Resultat 1 till 15 av 15

Sidan rankar bra utan arbete

  1. #1
    Harens avatar
    Haren Haren är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Nära mälaren
    Inlägg
    19
    Jag har en sida som enbart har en artikel med 300-400 ord. Sedan har jag gjort en kortare version av den och lagt på en undersida. Nu blev jag väldigt förvånad, sidan rankar 9:a i serpen utan att jag ens byggt nå länkar och har knappt nå innehåll. Jag har sökordet i domänen och det är ca. 5400 sökningar på ordet i månaden och ordet har har hög konkurrens.

    Eftersom jag är nybörjare inom SEO så har jag inte den blekaste om hur de kan komma sig. Någon här som har en aning om hur de kan komma sig?

  2. #2
    nestaks avatar
    nestak nestak är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    121
    Är din sajt relativ ny?
    Då kan det hända att sajten svajar fram och tillbaka, upp och ner i serpen, när den är ny då.

  3. #3
    Harens avatar
    Haren Haren är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Nära mälaren
    Inlägg
    19
    Sajten är tre månader gammal och den har legat 9:a i serpen i fem dagar nu.

  4. #4
    nestaks avatar
    nestak nestak är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    121
    Okej, har du fått många inlänkar? Detta kan du kolla med Yahoo! Site explorer.

    Kanske kan vara att det fanns andra sidor som ranka högre än dig men råka ut för något fel och därmed kom de längre ner i serpen, eller?

  5. #5
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Om man hittar en "keyword"-domän så räcker det för att ta sig upp till top 10 inom vilken serp som helst. Problemet idag är att de flesta "keyword"-domäner är tagna ...