Resultat 1 till 3 av 3

En hög med forumlänkar: SERP-värde eller SPAM-varning?

  1. #1
    packards avatar
    packard packard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2010
    Inlägg
    72
    Har fått ganska bra pris på att ha en do-follow länk på ett forum, som kommer upp ihop med varje inlägg när man klickar för att se en tråd. Andra siter som har länk där har enligt Yahoo Explorer 300-500 länkar som man ser ligger på olika trådar och som är indexade där.

    Är lite skraj bara att Google kan uppfatta det som SPAM eftersom allt kommer på en gång - vad tror ni om den risken?

    Sen undrar jag även om vad värdet blir på så många länkar från en och samma domän. Blir värdet samma som om man bara haft en eller ett par länkar på värdsidan, om man enbart tittar på vad det kan ha för effekt på SERP? Värdsidan har PR4.

  2. #2
    Seotjejens avatar
    Seotjejen Seotjejen är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Utomlands
    Inlägg
    47
    Jag skulle enbart köpa sådana länkar om jag trodde att det gav mig trafik, för det kan det ju faktiskt göra, om ämnena är närliggande. Men länkkraften tror jag är ganska liten i detta fall, det är betydligt bättre att köpa ett par länkar på index sidan istället. Dock tror jag inte att du kommer att ta skada av det heller, men om du gör detta enbart i SEO syfte tror jag inte att det är värt pengarna, om det inte ger trafik också.
    Så fundera på hur mycket trafik du kan tänkas få av det hela, eller fråga den som säljer är mitt råd, och bestäm dig sedan baserat på det.

  3. #3
    FredrikNass avatar
    FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Norge, Tromsø
    Inlägg
    45
    Citat Ursprungligen postat av Seotjejen Visa inlägg
    Jag skulle enbart köpa sådana länkar om jag trodde att det gav mig trafik, för det kan det ju faktiskt göra, om ämnena är närliggande. Men länkkraften tror jag är ganska liten i detta fall, det är betydligt bättre att köpa ett par länkar på index sidan istället. Dock tror jag inte att du kommer att ta skada av det heller, men om du gör detta enbart i SEO syfte tror jag inte att det är värt pengarna, om det inte ger trafik också.
    Så fundera på hur mycket trafik du kan tänkas få av det hela, eller fråga den som säljer är mitt råd, och bestäm dig sedan baserat på det.

    Hm om 1 länk syns på 300-500 sidor så måste det väl vara en sitewide länk han blir erbjuden? D.vs på index sidan, jag betvivlar att forumet faktiskt lägger in hans länk på samtliga undersidor.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-10-07, 11:13
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-11, 17:43
  3. Konkurera med nyckelord med hög sökvolym
    Av andreas_ i forum Sökordsanalys
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-02, 16:22
  4. Skicka vidare en sidas värde i domänen
    Av csthlm i forum Domänen
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-12-17, 17:42
  5. Sitewide länkar - Spam eller toppen?
    Av Gustav i forum Länkbygge
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-11-27, 15:56