Resultat 1 till 3 av 3

Penalized? (Fem år gammal domän)

  1. #1
    Habils avatar
    Habil Habil är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Huskvarna
    Inlägg
    24
    Har en sajt jag drivit i över fem år där jag haft tre sökord med top10-placeringar i många år. Lade upp Joomla sajt på denna domän i november och då sjönk rankingen något trots att jag lagt upp 301-ompekningar från alla gamla sidor. Texterna på sidorna är desamma men några mindre förändringar.

    Idag ser jag att
    sökord 1 har placering 67
    sökord 2 har placering 54
    sökord 3 har placering 84

    Gick igenom sidorna lite snabbt och såg att en del sidor hade kvar titlar med en del keywordstuffing som jag nu åtgärdat.

    Dock är jag väldigt konfunderad över tajmingen på denna penalty jag åkt på. Förra onsdagen tog jag nämligen kontakt med några av de mer välkända SEO-företagen i Sverige för att få offerter. Jag vill gärna inte tro att de har med detta att göra, men jag tycker att det är väldigt skumt. Denna sajt driver jag på heltid och tar ut en lön tack vare den.

    Skulle det här hålla i sig så har jag snart ingen verksamhet kvar, så om någon snäll själ kan tipsa om vad jag kan göra eller åtgärda så tar jag tacksamt emot alla tips.
    Lasik | submit-links-directory.com

  2. #2
    Habils avatar
    Habil Habil är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Huskvarna
    Inlägg
    24
    Never mind, mitt konto hade blivit hackat och min sajt hade enligt Google blivit ett onlineapotek 5000+ spamlänkar. Har nu rensat ut skiten och rankingen är tillbaka tack och lov.

    Stort tack dock till alla aktiva och hjälpsamma användare på detta forum som tog er tid att svara i denna fulla tråd...
    Lasik | submit-links-directory.com

  3. #3
    Mathias GBMs avatar
    Mathias GBM Mathias GBM är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    Har själv varit in i denna tråd tidigare och tror jag skickat pm men ja, det där hade man ju aldrig egentligen kunnat lista ut genom att läsa inlägget. Berätta mer detta är intressant tycker jag, Hade de skapat massor med undersidor där de länkat till denna site eller vad hade de gjort ? Vi har arbetat lite lätt med joolma och kommer säkerligen använda det i framtida projekt så all information är välkommen gott som ont


    Mvh,
    Mathias
    Senast redigerat av Mathias GBM den 2011-01-17 klockan 17:19. Anledning: Kan inte stava till egentligen, igentligen

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. 1 år gammal presentation
    Av Tobias Nyholm i forum Introduktion
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-26, 17:55
  2. Söker minst 6 år gammal .com domän att köpa
    Av svenska i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-27, 22:21
  3. Gammal domän med nytt innehåll
    Av Michel i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-21, 18:33
  4. Ny sida med gammal domän
    Av Spindel i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-22, 13:46