Resultat 1 till 7 av 7

Sidor som inte har någon follow tag över huvudtaget?

  1. #1
    nestaks avatar
    nestak nestak är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    121
    Hej.
    Jag tror att alla här ute har stött på sidor eller bloggar som inte har någon follow tag, dvs det står inte i källkoden om det är "nofollow" eller "dofollow".

    Då undrar jag, vad är dessa sidor/bloggar? Vad händer med deras länkar?
    Är de "neutrala" eller vadå?

    Jag har fått in ett par antal inlänkar som det så fint heter på sådanna bloggar med min ankartext men vet inte om de för över någon som helst länkkraft.

    Tacksam för svar

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Dofollow används inte i källkoden utan är ett enklare sätt att uttrycka att länkarna är sökmotorvänliga. Så det hittar du inte i källkoden, om du däremot hittar nofollow i källkoden så är länkarna inte sökmotorvänliga.
    Med andra ord står det ingenting så är det dofollow-länkar.

    Om vi nu inte trasslar till det med olika varianter av script som inte är sökmotorvänliga och där det inte står nofollow. Fast ser du länken i klartext till din sida i källkoden och det inte står nofollow i koden så kan du utgå ifrån att den är sökmotorvänlig.

  3. #3
    nestaks avatar
    nestak nestak är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    121
    Låter bra Urban G.
    Så sammanfattningsvis så är länkarna inte sökmotorvänliga bara om det står nofollow, står det däremot dofollow är länkarna sökmotorvänliga och ger kraft, och står det ingeting är dom sökmotorvänliga, (Men ger dom kraft ändå eller) ?

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Dofollow står som sagt inte i källkoden. Det finns ingen metakod för dofollow. Dofollow är ett påhittat begrepp eftersom det är enklare att skriva det istället för - sökmotorvänliga länkar - eller andra meningar med en likadan betydelse.
    Med andra ord länkar som är sökmotorvänliga där står det ingenting i källkoden.

  5. #5
    nestaks avatar
    nestak nestak är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    121
    Jaha ok! Så dofollow står inte i källkoden, utan det gör endast nofollow.
    Så om det inte står nofollow i källkoden kommer jag få en sökmotorvänlig länk?
    Schysst!

  6. #6
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jaha ok! Så dofollow står inte i källkoden, utan det gör endast nofollow.
    Så om det inte står nofollow i källkoden kommer jag få en sökmotorvänlig länk?
    Schysst!
    Ja det kan man säga.
    Nu trasslar vi inte in oss i script som exempelvis media har när man använder sig av Twingly från en blogg och får sin bloggpost publicerad under rubriken - Bloggat om artikeln -
    Och inte det i meta som man ibland kan hitta på gamla webbplatser som lyder: - index, follow - finns anledning att ta upp.

  7. #7
    nestaks avatar
    nestak nestak är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    121
    Citat Ursprungligen postat av Urban G Visa inlägg
    Ja det kan man säga.
    Nu trasslar vi inte in oss i script som exempelvis media har när man använder sig av Twingly från en blogg och får sin bloggpost publicerad under rubriken - Bloggat om artikeln -
    Och inte det i meta som man ibland kan hitta på gamla webbplatser som lyder: - index, follow - finns anledning att ta upp.
    Låter ju grymt då.
    Har du något bra du kan säga om index,follow ? Jag har läst lite artiklar om den taggen och som du säger, hittas på gamla webbplatser.
    index,follow betder = indexera, följ alla länkar = seo vänliga länkar
    index,nofollow betyder = indexera, följ inga länkar = seo finns inte här! :P

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-09-19, 11:19
  2. Någon som har testat siteground.com hosting?
    Av lamadjuret i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-06-05, 14:06
  3. Någon som vill byta länkar med 10st PR4 sidor
    Av Photolinks i forum Länkbyten
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 18:10
  4. Sidor som inte är cachade
    Av Gustaf i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-23, 20:17
  5. Min topsitelista som noframe tag
    Av johan i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-25, 22:06