Resultat 1 till 3 av 3

Webhotell med ASSP

  1. #1
    hencas avatar
    henca henca är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    3
    Hej!

    Jag är imponerad av detta forums lista över webhotell. Nu är jag på jakt efter ett nytt webhotell till min bror. Det som han är missnöjd med på sitt nuvarande webhotell är spamskyddet. Det kommer in alldeles för många spam och riktiga mail kastas bort.

    Ett webhotell som jag använder mig av körde tidigare ASSP och det var i mitt tycke det bästa antispamskyddet jag sett på något webhotell. Nu har de tyvärr gått över till spamassasin och jag letar därför vidare efter något annat webhotell till min bror med ASSP.

    Kan någon här tipsa om webhotell med ASSP? Annars är min brors hemsida inte så avancerad, han behöver egentligen varken php, mysql eller några andra finesser. Han använder mest sin domän för email. Dock skulle det ändå vara trevligt om hotellet har php och annat godis, det skulle även vara bra om man kunde administrera sina sidor båda via webgränssnitt och ssh/scp.

    m v h Henrik

  2. #2
    hencas avatar
    henca henca är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    3
    Det verkar vara klent med webhotell på den svenska marknaden som kör assp...

    Om jag inte skulle låsa mig till just ASSP utan i stället efterfråga den funktionalitet som jag egentligen är ute efter kanske jag kan få mera napp?

    Det som jag tycker om med ASSP är att inga riktiga mail kastas bort.

    ASSP fungerar som en proxy mellan ordinarie mail-server och internet. Då en extern mail-server kopplar upp sig för att skicka in ett mail analyserar ASSP mailet direkt och i sin svarskod till den sändande servern anges om mailet blivit godkänt och tagits emot eller om ASSP vägrar ta emot mailet för att det ser ut som spam. Sedan är det upp till den sändande servern att fundera på vad som skall göras med det refuserade mailet. Om den sändande servern är en spam-server kommer den antagligen bara ge upp. Om den sändande servern är en giltig server kommer den skicka en studs till avsändaren om att mailet inte kunde levereras. Observera att det är den sändande servern som får ansvaret för att skicka en sådan studs, det är inte mottagande server som börjar skicka studsar till höger och vänster för att det kommer in en massa dåliga mail med falska avsändare.

    Just detta att false positives genererar en studs är det som jag uppskattar mest med ASSP. Jag tycker inte om när mail försvinner i tomma intet. Jag tycker också att det är totalt oanvändbart med antispam-system som placerar spam-liknande mail i en särskild inkorg. Det resulterar ju bara i att man ändå måste vada igenom alla spam bara för att leta efter false positives.

    Finns det någon som kan rekommendera ett web-hotell med motsvarande funktionalitet? Det spelar ju egentligen ingen roll om funktionaliteten ligger i en egen proxy eller om det är inbyggt i mailservern. ASSP är fri programvara och kan säkerligen erbjudas även på billiga webhotell, men jag tror att min bror är villig att betala lite extra för denna funktionalitet även om webhotellet bygger den på någon kommersiell programvara.

    m v h Henrik

  3. #3
    hencas avatar
    henca henca är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    3
    Om det nu skulle vara klent med svenska webhotell som har vettiga antispam-lösningar, finns det någon som kan säga bu eller bä om några utländska webhotell? T ex:

    http://hanzohost.com/hosting-plans-in-detail
    http://www.7host.com/business_hostin...nto.asp?type=1

    m v h Henrik

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Domän och webhotell i sverige
    Av campo i forum Domänen
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-22, 09:54
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 10:44
  3. Bra webhotell med servrar i USA?
    Av miraclesinc i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-05-07, 12:03
  4. Svar: 37
    Senaste inlägg: 2007-06-25, 07:53
  5. Webhotell för phpLD?
    Av Marcin i forum Kataloger
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 13:27