Namnlista.se är en tjänst för att skapa namninsamlingar som jag nu lägger ut till försäljning.

Trafik (enligt StatCounter):

Unika 2009: 375 000
Sidladdningar 2009: 710 000

Unika 2010: 190 000
Sidladdningar 2010: 338 000

Unika 2011 (t o m 16 feb): 25 000
Sidladdningar 2011 (t o m 16 feb): 44 000

Unika jan 2011: 14 000
Sidladdningar jan 2011: 25 500

Ingår gör också en e-postdatabas med 6 900 e-postadresser. Listan ökar löpande då det är möjligt att fylla i e-postadresser i samband med att man skriver under en namninsamling. Går säkert att öka takten på insamlingen rejält här genom att hotta upp formuläret. Listan har bra kvalitet och enbart ett fåtal utskick har gjorts.

Lite övrig statistik:

Namnlinsamlingar: 1100

Underskrifter/namn: 290 000

Kommentarer: 20 300

Domänen namnlistor.se ingår.

Webbplatsen får väldigt mycket inlänkar från främst bloggare som länkar till namninsamlingar.

En stor del av trafiken kommer från Facebook då det är möjligt att "gilla" namninsamlingar. Går säkert att jobba ytterligare med sociala medier.

Inte mycket support.

Det finns mycket utvecklingspotential. Ett snyggare utseende och utökad funktionalitet kan ge tjänsten ett rejält lyft. Jag har inte tid och engagemang att vidareutveckla då andra åtaganden tar min tid och därför säljer jag.

Inkomster är dåligt. Har inte lagt ned energi på annonsoptimering. Har testat för något år sedan att presentera erbjudanden på en "tacksida" efter det att man skrivit under en namninsamling och det gav en del.

Jag ser största värdet i möjligheten att samla e-postadresser samt den mängd inlänkar som sajten får.

Har svårt med värderingen (det är upp till dig) men bud under 50 000 är inte intressant.

Bud och frågor tas helst via PM eller mail ([email protected]) om det inte tillför den här försäljningstråden något.

Mvh
Jonny Elofsson