Resultat 1 till 7 av 7

Google städar ut små sidor

  1. #1
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Google verkar ha börjat städa bort små sidor med lite fakta från sitt index. Såg att flera konkurrenter till oss som gjort en massa små sidor om dittan och dattan inom sitt tema hade fått små sidorna flyttade till tilläggsindex.

    Måste ha skett precis i dagarna.

  2. #2
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Google verkar ha börjat städa bort små sidor med lite fakta från sitt index. Såg att flera konkurrenter till oss som gjort en massa små sidor om dittan och dattan inom sitt tema hade fått små sidorna flyttade till tilläggsindex.

    Måste ha skett precis i dagarna.
    tilläggsindex vad menas?

  3. #3
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av MattiasN
    tilläggsindex vad menas?
    Jag kom inte ihåg vad det korrekt kallas för. Men det är det som du behöver klicka på vid Googlesökningen för att de ska synas i resultatet.

  4. #4
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Verkar inte vara någon stor uppdatering som pågår dock.

  5. #5
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    Big daddy kallas den stora uppdateringen och "Supplemental results" heter indexet (eller kanske själv index heter just Supplemental index?)

    Det här med Supplemental results är en knipig fråga minst sagt. Jag har unika och informationsrika sidor med keywords, descriptions, title som alla är relativt unika ändå hamnar de i Supplemental results... (mylibrarybook.com)

    O andra sidan har jag välbesökta sidor med bildresultat som är rätt informationsfattiga, samma struktur på title och descriptiontags som sajten ovan men inga supplemental results (mobilbilder.org).

    Så det känns som man ska slippa supplemental results så måste sajten bland annat ha en del klick från google. Detta är dock bara en teori, inget annat.

  6. #6
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av per_r
    Så det känns som man ska slippa supplemental results så måste sajten bland annat ha en del klick från google. Detta är dock bara en teori, inget annat.
    Precis den reflektion som jag gjort sedan bigdaddy. Men Google verkar precis ha startat en ny men begränsad uppdatering. Jag har nu också sett ett par konkurrerande sidor till som försvunnit till tilläggsindexet idag.

  7. #7
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    Uppdatering pågår hela tiden i princip, så det är inget nytt.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 01:08
  2. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 22:57
  3. Hur får man bort sidor från google?
    Av ThomasA i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 20:38
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-25, 20:23
  5. Google tappar sidor
    Av berraåsnobben i forum Optimering
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-05-22, 07:42