Resultat 1 till 2 av 2

Hur lång tid tills jag når bra resultat?

  1. #1
    Gudmundssons avatar
    Gudmundsson Gudmundsson är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    14
    Har rätt nyligen närmare bestämt för en vecka sedan börjat med mitt första projekt.
    Mitt mål är såklart att ranka så högt som möjligt och också få lite annonsintäkter.

    Jag har "onpage" optimerat sidan så mycket det går.
    Nu undrar jag vad mer som mer krävs för att jag ska få ett bra PR.

    Skaffa inlänkar?

    Hur lång tid tror ni det tar innan jag får hyffsat med trafik?
    och vad exakt krävs för att få trafik till sidan?

    Kolla gärna in sidan och ge den kritik.

    http://www.byggsnyggkropp.se

    är som sagt helt ny inom området (vilket ni kanske har sett ioch med mina tidigare inlägg).


    Mvh!

  2. #2
    Legendarisks avatar
    Legendarisk Legendarisk är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    225
    Först och främst skulle jag ge dig det enkla rådet -Ha tålamod! Det är A och O i den här branschen. Allt tar sin tid och som många redan erfarit är det bäst att låta dessa saker ta den tid de tar.

    Om jag vore dig skulle jag låta sidan bli indexerad, fixa några starka inlänkar. Sen låta den vara ett tag, kanske någon månad. Sen sakta men säkert bygga bra och relevanta inlänkar. Försök fixa lite länkbyte osv.

    Trafiken kommer sakta men säkert när du börjar klättra i sökresultatet. Sen finns det risk att sidan hoppar upp och ner i google. Detta är väldigt vanligt bland nya sidor och något som många varit med om. Detta kommer också sätta ditt tålamod på test då besökarna kanske försvinner med jämna mellanrum. Men med tiden brukar detta jämna ut sig.

    När det häller Pagerank så uppdateras inte denna speciellt ofta. Var en uppdatering nu nyligen men annars brukar det kunna ta ett bra tag. Personligen skulle jag inte fokusera så mycket på just PR utan istället på ett bra on- som offpage jobb så ska du se att allt rullar på sen.
    Ni följer mig via min Blogg: www.legendarisk.nu

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-01-02, 20:49
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-03-05, 10:14
  3. Hur lång tid innan resultat?
    Av Nils Nilsson i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-14, 08:55
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 11:14
  5. Hur lång tid för 301-redirect att slå?
    Av Patrik Berggren i forum Google
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-29, 21:56