Resultat 1 till 6 av 6

"översätt den här sidan" i Google

  1. #1
    anders79s avatar
    anders79 anders79 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    3
    Jag har en svensk webbplats som säljer barnkläder . När jag tittar på sökresultat i Google (google.se i Sverige) med några nyckelord (t.ex. "design barnkläder") som passar min hemsida får jag alltid alternativet "översätt den här sidan" även om den är på svenska. De övriga svenska webbplatser har inte detta alternativ. Om jag väljer "översätt den här sidan" då försöker Google översätta det från engelska till svenska (även om den är på svenska). Kan detta vara fel i meta-taggen eller något?

    Tack!
    Senast redigerat av Urban G den 2011-03-02 klockan 21:59. Anledning: regel 1

  2. #2
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Fel metatagg låter som en bra gissning. Kolla även html taggen.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  3. #3
    Donny Byströms avatar
    Donny Byström Donny Byström är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    90
    Curious case.

    Först trodde jag att det berodde på att du har mest länkar från sidor hostade i amerikat. (Använd Blekko, skriv din www.dinsite.se /seo)

    Dementerade den idén när jag såg att Blekkos och Yahoos uppfattning om mängd länkar var gravt annorlunda....
    google bryr sig inte om language, content-language, content och alla de där taggarna längre, så det kan inte vara det.

    Det konstigare är ju att sidan dyker upp när man söker din domän, och väljer alternativen "Sök sidor på svenska" och "sök sidor från Sverige"!!

    Installera Webmaster Tools och se vilket språk som är markerat i Geografic Targeting.
    Annars är jag helt clueless. En bugg helt enkelt. Eller om du valt alternativet i Webmaster tools, analytics eller nått...

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Ett klurigt fel det där. Hade det för några år sedan också på en större sida. Allt var på svenska, endast svenska inlänkar i princip, korrekt språkkodat i källkoden och i Webmaster Tools.
    Släppte efter ungefär fem månader helt plötsligt och oväntat.

  5. #5
    Donny Byströms avatar
    Donny Byström Donny Byström är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    90
    Kanske byta encodingen från iso-8859-1 till utf-8? :P

    Om jag hittat rätt domän rankar du dessutom bättre på google.com än på google.se.
    sick.
    Senast redigerat av Donny Byström den 2011-03-03 klockan 14:00.

  6. #6
    anders79s avatar
    anders79 anders79 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    3
    Tack så mycket för era svar!

    Jag kollade Webmaster Tools och Geographic target ser rätt ut: "Your site's domain is currently associated with the target: Sweden".

    Det som jag tycker också är konstigt är att min website rankar bra i andra länder .... Den är på 1-2 sida för sökeordet "barnkläder" google.com, google.co.uk och google.dk men jag hittar den inte på google.se ... som är inte bra för att "barnkläder" används bara i Sverige

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Har SEO-företaget gjort en fuling och är den isf "ok"?
    Av Mackan_ i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-10, 00:35
  2. "Sidan använder frames" Hur får jag bort det?
    Av emeliesjodahl i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-10, 16:30
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 08:51
  4. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 20:47