Resultat 1 till 3 av 3

Förstår google?

  1. #1
    Harens avatar
    Haren Haren är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Nära mälaren
    Inlägg
    19
    Goddag,

    Jag sitter och håller på med en informationssida som jag sedan tänkte använda mig av Adsense på. Eftersom jag inte riktigt gillar Wordpress så har jag bestämt mig att koda en egen sida.

    Jag tänkte jag skulle ha en index.php fil där all kod ligger. Om besökaren är på en annan sida än domän.se, t.ex. domän.se/fisk så ska en annan title, description och content visas.

    Nu till frågan, om jag med hjälp av htaccess gör så, kommer Google förstå att det är "olika sidor" även fast allt ligger i index.php där den väljer vad som ska visas med hjälp av $_GET?

  2. #2
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Google bryr sig inte om vilka filer som du kör på din server. Det är faktiskt så att ingen, inte ens google, kan se vilka filer som du kör på servern. Det enda som spelar någon roll är vad server skickar för svar (HTML) till klienterna. Din lösning fungerar utmärkt.

    Många CMS, wordpress är inget undantag, använder i princip samma lösning som du beskrev här ovan.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  3. #3
    Harens avatar
    Haren Haren är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Nära mälaren
    Inlägg
    19
    Aha, nu hänger jag med. Jag trodde att Wordpress gör något liknande som jag skrev ovan, får tacka för snabbt svar.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Förstår inte Adwords sökordshjälpmedelet
    Av Letsgo i forum SEO-verktyg
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-04-22, 18:33
  2. Förstår ingenting av Yahoo.
    Av Erik i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 20:09
  3. Jag förstår inte detta
    Av berraåsnobben i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 21:06