Resultat 1 till 7 av 7

content på shop? Vad mer?

  1. #1
    barje47s avatar
    barje47 barje47 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    92
    Alla säger hela tiden skap bra content så ok hur gör man? Pratas oftast om siter, inte shoppar. En shopp har ju sina produkter och de beskriver man på ett bra sätt, shoppen har sitemap,bra meta osv. Så vadå content?Det är väl bara sen att bygga inlänkar, byta, köpa länkar, blogga, skriva artiklar, vad mer är där? Gör detta konsekvent varje dag
    och vet det tar tid innan man kommer upp bra, men vad kan jag mer göra?

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Eftersom jag inte vet vad det gäller i ditt fall så på ett mer generellt plan då.
    Kategorierna i många webbshoppar brukar vara standardmässiga med text. Där finns ett bra utrymme att skriva intressanta och säljande texter som även dessa hjälper till vi optimeringen.
    Djuplänkar ned till vissa produktsidor och/eller om tillämpbart till andra kategorier.

    Produktsidorna kan också vara intetsägande med tillverkarens text enbart. De brukar också gå att förbättra och göra mer säljande och då ibland också internlänka till andra produkter.

    Lägga till extra informationssidor med recensioner om produkterna, utförliga instruktioner, Youtube från egen kanal där med filmsnuttar på användningen och då kringliggande texter.

    Blogg tar du upp där. Förutom att blogga om de egna produkterna finns i allmänhet en uppsjö av andra resurser på nätet som media, bloggar som skriver om de produkter man säljer. Allt detta utgör en källa att pinga emot. Och att få uppmärksamhet om sin webbshop.

  3. #3
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Bra förklarat av Urban.
    Lägg till en blogg, som du kan arbeta med vad gäller ditt innehåll textmässigt.
    Länka internt samt länka in mot din shop huvudsida och undersidor med rätt ankartexter.

    Kör hårt!
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  4. #4
    Donny Byströms avatar
    Donny Byström Donny Byström är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    90
    Jag var på ett seminarium om hur man bygger framgångsrika webshoppar.
    Där framkom http://www.coolstuff.se/ som en av sveriges bästa webbshoppar, och det är inte svårt att förstå varför.

    Förrutom klockrena, engagerade texter, recensioner, facebook-kopplingar till varje produkt, videos och bilder på de flesta, uppmanas användare att själva ladda upp filmer och bilder på hur de använder produkterna! Dessutom söker sidan reda på blogginlägg om produkterna, och användare uppmuntras att tipsa om deras egna inlägg om dem.

    Sökfunktionen är dessutom awesome. Använd som inspiration!

  5. #5
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Mycket bra exempel!

    Den shoppen är verkligen bra!
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  6. #6
    hakans avatar
    hakan hakan är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    78
    Instämmer att Coolstuff har en mycket bra webbshop, även Cdon tycker jag lyckas bra med framför allt mycket säljtänk och "call to action"; bonustrappan är genial och det är alltid mängder med relevanta tips och kampanjer beroende på vilken kategori man befinner sig. Däremot lyckas man nog inte engagera sina besökare och kunder lika bra som Coolstuff gör.

  7. #7
    barje47s avatar
    barje47 barje47 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    92
    tack för svaren. Lite nya ideer som jag inte tänkt på så tackar för tipsen.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. shop på svenska, länkar på Eng siter?
    Av barje47 i forum Länkbygge
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-17, 11:38
  2. är denna shop med frames?
    Av barje47 i forum Optimering
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-07-08, 23:01
  3. Optimering för phpBB, shop och classifieds
    Av Miqe i forum Optimering
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-05-22, 22:58
  4. Vad kan man mer göra??
    Av Soda___ i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-01, 00:57
  5. Behöver byta namn på etablerade html-sidor, vad tänka på?
    Av miraclesinc i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 08:07