Resultat 1 till 11 av 11

Resesiter till salu - Grekland och Cypern, på svenska

  1. #1
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Nu har jag drivit mina resesiter sedan 2006 och har på grund av min satsning på företaget inte tid att arbeta med siterna längre utan säljer sidorna för någon som kanske vill ha länkbygge att jobba med eller helt enkelt information att köpa. Alla texter är skrivna av oss och bara värdet på det är ju en hel del, rent journalistiskt.

    Jag har topp ranking på greklandssidan sedan flera år och det är en statiskt sida. För tillfället runt 10.000 unika besökare och 90% kommer från sökmotorerna. TOppar i juni juli upp emot 15.000 unika besökare

    Cypernsidan är en statisk sida och har 2 år på nacken men bra trafik, ca 5000 Unika besökare i månaden.

    Intresserad av ett vettigt pris där du kan driva vidare siterna och ta över domänerna vore intressant... som toprankad domän borde någon driftig kunna göra en hel del pengar på annonsering etc...


    Kontakta mig
    Michael
    [email protected]
    Senast redigerat av baggelin den 2011-02-19 klockan 13:24. Anledning: felstavning

  2. #2
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Jag vill sätta utropspriset till 5000 euro och tycker nog att 5 års arbeter är värt mer... med unikt material vad gäller artiklar och 60 öar
    eget skrivet material vad gäller grekiska öar och journalistiskt värde.

    - top rankad sida
    - target group Grekland
    - stor möjligheter att utöka försäljning

    Den som är driftig och har tid kan göra massor på sidan och skapa en portal för både flyg, hotell och annan lokal annnonsering

    Michael

  3. #3
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Första budet landar på 20000 SEK.

    Flera bud är välkomna

    Michael

  4. #4
    Tims avatar
    Tim Tim är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    38
    Har du info om inkomsterna på sidan att dela med dig?

  5. #5
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Inkomster runt 300 Euro i månaden beroende på säsongen lite. Januari 2011 var inkomsterna från Google Adsence € 280

  6. #6
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Nytt bud har inkommmit och det har nu stigit till 30.000 SEK

    Frågor om domänen och ägandet kan jag utreda att det nog verkar som att Sverige är det enda landet som har regler om att man måste vara medborgare för att kunna äga ett domännamn.

    Grekand.gr har varit i min ägo sedan jag registrerade det i April 2006 och ägs alltså av mig som privatperson och kan ägas av vem som helst i var i världen du befinner dig.

    Det kan hända att det finns information om detta och i såna fall hos grekiska domänregisterringen på engelska www.hostmaster.gr

    Michael

  7. #7
    PontusEs avatar
    PontusE PontusE är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    46
    Något slutdatum på budgivning?

  8. #8
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Hej allihopa,

    Vet ej om alla medlemmar loggar in continuerligt men dom flesta kanske får uppdateringar via emails.

    Jag ger det en vecka till men tills nu är vi inte alls i i närheten av vad jag vill sälja sidan för. Att påpeka
    är även att min partner INTE vill sälja cypernguiden punkt com så buden gäller bara grekland.gr

    Det har kanske varit underförstått och jag ber om ursäkt för att den informationen inte kommit er tillhanda
    föränn nu.

    Värdet på journalistiskt arbete med över 60 ösidor med information och toppranking på det mesta som
    har att göra med Grekland, +2500 sökordskombinationer via Google analytics borde ge större intresse
    än vad som givits via buden. Sökmotoroptimeringen, facebook sidan, twitterkontot och allting ingå givetvis.

    top ranking är idag även hotell grekland, hotell Aten etc mestadsl alla önamn i samband med Grekland då
    det är där man kanske kan ta in fler hotellannonsärer och göra pengar helt enkelt.

    Får se om detta ger fler budgivningar men jag tror inte vi kommer upp i värdet av vad sidan faktiskt står för.

    I sverige kan man inte rgistrerara typ greece.se då det enligt regler inte får registreras länder men i Grekland och
    övriga Europa verkar det helt legalt.

    Michael

  9. #9
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Nytt bud ligger på 45000 SEK

    Michael

  10. #10
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Nytt bud idag hamnar på

    60.000 SEK.

    Tack

  11. #11
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Budgivningen fortsätter till slutet av veckan...

    ha en bra vecka

    Michael

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. SEO content på svenska och engelska samt översättningar
    Av LoyalWriter i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-01-30, 20:50
  2. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-25, 14:48
  3. Några hundra .com och .nu till salu.
    Av isak i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-12, 03:10
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 16:27
  5. köp- och sälj marknad till salu - Onlineannons.se
    Av Gabriel K i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 19:35