Resultat 1 till 4 av 4

Inlänkar - sitewide länkar, banners osv..

  1. #1
    nestaks avatar
    nestak nestak är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    121
    Hejsan.
    Har läst lite om inlänkar, kollat olika guider osv men man har ändå några frågor som man inte får direkta svar på när man läser guider/artiklar.
    Iallfall, jag undrar några saker.

    1. Google ser ner på värdet utav en länk som placerar i t.ex footern eller i högermenyn eller liknande, är detta sant eller myt?
    2. Läste på ett forum att en kille köpte 1000 länkar, site-wide länkar på olika siter då, nu kommer ju inte alla siter ha relaterat eller relevanta innehåll till hans sida, påverkar detta hans plats i serpen eller räknas länkarna ändå som backlinks?
    3. En do-follow länk ger länkkraft och registrerar som en backlinks, men no-follow ger ingen länkkraft men registreras som en backlink ändå.
    Är ändå no-follow att rekommendera till en viss grad, eller?
    4. Länkar från en t.ex polsk sida till min svenska eller engelska eller hungariska sida är inte bra va? Kan man åka ner i Serpen p.ga detta eller vad är det frågan om?
    5. Om jag vill ha en banner till höger om själva body:n på en sida, och har en alt attribut som beskriver bilden eller min länk, räknas detta också som en länkkraft i mindre grad eller hur räknas denna?

    Tacksam för svar!

  2. #2
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    1. Detta är sant, en text-länk i början av en text ger bättre kraft.
    2. Den senaste tiden finns en hel del sajter som kommit #1 med länkar som inte är relevanta.
    3. Det är inte fel att få en länk, även om det är no-follow. Just nu ger no-follow en hel del kraft.
    4. Du åker inte ner i serpen för att du får länkar från sajter med annat språk. Det hade varit enkelt att förstöra för andra om det funkade på det sättet.
    5. Det ger kraft till din sida, text-länk ger dock bättre kraft.

    Exemplen som du tog upp är alla länkar, enda skillnaden är att de ger lite olika kraft.

  3. #3
    nestaks avatar
    nestak nestak är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    121
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik Lundahl Visa inlägg
    1. Detta är sant, en text-länk i början av en text ger bättre kraft.
    2. Den senaste tiden finns en hel del sajter som kommit #1 med länkar som inte är relevanta.
    3. Det är inte fel att få en länk, även om det är no-follow. Just nu ger no-follow en hel del kraft.
    4. Du åker inte ner i serpen för att du får länkar från sajter med annat språk. Det hade varit enkelt att förstöra för andra om det funkade på det sättet.
    5. Det ger kraft till din sida, text-länk ger dock bättre kraft.

    Exemplen som du tog upp är alla länkar, enda skillnaden är att de ger lite olika kraft.
    Ok, himmla skönt.
    Nu förstår jag allt det dära lite bättre, tycker du jag hänger med på svängarna eller? Fortsätt gärna disskutera/skriv fler svar - om möjligt.

  4. #4
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    EN banner är mycket sämre för SEO, men kan ge mer trafik. Till syvende och sist är det ju trafik (eller egentligen konverterande trafik) som är intressant

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Köpes -Länkar inom ekonomi, pengar, generella bloggar osv
    Av Tim i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-02, 17:59
  2. Livstids länkar och banners på min poker sida + forum
    Av Robingbg i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 13:55
  3. Vad menas med sitewide länkar?
    Av Sonlard i forum Länkbygge
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-18, 22:15
  4. Sitewide länkar - Spam eller toppen?
    Av Gustav i forum Länkbygge
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-11-27, 15:56
  5. 10$ sitewide myspace relaterade länkar säljes
    Av latehorn i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-13, 18:40