Resultat 1 till 6 av 6

Ett experiment - länkar till kataloger

  1. #1
    Jacob Jarnvalls avatar
    Jacob Jarnvall Jacob Jarnvall är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Inlägg
    167
    Jag har en sajt som är långt ifrån klar och jag har inte fått något godkännande av Adsense-annonser ännu.

    Således så bestämde jag mig för att göra ett litet experiment. Jag anmälde mig till en stor mängd länkkataloger som jag sedan körde tillbakalänk till ifrån sajten. Därefter så lät jag G indexera den och tog bort länkarna omedelbart efteråt. Detta var för drygt två veckor sedan.

    Sajten hoppade vid indexeringen upp till position 29. Där har den nu legat, trots arbete med länkar, nytt innehåll på sajten samt gedigen onpage-optimering.

    Tänkte att det kunde vara intressant att delge er resultatet, dvs hur länge sajten kommer att bli "straffad" för dessa tillbakalänkar till katalogerna

  2. #2
    nestaks avatar
    nestak nestak är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    121
    Intressant.
    Var det kataloger med bra trust du länka till?
    Hur är konkurrensen?
    Vad menar du med nytt inehåll? Inehåll som skiljer sig från den perioden du ficka inlänkar osv?

    Roligt att se hur resultatet kommer att bli.

  3. #3
    Jacob Jarnvalls avatar
    Jacob Jarnvall Jacob Jarnvall är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Inlägg
    167
    Jag gick igenom katalogerna i trådarna här. Jag brydde mig inte om trust överhuvudtaget.

    Konkurrensen är inte speciellt hård. Egentligen bara ett par sajter som slåss om förstaplatsen.

    Jag uttryckte mig luddigt. Jag har lagt till en del undersidor med nytt innehåll samt förändrat texter på sidan.

  4. #4
    nestaks avatar
    nestak nestak är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    121
    Citat Ursprungligen postat av jacobjs Visa inlägg
    Jag gick igenom katalogerna i trådarna här. Jag brydde mig inte om trust överhuvudtaget.

    Konkurrensen är inte speciellt hård. Egentligen bara ett par sajter som slåss om förstaplatsen.

    Jag uttryckte mig luddigt. Jag har lagt till en del undersidor med nytt innehåll samt förändrat texter på sidan.
    Aha okej, precis som jag kör.
    Får väll se hur det tar sig, uppdatera oss gärna, (du får uppdater "dagsvis" i pm för mig) - många har tendensen att inte gilla att man uppdaterar varje dag i forumet, av vad jag sett :P

  5. #5
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Uppdatera framsteg eller tester som man gör inom SEO är alltid intressant för alla att ta del av.
    Varje dag däremot ger inte så mycket dessutom blir det lite svårt att följa då det blir lite plottrigt. Ofta sker inte förändringar dagligen heller, utan det kan röra sig om helt normala variationer av ett resultat.

    Det som är intressant vore få en sammanställning en gång per vecka/14 dagar/månad av hur det ser ut. Blir lättare att följa då och andra kan kanske ge lite råd och tips och dela med sig av sina egna erfarenheter om det hela. Detta då ett mönster och sammanhang blir lättare att följa.

    Samtidigt kan det också underlätta för den som utför testet att dokumentera det hela lite mer noggrant. För det är en viktig del till att skaffa sig kunskaper inom SEO.
    Helt enkelt se sambandet mellan orsak och verkan.

  6. #6
    Jacob Jarnvalls avatar
    Jacob Jarnvall Jacob Jarnvall är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Inlägg
    167
    Citat Ursprungligen postat av Urban G Visa inlägg
    Uppdatera framsteg eller tester som man gör inom SEO är alltid intressant för alla att ta del av.
    Varje dag däremot ger inte så mycket dessutom blir det lite svårt att följa då det blir lite plottrigt. Ofta sker inte förändringar dagligen heller, utan det kan röra sig om helt normala variationer av ett resultat.

    Det som är intressant vore få en sammanställning en gång per vecka/14 dagar/månad av hur det ser ut. Blir lättare att följa då och andra kan kanske ge lite råd och tips och dela med sig av sina egna erfarenheter om det hela. Detta då ett mönster och sammanhang blir lättare att följa.

    Samtidigt kan det också underlätta för den som utför testet att dokumentera det hela lite mer noggrant. För det är en viktig del till att skaffa sig kunskaper inom SEO.
    Helt enkelt se sambandet mellan orsak och verkan.
    Sant. Jag skall dokumentera det hela lite noggrannare. Tror jag har en lista över vilka kataloger som jag använde mig av någonstans. Skall se om jag kan hitta den. Håller Er uppdaterade någon gång per vecka.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 15:05
  2. Länkar till kataloger flyttade
    Av hans99 i forum Kataloger
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-03-19, 18:39
  3. Länka tillbaka till kataloger
    Av Frukt i forum Kataloger
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-12, 01:11
  4. Experiment med länkbete
    Av Jim Westergren i forum Länkbygge
    Svar: 50
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 17:17
  5. Länk Experiment
    Av latehorn i forum Länkbygge
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-06-27, 11:11