Resultat 1 till 3 av 3

shop på svenska, länkar på Eng siter?

  1. #1
    barje47s avatar
    barje47 barje47 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    92
    Har några webshoppar som säljer produkter i Sverige,på Svenska då. Ger det något alls om man har ex artilklar skrivna på Svenska men ligger i Engelskspråkiga directorys och det gäller även ex länkdirectory och bloggar, också på Engelska. Fattar ju att det blir kanske inte så mycket trafik som handlar varor, men menar mer länkjuice värde?
    Eller är det bättre att översätta artikeln till Engelska? Nu gäller det alltså hur google läser och tycker?

  2. #2
    tubens avatar
    tuben tuben är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    122
    Jag skulle säga att det beror till stor del på relevansen hos sidan/sidorna du väljer att publicera på. Hur ser sökmotorerna på dessa sidor, vilken trust har dessa?

    Välj ut de sidor som har hög trust och hitta sidor med hög relevans inom din bransch.

    Ett visst länkvärde kan alla externa inlänkar ge, positivt som negativt.
    Sökmotoroptimering

  3. #3
    barje47s avatar
    barje47 barje47 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    92
    Jo absolu rätt, en del är stora artikel direktory men de är alla då på Engelska och vill bygga upp med fler länkar och den Svenska marknaden
    har inte så många artilkel kataloger, och som vanligt när det kommer till sex,gambling och onlineapotek så är man inte välkommen överallt haha. Vilket gör
    att jag letar fler ställe att skriva artiklar, blogga. Jag menar att jag kan skriva 100-tals artiklar om dessa ämnena men var i Sverige kan jag puplicera
    dem? Så naturligt blir väl att Engelsk språkiga siter får duga.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-25, 14:48
  2. Värdet på Engelska vs Svenska länkar
    Av 2cool4school i forum Länkbygge
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-22, 15:52
  3. .com och .net svenska siter
    Av Tobias i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 16:09
  4. Beteende på nya siter??
    Av Daniel_K i forum Google
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 11:35
  5. Svenska siter på Google.se
    Av LaoWang i forum Google
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 14:11