Resultat 1 till 4 av 4

2 frågor om länkar

  1. #1
    an_nas avatar
    an_na an_na är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    17
    Tjänar man nåt på att länka till andra sidor?
    Om man annonserar, räknas det som en inlänk?

  2. #2
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Du kan absolut tjäna på att länka till andra sidor. Dels hjälper det Google (och andra sökmotorer) att lista ut vad din sida handlar om, eftersom du såklart länkar till relevant innehåll. Dessutom stödjer vissa sajter, främst bloggar, så kallade pingbacks (eller om det är trackbacks jag lär mig aldrig), vilket betyder att dom länkar tillbaka automatiskt.

    Det räknas dock inte som en inlänk, eftersom en inlänk är en länk TILL din sida, inte FRÅN.

  3. #3
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Citat Ursprungligen postat av an_na Visa inlägg
    Tjänar man nåt på att länka till andra sidor?
    Förut kunde man tjäna ganska mycket på att länka till pålitliga sidor. Detta för att Google anser att sajter som länkar till pålitliga källor antagligen också är pålitliga. Detta kunde dock lätt missbrukas och sägs nu ha fått mindre betydelse. Om din sajt länkar till en sida som handlar om samma sak så kan detta också öka din sidas relevans för just det ämnet. Svaret är att du troligtvis kan tjäna på att länka till andra sidor, om det görs rätt. Man ska dock se till att inte försvaga sin sida med alltför många utlänkar. Jag anser dock att detta inte är så mycket att oroa sig över.

    Citat Ursprungligen postat av an_na Visa inlägg
    Om man annonserar, räknas det som en inlänk?
    Jag antar att du menar annons som länkar till din sida eftersom du skriver inlänk. Det beror på. Många annonser går via redirectscript som döljs för sökmotorerna eller som sökmotorerna inte klarar av att följa. Googles riktlinjer säger dessutom att annonser skall vara nofollow och länken de skapar får då mindre värde. Skaffar du annonser via t.ex. Adsense så räknas detta inte som en inlänk. Sen kan man ju köpa helt sökmotorvänliga annonser och då blir det ju en inlänk (som dock bryter mot Googles riktlinjer).
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  4. #4
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Jag har nofollow free på en av mina blogg. Hur lägger jag till nofollow på enbart vissa länkar?

    Petter
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. frågor om wordpress
    Av Tobias Nyholm i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-18, 13:30
  2. Frågor om regler!!!
    Av alle9134 i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-13, 14:33
  3. Frågor om sitemaps
    Av LisaT i forum SEO-verktyg
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-06-25, 20:50
  4. Lite frågor om duplicate content.
    Av Erik Bergman i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-25, 13:44
  5. Några frågor om PR
    Av Pablo i forum PageRank
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 23:20