Resultat 1 till 3 av 3

Optimera en domän för många sökord eller skapa underisda

  1. #1
    ylvas avatar
    ylva ylva är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    4
    hej kompisar!

    Har en till fråga som jag undrat över ett tag. Det är ju alltid bra att skapa en sida per sökord för att optimera just för det sökordet. Men om man siktar på en liten nisch med huvudsökordet på huvud domänen. Sedan finns det ett antal mindre relaterade sökord till denna nisch med väldigt få sökningar per månad.

    Kan man då sökoptimera själva domämnen för alla sökord? Vi snackar om sökord som knappt har konkurrens men all relaterad trafik är ju bra trafik enligt mig. Kan man göra så eller är det inget sökmotorerna gillar?

    Bättre skapa en undersida per sökord?

    Ylva

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Visst kan du göra så att du optimerar en sida för flera sökord. Du kan klara det utan att använda de andra orden i title ens.
    Beroende på konkurrensen kan det räcka med en rubrik på sidan och text under där du har de andra sökorden.
    I en del fall kan det räcka med att bara nämna ordet i den löpande texten.
    Vilket dock inte alltid är så bra förstås att bara ha det i den löpande texten. Det kan hända att en besökare som läser sidan snabbt då inte noterar att sökordet finns och lämnar sidan igen.

    Förekommer orden i texten så visst gillar sökmotorerna det. Det är mer en fråga om hur det ser ut för en besökare. Ser det naturligt ut för en besökare med förekomsten av de sökorden på sidan eller inte?

    Kan ta ett praktiskt exempel där. Hade en sida som låg bra till på ett antal ord, ett av sökorden var det dock mycket hög avvisningsfrekvens på. Ordet fanns med i title men sedan ingen mer förekomst bortsett från en liten snutt i slutet på sidan där det stod i stil med. Och vi säljer också sökordet.
    Där räckte det med att sätta till ett nytt stycke och beskriva produkten lite mer så löste det sig med avvisningsfrekvensen.

  3. #3
    ylvas avatar
    ylva ylva är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    4
    Tack för svaret Urban. Kul med snabb respons från detta forum!

    Ylva

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-27, 16:30
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-20, 21:24
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-07, 18:11
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 00:03
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-14, 23:00