Resultat 1 till 3 av 3

Behöver verkligen hjälp ("duplicate content")

  1. #1
    uabsvedass avatar
    uabsvedas uabsvedas är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    2
    Hej, helt ny här och allmänt inom vad jag gör . Kort intro: studerar i Litauen (där jag också kommer ifrån), startat upp en e-shop på fritiden där (här) (prylar, gadgets, presenter...) som kom i bruk 1 månad sen. Hoppade i princip in i detta utan någon erfarenhet, dessutom är mina studier helt irrelevanta till detta. Går iaf helt ok, nu är bra SEO mitt nästa steg....

    Hemsidan har ett företag gjort åt mig, har fortfarande inte betalat de då jag fortfarande ber om små ändringar, dvs sidan är ej fullständigt klar....nu till problemet:

    jag har fått intrycket att "duplicate content" är dåligt...sant, va?

    de som gör sidan gör den SEO-vänlig, de var dock inte vana vid att någon skulle vilja ha samma produkt i flera kategorier, det blev så att varje produkt nu har samma info, fast 2-4 olika länkar = DÅLIGT (som jag förstår..?) (dvs produkt x är i både .lt/x, .lt/zz/x osv...ja ni förstår nog)

    Jag hoppas att ni kan ge mig förslag på vad jag kan be programmerarna att göra....kanske något med robots.txt- som jag förstått leder spindlarna till rätt content? Eller måste varje kategoris länkar leda till en och samma länk (=1 sida per produkt)?

    Som sagt är helt ny inom detta och ber därför om förståelse och är ledsen om mina kommentarer är helt dumma.

    Jag skulle vara enormt tacksam för svar...helst snabbt så jag kan be om ändringar innan jag betalar firman.

    Tack.

  2. #2
    NNNs avatar
    NNN NNN är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    15
    Jag tycker att du ska ha en sida för varje produkt. Sen kan du länka den sidan under flera kategorier, så blir det inga problem.

  3. #3
    uabsvedass avatar
    uabsvedas uabsvedas är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    2
    Tack... trodde inte det gick med programmet de kör men jag lyckades fixa det efter lite tid . Hoppas det går bättre snart och googlespindlar kommer snabbare

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-01-17, 13:39
  2. Söker SEO konsult för hjälp med att "städa" sökresultatet i Goggle
    Av SEO_alex i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-08, 11:42
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 08:51
  4. "robots" content="index,follow"
    Av minbeb i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-05, 12:46
  5. "Title relevancy to page content is terrible"
    Av Simone i forum Optimering
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 01:17