotorn och vad de är ute efter när de söker. Låter man sitt eget tyckande och görande gå före kunder är man lite fel ute.

  3. #33
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Urban,

    min åsikt är helt i linje med din Urban, jag kanske förklarade det lite oklart

    Michael

  4. #34
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    @spagetti. Jag hängde nog inte med där bara. För precis som du menar så ligger fokus hos en del som sysslar med SEO enbart på placeringar och det egna tyckandet av vad som kan vara bra.

  5. #35
    Seotjejens avatar
    Seotjejen Seotjejen är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Utomlands
    Inlägg
    47
    Det finns säkert en del ord eller fraser där detta stämmer, men det måste vara väldigt, väldigt få. Vet någon några exempel på sådana fraser får ni dock gärna PM:a mig!
    Men nej, jag tror man måste ta vissa saker som kommer från det hållet med en STOOOOR nypa salt.

  6. #36
    smsnetworks avatar
    smsnetwork smsnetwork är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Härnösand
    Inlägg
    10
    Ta som ett exmepel youtube skulle annonsera där, den toppar resultatet på google och den finns överst med en betalt så klickar jag ju på den betalda annonsen det blir det rent automatiskt ser url och man orkar inte dra musen lite neråt för klicka på en sökträff tar den första jag ser av annonsen.

    Tänker inte på så mycket på den betalda biten.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Resultat ändrad på Adsense
    Av Atakan Kara i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-06, 01:09
  2. Sponsrade länkar i bildsök, nyhet?
    Av oskarg i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-20, 22:56
  3. På TV - Världen enligt Google
    Av hans99 i forum Övrigt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 15:24
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-20, 14:55