Resultat 1 till 10 av 10

Självlärd Nyfiken!

  1. #1
    Tians avatar
    Tian Tian är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    19
    Halloj!
    Tina här.
    Jag är en nyfiken vill-kunna-själv, och har till min stora stolthet jobbat min sida upp till Nr 1 på google på mina tyngsta sökord.

    Byggt mig hemsida i HTML, då jag inte tyckte någon befintlig "shop/page" variant var till min belåtenhet.

    Självlärd på det sättet att jag sökt mig till den mesta kunskapen själv i cyberrymden.
    Nu på sista tiden har jag dock attenterat ett par kursdagar, då det ju faktiskt är ett synnerligen intressant ämne.
    Man är ju lite av en tävlingsmänniska också.
    Vem vill inte "komma först" om man (tror att man) är bäst, liksom.

    Jag kikar runt lite bland era eminenta trådar, söker kunskap och frågor som jag inte ens visste jag har, om det är ok?...

  2. #2
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    187
    Välkommen och det är klart du ska fortsätta att skaffa dig kunskap. Det här är en bra plats, med mycket hjälp om man frågar.

    Helt utan att ha en aning om vad det är för ord du är 1:a med så vill jag ändå påminna om risken att man missuppfattat det. Ett vanligt misstag är att ha anpassade sökningar aktiverat, vilket innebär att sidor du besökt ofta hamnar högre i resultatlistan. Under sökresultaten finns en länk som heter "Visa anpassningar". Klicka i så fall på den och välj länken "utan dessa förbättringar" så ser du sökresultatet som vi andra gör. Eller så kan du ju köra sökordet i gserp.se som är en rätt trevlig tjänst för att kunna följa sina resultat.

    Hoppas du fortfarande var nummer ett och att du kan börja sikta på tyngre mål härnäst!

  3. #3
    Tians avatar
    Tian Tian är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    19
    Gserp har jag koll på! Och Seoquake etc.
    Och, japp, jag är fortfarande nummer ett!

    Jag har en hemsida som är ganska nischad, men visst finns (gott om!) sporrade konkurrens!

    Tyngre mål - jajamensan!

  4. #4
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Hej!

    Hoppas det är bra med dig!
    Lägg till en signaturlänk på din profil, så får du lite mer inlänkning...

    Petter
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  5. #5
    Tians avatar
    Tian Tian är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    19
    Tänkte det var fräckt att göra det innan presentationen direkt!... Men fräck, det kanske man skall vara ibland!

    Allt är finemang. Men jag gillar inte WP. Jag kan inte Wp. Ännu...

  6. #6
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    WP är enligt mig det enklaste verktyget för att ranka högt. In med rätt plugin och Du har alla chans att hamna högt i listorna.
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  7. #7
    Tians avatar
    Tian Tian är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    19
    Well. Jag försöker hitta bra/rätt plugins för en webshop. (Enkel, med få produkter, men personliga produkter.)
    Räcker inte med en liten ruta att fylla i. Rutan måste vara större, alternativt fler, och det stödjer inte kundkorgen i Ecommerce jag pluggat in nu.

    Sedan gillar jag inga layouter, jag vill in i koden och ändra, och innan jag hittar rätt... tar ju lite tid.

    Helst skall allt gå supersnabbt och vara lätt. Eller.. jag uppskattar när jag lärt mig om det, och kan det redan...
    Skam den som ger sig!..

  8. #8
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Jonas Carlström har en sajt. Imwork punkt se . Han hjälper folk med deras sajter. Jag tror kanske att de kan hjälpa dig med en bra webshop.
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  9. #9
    Tians avatar
    Tian Tian är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    19
    Man tackar för tips!
    Även om "man" tänkt göra den här sajten själv - just för att lära sig mer också,
    men jag tror det är dags att inse att det är bättre att fokusera på just det jag är bra på. Istället.

  10. #10
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Ja, att delegera är en del av företagandet.
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Nyfiken nybörjare
    Av amandie i forum Introduktion
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-20, 19:16
  2. Tips till en nyfiken SEO-nybörjare.
    Av Newseo i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-27, 18:30
  3. Nyfiken som jag är!
    Av Tina Isola i forum Länkbygge
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-10, 13:48