Resultat 1 till 7 av 7

Angående advokatbyråer.se på snapback

  1. #1
    Zandanas avatar
    Zandana Zandana är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    1
    Hej Seo-Forum! Jag heter Zacke och det här är min första post här. Min kunskap om SEO är väldigt dålig, är alltså i ett nybörjarstadie, men hoppas kunna lära mig!
    -
    Jag är väldigt sugen på att lära mig SEO tillsammans med Google Adsense-programmet, och har hört att advokat/sjukvård/lån betalar bäst. Jag är ofta killen som siktar högt, och har nu bjudit 50 euro på "http://advokatbyråer.se/" genom Snapback.se, då jag förstått att nyckelordet i domänen är riktigt bra? Brände jag precis upp 50 euro eller finns det potential?

    mvh

  2. #2
    fabians avatar
    fabian fabian är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2009
    Inlägg
    36
    Du betalar ju bara om snapback.se lyckas snappa domänen åt dig, en bra domäner kommer flera ombud att försöka snappa, så jag skulle inte säga att du kastat bort dina pengar. Skulle du ha det högsta budet när auktionen avslutas, och skulle snapback.se lyckas snappa den, så har du väl gjort ett bra köp om du försöker ranka på ordet "advokatbyråer".

  3. #3
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    187
    Sedan kan man ju göra en enkel nyckelordsanalys och konstatera att "advokatbyråer i stockholm" drar fem gånger så mycket trafik som "advokatbyråer" och där är alla varianter på domännamnet lediga. Kanske inte passar dina planer på en rikstäckande katalog eller vad du nu har i åtanke, men med knappa 2000 sökningar per månad så kan det bli mycket slit för lite besök.

    Kom sedan ihåg att det är innehållet som räknas. Om du är tafflig med domännamnet "advokatbyråer.se" så kan en erfaren skribent springa cirklar kring dig i sökresultaten med domänen "frupedoohdah.to" (som troligen också är ledig) och några vettiga och relevanta artiklar.

    Men plocka för all del den där domänen för en 500-ing, det är ju inte några stora pengar, men det finns betydligt viktigare SEO-element att börja med om du ska ha framgång som annonspublicist.

    Själv skulle jag passa mig för en åäö-domän där jag själv inte har kontroll på den utan åäö. Har jag räskmörgås.se vill jag också ha raksmorgas.se, annars löper jag risken att min konkurrent (med raksmorgas.se) drar nytta av mitt jobb och får stora delar av min trafik. Inget jätteproblem om man bara tänker sig trafik från Google där det blir klickbara länkar, men om man som du säger "siktar högt" så bör man kanske tänka ett par steg längre än 10:-/dag i annonsintäker.

  4. #4
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Med advokatbyråer.se kan man ju enkelt optimera undersidor för advokatbyråer.se/stockholm och advokatbyråer.se/götlaborrrrg eller varför inte advokatbyråer.se/medelpad/bollnäs/ och på så vis sno sökningarna på alla ( många) varianter.

  5. #5
    Stefan_Js avatar
    Stefan_J Stefan_J är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Hällingsjö
    Inlägg
    23
    Bra poäng där Stefan!

    Ponera att man som i det här fallet får tag på en domän som innehåller "hälften" eller en del av sökordet man vill optimera för. Då kan man alltså ta igen det som saknas i domänen med hjälp av tekniken som Stefan föreslår i sitt resonemang? (Hoppas ni fattar vad jag menar)
    Om detta verkligen är så, så har jag fått en helt annan rymd i mitt sökande efter lämpliga domäner.

  6. #6
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Det kan vålla en del problem här är de lokala sökningarna/Google maps placeringar så fullt så lätt kan det inte bli. Titta på denna sökning när det gäller advokatbyrårer i Stockholm. Liknande ser man vid sökningen på advokatbyråer Stockholm. Och den trenden av Google att rulla ut detta har väl i princip bara börjat.
    Jag har en del placeringar som hamnat i botten på sidan 1 eller till sidan 2 när det gäller detta då de lokala sökningarna trängt undan det rena organiska. Skall man klara det bra gäller placeringar runt plats 1/2 för att hamna ovanför. I en del fall ser det inte ut att kunna lägga sig så högt upp ens med en allmän webbplats.

    Tillägg:
    Ser ut som vi inte tagit upp ämnet här i forumet än. Men sök på termen Google Place Search som det kallas för så finns det en hel del att läsa om det. Samt att villkoren för optimering troligtvis kommer förändras en hel del med detta när det gäller vissa sökningar.
    Senast redigerat av Urban G den 2011-01-17 klockan 16:14.

  7. #7
    Joakims avatar
    Joakim Joakim är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    77
    Citat Ursprungligen postat av StefanBergfeldt Visa inlägg
    Med advokatbyråer.se kan man ju enkelt optimera undersidor för advokatbyråer.se/stockholm och advokatbyråer.se/götlaborrrrg eller varför inte advokatbyråer.se/medelpad/bollnäs/ och på så vis sno sökningarna på alla ( många) varianter.
    Precis som Urban är inne på har det hänt otroligt mycket på senaste tiden för lokala sökningar relaterade till olika verksamheter där man förväntas få upp företag eller organisationer i sökresultaten. Genom att Google försöker koppla sökresultaten till faktiska adresser i närheten av området som den lokala sökningen berör, lyckas de leverera mer relevanta sökresultat till sina användare. Troligtvis vill man hitta direkt till en advokatbyrå och inte till en sidan och via den till en advokatbyrå.

    Vissa kan tycka att Google enbart gör det här för att stärka sin position som sökmotor. De vill att man ska använda deras sökmotor för att finna webbplatser, inte för att finna andra sökmotorer eller företagslistningar som i sin tur länkar vidare till webbplatser.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Fråga angående värdet på en inlänk.
    Av Niklas Aronsson i forum Länkbygge
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-26, 01:50
  2. Fråga angående bilder på blogg
    Av Zenmuron i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-06-04, 10:38
  3. Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-11-14, 13:36
  4. angående snapback
    Av johant i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-08-10, 22:04
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-16, 10:59