Resultat 1 till 10 av 10

Min sajt visar annonser från fel städer

  1. #1
    Nalletss avatar
    Nallets Nallets är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    12
    Hej,
    Jag har sajten: [modererat]

    Jag vill att det bara ska visas annonser som är relevanta för stockholm och då gärna boende. Istället visar den annonser för resor till Kroation och annat som ej är relevant för stockholm.

    Kan man ställa in någonstans att den bara ska visa annonser från en viss region eller hur gör jag får att Adsense ska visa annonser om bara stockholm? Tips?

    Ni får ha en bra dag!
    Senast redigerat av Urban G den 2011-02-07 klockan 19:17. Anledning: regel 1

  2. #2
    TonyLis avatar
    TonyLi TonyLi är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Västerås, Stockholm
    Inlägg
    95
    Hej
    Äntligen får jag möjlighet att hjälpa
    <!-- google_ad_section_start -->stockholm<!-- google_ad_section_end -->
    Dessa taggar är gjorda för sådant. Söka på dessa taggar på google med, så finner du säkert konceptet.
    Men detta ovan är vad jag använder, och funkar ok, antar jag. Adsense sprider sig ibland ändå.
    Men nu har du en början på din önskan.

    Orter som du råkar ha med, men som inte ska ge annons, hamnar här emellan:

    Astrid från <!-- google_ad_section_start(weight=ignore) -->Vimmerby<!-- google_ad_section_end(weight=ignore) --> är med här av en slump.

    / Tony
    Senast redigerat av TonyLi den 2011-02-08 klockan 14:49. Anledning: Lade till ignore tag

  3. #3
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    187
    Värt att notera från Googles riktlinjer är:

    In order to properly implement this feature, you'll need to include a significant amount of content within the section targeting tags. Including insufficient content may result in less relevant ads or PSAs. In addition, please keep in mind that this feature should only be used to emphasize significant sections of your site's relevant content. It is against our program policies to manipulate the ad targeting to result in ads that are not relevant to the content of your pages.

    Så att bara inkludera ett ord kanske inte räcker, men så länge man inte fuskar och helt försöker vrida bort resultaten från sidans område så är det nog lugnt..

  4. #4
    TonyLis avatar
    TonyLi TonyLi är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Västerås, Stockholm
    Inlägg
    95
    Väl talat

  5. #5
    2cool4schools avatar
    2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Sälen
    Inlägg
    52
    Sen kan det ju vara så att Google inte har några annonser gällande Stockholm som är relevanta för dig...
    Jobbar med följande projekt: LCHF-recept.se & Frilla.se.

  6. #6
    Nalletss avatar
    Nallets Nallets är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    12
    Om jag förstått det rätt ska jag lägga taggen i mitt innehåll. Det hjälper säkert något. Men kan det vara så att det är sajtens titelnamn som spökar. Titeln är "Semester i Stockholm". Det verkar som att google reagerar på ordet Semester och visar annonser relaterade till semester oavsett om det handlar om Stockholm. Det dyker upp annonser om semester resor till kroationen vilket är helt irrelevant för min sajt.

    Finns det ingen inställning i Adsense admin där man kan ställa att den bara ska visa annonser som är releventa för ett visst geografiskt område som tex Stockholm?

    Tack för era fina svar!

    /N

  7. #7
    Nalletss avatar
    Nallets Nallets är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    12
    Kan man använd tagen i Meta Description?

  8. #8
    TonyLis avatar
    TonyLi TonyLi är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Västerås, Stockholm
    Inlägg
    95
    Hej
    Testa sätt ignore taggen runt alla semester, även i titeln kanske.
    Fast beroende på din trafik, och så, så skulle jag råda dig till att
    låta adsense hitta sina egna annonser för dig. Det kan ju vara så att google adsense
    hittar de bästa annonserna. Dina besökare kanske inte är ute efter det du tror, och
    adsense har bättre koll på det. Sinom sist är det väl pengar som är prioritet.
    Jag har lärt mig att jag numera programmerar beroende slutsumman på adsenseinkomsterna per dag.
    Så är det hög eller låg klickprocent är av intresse, men än viktigare är daginkomsten.

    Som exempel, ser jag sämre dagintäkter, när jag kodat nytt, efter ett par dagar, så ändrar jag tillbaka koden.
    Och hittar en annan lösning. Så om google adsense tycker att du tjänar bäst på semmesterordet ...
    Men som du säger kan det vara en miss av adsense, då styr du om koden med taggarna ovan.

    Bonustanke: Det kan ju vara så att din sidas ämnesområde ska vinklas om med den titeln du har.
    Jag har själv ändrat till saker jag tycker är tråkiga områden, men som besökarna värderar och trycker på annonser för.
    Så ha alltid fritänk som aspekt.

    / Tony

  9. #9
    Nalletss avatar
    Nallets Nallets är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    12
    Tack Tony. Det var tänkvärt! Jag ska empirskt testa vad som ger bäst resultat.

  10. #10
    TonyLis avatar
    TonyLi TonyLi är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Västerås, Stockholm
    Inlägg
    95
    Notera att adsense ser översta annonsen i källkoden som din bästa placering av kod.
    Och om du använder css kanske vad du tycker är bästa placeringsannons på webbsidan,
    hamnar som nummer två bland annonser i källkoden.

    Då krockar det. Då tror adsense att dina översta annons i källkoden är bäst, och sätter sina tre bästa annonser där.
    Så se till att din bästa annonsplacering på webbsidan, även är överst i källkoden, av annons koder.
    För ibland har som sagt inte adsense tillräckligt med annnonsmaterial för att fylla med relevant till dig.
    Kanske bara tre relevanta får du. Då gäller det att du hjälper adsense att veta vilken placering du tror är bäst,
    genom att kolla i källkoden, efter att du kodat typ.

    /Tony

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Länkar från engelsk sajt ..
    Av Johan Kvarnström i forum Länkbygge
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-22, 01:26
  2. Sitemap visar "fel" url:er
    Av Navalis i forum URL-omskrivning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-03, 16:07
  3. Problem med description för min sajt
    Av Pontus Karlsson i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 00:28
  4. Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 16:18
  5. Vad har hänt med Yahoo eller min sajt?
    Av nfinland i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-09, 09:09