Resultat 1 till 7 av 7

Dags för min introduktion...

  1. #1
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Som titeln säger, dags för min introduktion!
    Ulf ”Uffe” L i l j a n k o s k i är namnet och åldern 26 år.
    Har nu smugit omkring här på forumet under sommaren men inte tagit mig tid göra några inlägg, så här kommer mitt första.
    Håller på att avsluta mina studier inom sociologi, psykologi och markandsföring (har dock ingen bakgrund inom SEM mer än den jag håller på med för tillfället) – för tillfället kör jag dock på ett år utan studier.

    Mitt intresse för SEO är framförallt förknippat med att jag under början av året startade en webbshop. Till en början var det endast meningen att vara ett jobb vid sidan av studierna, men då Google råkade hitta mig och leda en del kunder till mig så blev det snabbt att jag efter noga övervägande valde att satsa heltid på webbshopen.
    I samband med detta insåg jag också styrkan med att finnas med på Google (visst var jag medveten om detta innan, dock hade jag aldrig några större vinstintressen).
    När kunderna började komma allt mer från sökmotorerna bestämde jag mig för att aktivt delta i processen för att hamna högt i listan. På grund av att jag startat företaget på det lilla som blev över av studiemedlet kunde jag inte anlita något SEO-proffs utan blev tvungen att själv lära mig allt jag kunde om detta, en läroprocess som fortfarande är i fullgång… och så hamnade jag på detta forum. Nu slåss jag mot de stora företagen inom mitt område – företag som anlitar SEO-proffs (vissa använder sig även av fula metoder från vissa ökända SEO-företag), men ändå har jag klättrat ganska högt även på de svårare orden, men det är långt kvar innan jag blir nöjd.
    SEO är spännande! 

    I slutet av 1990-talet kunde jag kalla mig proffs på språken Basic, Pascal och HTML, efter en paus på ca 6 år har utvecklingen sprungit ifrån min kunskap och jag har på nytt börjat sätta mig in i dagens HTML samt PHP.

    Ser fram emot att läsa mycket mer intressant information här samt kommer jag tids nog att lägga in mina egna erfarenheter i diskussionerna.

    Sedan får jag passa på att tacka för de inlägg här som varit av stor vikt för mig: 301-redirectinläggen.
    Senast redigerat av whyld den 2006-11-15 klockan 21:32.

  2. #2
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Hej och välkommen Ulf!

    Har en känsla av att du kommer trivas här. Lycka till med shoppen.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  3. #3
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Varmt välkommen. Kul att du har fått hjälp med vissa frågor redan, och hoppas att vi kan lära av varandra framöver!

  4. #4
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Välkommen Ulf!

    Psykologi och marknadsföring låter väldigt intressant något som jag skulle vilja lära mig mer om!

    Du kommer nog trivas på detta forum finns mycket bra info att hämta....
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  5. #5
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Jag tackar för välkomnandet.

    Psykologi och marknadsföring låter väldigt intressant något som jag skulle vilja lära mig mer om!
    Ja, de ämnena samt sociologi kompletterar varandra bra. Läser man bara marknadsföring missar man i min mening mycket av det väsentliga i just marknadsföring - människan (så går det när man låter människor som är mer intresserade av det ekonomiska än det sociala skriva böcker i ämnet). Sociologi och psykologi sätter in människan i ett större socialt sammanhang, som enligt mig är den viktigaste aspekten vid marknadsföring.
    ---------
    Verkar vara ett trevlig gäng som hänger här på forumet och en del namn man känner igen sedan tidigare. Namn som man träffat på när man reggar sig i dylika kataloger (innan jag hittade hit förstod jag inte varför det fanns så många kataloger - jag såg varken vinst eller behov av det, men efter att ha läst lite inlägg går de flesta att härleda till SEO:are och fenomenet har fått sin förklaring )
    Framförallt så har jag även lyckats hamna på Nikke's Index ett otal gånger när man sökt information om Google eller SEO.

    Hade några frågor, men det ska nog inte tas upp i denan tråd. Söker dock först...

  6. #6
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Välkommen! Kul med någon som läser marknadsföring. Jag är ju fortfarande gymnasist och istället för marknadsföring så läser jag kommunikation och ledarskap.

    Marknadsföring och sociologi kanske vore något sen ...

    Var läser du förresten, du verkar vara en trevlig kille!

  7. #7
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Jag läser i Lund. För tillfället har jag dock tagit ledigt från studierna och lägger all tid på företaget. När allt stabiliserat sig så ska jag ta och göra ett avslut i Lund.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Det är väl dags..
    Av rix i forum Introduktion
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 17:55
  2. Dags för nummerdomänerna
    Av Nikke Lindqvist i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-17, 21:22